|
Konkurenční prostředí v oblasti rozhlasového vysílání v ČR
Průchová, Veronika ; Stará, Dana (vedoucí práce) ; Čermák, Jiří (oponent)
Bakalářská práce pojednává o rozhlasovém vysílání v České republice. Je zaměřena především na pražský region, na kterém je ukázán vývoj poslechovosti v daném období čtyř let. Zabývá se především soukromými stanicemi, pro které je nejvýznamnější reklama. Je to pro rozhlasové stanice jedna z mála možností jak dosahovat zisku, a díky tomu provozovat samotné vysílání, nebo udržovat plynulý chod stanice. Proto konkrétní ukázku byla vybrána pražská rozhlasová stanice, na které bude ukázáno, jakých využívá prostředků pro zvýšení konkurenceschopnosti a jak vypadá celá organizační struktura.
Práce je rozdělena do kapitol a podkapitol. První kapitola se týká rozdělení rozhlasu v České republice, počátkům rozhlasu a historii a také právnímu pojetí rozhlasového vysílání. Další kapitoly jsou už věnovány praktické části. Nejprve je zobrazen přehled všech rozhlasových stanic v České republice. Následně je sledován vývoj poslechovosti a poslední kapitola je zaměřena na konkrétní rozhlasovou stanici. V poslední kapitole je shrnutí výzkumné části. Pro vývoj poslechovosti byla použita veřejně dostupná data, kde jsou zobrazeny všechny rozhlasové stanice, a pro rozbor konkrétní stanice bylo využito především osobních rozhovorů se zaměstnanci rozhlasové stanice.
|
|
Firma v konkurenčním prostředí
Houšková, Eliška ; Šrédl, Karel (vedoucí práce) ; Kopecká, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá postavením firmy v konkurenčním prostředí. Teoretická část práce se věnuje základním pojmům, které se v práci objevují, jsou zde zmíněny jednotlivé typy konkurence a obecné cíle firmy. V práci jsou rozebrány skutečnosti, které mají vliv na efektivitu firmy a zvýšení její konkurenceschopnosti. Dále práce popisuje vybrané analýzy vnitřního a vnějšího podnikového okolí. V praktické části je proveden rozbor společnosti PayU Czech Republic s.r.o., která je provozovatelem internetové platební brány PayU. Současná situace firmy je hodnocena z hlediska vývoje trhu, na kterém působí, dále z hlediska srovnání s hlavními konkurenty a z hlediska jejího vnitřního a vnějšího okolí. Analýzy firmy jsou prováděny na základě postupů popsaných v teoretické části a získané údaje slouží k zhodnocení schopnosti konkurovat a k následnému vypracování návrhů pro posílení pozice firmy v konkurenčním prostředí.
|
|
Change and integration management in the german mechanical engineering industry
Fuchs, Christian
Hlavním cílem práce je vytvořit model managementu změn a integrací pro malé a střední podniky (MSP). Předběžná podoba modelu je zpracována na základě dostupné literatury. Poté je model empiricky testován a dále přizpůsoben tak, aby byl vhodný pro zvolenou oblast. Model by měl být využitelný manažery k tomu, aby chápali důvody vedoucí k procesům integrací a změn, a také důsledky těchto procesů. Literární průzkum umožnil shromáždit dostatek informací o komplexních vztazích mezi strategií, psychologických a sociálních determinantech v organizacích a vytvořit srozumitelný model. Model ukazuje postup těchto procesů, co se vyvíjí, co je třeba očekávat, a které mechanismy umožní dosažení očekávání. Model zahrnuje postupné kroky od změny podnikatelského prostředí po změnu (přizpůsobení) strategií, a dále k procesu změny či integrace, a po jeho realizaci také k hodnocení výsledků. Výsledky dotazníkového průzkumu prokázaly významnou vazbu mezi třemi skupinami dat, což potvrdilo, že při realizaci jakékoliv změny formou projektu bylo dosaženo dobrých výsledků. Podniky s charismatickými vůdci, kteří mají vize, prokazují lepší ekonomické výsledky, než ostatní podniky. Zisky a spokojenost zaměstnanců jsou rovněž vyšší tehdy, pokud manažeři mají dostatečné teoretické znalosti. Otázku vývoje integračních procesů v čase není možné odpovědět k plné spokojenosti, neboť průzkum dlouhodobého vývoje neprokázal jednoznačný trend. Průkaznosti by mohlo být dosaženo, kdyby druhé kolo panelového průzkumu bylo provedeno mnohem dříve po realizované akvizici.
|
|
Marketingové nástroje posilování konkurenceschopnosti
Hrbatová, Jana ; Kuráňová, Jana (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá zhodnocením konkurenceschopnosti podniku FiberTech, s.r.o., působícího na B2B trhu v oblasti telekomunikačních činností. Analyzování současného stavu podniku v konkurenčním prostředí je podloženo makroekonomickými a mikroekonomickými faktory. Na základě výstupů jednotlivých analýz jsou navržena opatření směřující k posílení konkurenceschopnosti firmy a upevnění postavení na trhu.
|
|
Rozvoj konkurenceschopnosti podniku
Thérová, Nikola ; Kurečka, Luděk (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Rozvoj konkurenceschopnosti podniku se věnuje společnosti Mitas a.s. a konkrétně SBU VELO. Navrhnutá opatření jsou výsledkem zkoumání údajů a analýz, které byly podkladem k sestavení SWOT analýzy. Tyto opatření vedou k posílení konkurenceschopnosti SBU VELO ale také celé společnosti Mitas.
|
| |
|
Posilování konkurenceschopnosti firmy
Cundová, Kateřina ; Konečný, Marek (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
V diplomové práci je řešena problematika posilování konkurenceschopnosti tuzemské cestovní kanceláře provozující zahraniční zájezdy. Teoretická část práce zahrnuje poznatky z odborné literatury, které se týkají konkurenceschopnosti podniku a posilovaní konkurenceschopnosti. V praktické části jsou teoretické poznatky užity v praxi. Hlavní součásti práce je analyzování současného stavu firmy, mikroekonomického a makroekonomického okolí firmy, které ovlivňují její činnost, za účelem vytvoření návrhů, jež by napomohly zvýšit konkurenční schopnost cestovní kanceláře.
|
|
Zhodnocení konkurenceschonosti firmy a návrh jejího posílení
Ivan, Martin ; Bartoš, František (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na hodnocení konkurenceschopnosti přepravní společnosti. V teoretické části jsou popsána základní členění strategií. V analytické části je provedena analýza vnějších a vnitřních podmínek podnikání divize DHL Freight a charakterizována stávající firemní strategie. Na jejich základě jsou učiněna doporučení pro zlepšení konkurenceschopnosti divize.
|
|
Analýza konkurenční situace ve vzdělávání na trhu automobilového průmyslu
Loučková, Marie ; Hajdíková, Taťána (vedoucí práce) ; Krejčová, Iva (oponent)
Cílem této diplomové práce je s pomocí zvolené metody určit nejvhodnější školící organizace poskytující služby ve vzdělávání se zaměřením na automobilový průmysl a navrhnout zlepšení poskytovaných služeb. V rámci posouzení konkurenční situace na trhu vzdělávání se diplomová práce zabývá vyhodnocením nabídky školících a vzdělávacích organizací se zaměřením na potřeby klientů v automobilovém průmyslu a vyhodnocením spokojenosti podniků pracujících v automobilovém průmyslu s nabídkou, kvalitou a dostupností poskytovaných vzdělávacích služeb. Dále se diplomová práce zabývá návrhy na možné zlepšení poskytovaných školících služeb v oblasti automobilového průmyslu.
|
| |