Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 375 záznamů.  začátekpředchozí344 - 353dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postoj lékařů ke kompetencím sester dle zákona.
SLADKÁ, Iveta
V České republice jsou činnosti jednotlivých skupin pracovníků zdravotnického týmu dány různými vyhláškami a zákony. Kompetence všeobecné sestry jsou dány vyhláškou 424/2004 Sb., která stanovuje činnosti zdravotnických pracovníků a jiných odborných pracovníků. V diplomové práci byly stanoveny tři cíle a pět hypotéz. Prvním cílem práce bylo zjistit, zda mají lékaři povědomí o existenci a o obsahu vyhlášky 424/2004 Sb. K tomu byla stanovena hypotéza H1 Lékaři vědí o existenci a obsahu vyhlášky 424/2004 Sb. Druhým cílem bylo zjistit názor lékařů na uvedené kompetence. K tomuto cíly byly stanoveny hypotézy. H2 Lékaři nejsou seznámeni s významem kvalifikačního studia, které je podepřeno získáním kompetencí určených ve vyhlášce 424/2004 Sb. H3: Činnosti, které požadují lékaři po sestrách, přesahují jejich kompetence určené vyhláškou 424/2004 Sb. H4: Činnosti, určené lékařem přesahující kompetence sester, neumožňují sestrám poskytovat ošetřovatelskou péči zaměřenou na saturaci a uspokojování potřeb pacienta. Třetí cíl byl zaměřen na zjištění názoru lékařů na uplatnění vyhlášky v praxi. K tomu byla stanovena hypotéza, že lékaři nepociťují potřebu ke změně kompetencí sester. Pro zpracování empirické části diplomové práce byla zvolena kvantitativní metoda výzkumného šetření. Pro sběr dat byla použita výzkumná technika dotazníkového šetření s náhodným výběrem respondentů. Výzkumný soubor tvořily náhodně vybrané sestry, lékařky a lékaři z nemocnic v Českých Budějovicích, v Jindřichově Hradci, v Českém Krumlově, ve Strakonicích, v Táboře, v Plzni, v Praze, v Benešově a v Ústí nad Labem. První výzkumný soubor tvořilo 66 lékařek a lékařů. Druhý výzkumný soubor tvořilo 190 (100 %) sester pracujících v nemocničních zařízeních. Všechny tři cíle práce byly splněny. V prvním případě jsme zjistili, že lékařky/ři existenci a obsah vyhlášky 424/2004 Sb. spíše neznají. V rámci druhého cíle jsme zjistili, že lékařky/ři vědí, že sestra pro svou profesi potřebuje kvalifikační přípravu a vědí, kde ji získává. Dále jsme statisticky zjistili, že kompetence, které lékařky/ři delegují na sestru, nepřesahují rámec její profese, jelikož odpověděla méně než polovina respondentů, že na sestru kompetence nad rámec její profese přenáší. Také jsme vyvrátili hypotézu, že tyto úkony nad rámec její profese neumožňují sestře poskytovat ošetřovatelskou péči zaměřenou na saturaci a uspokojování potřeb pacienta. Třetí cíl se taktéž splnil. A k němu stanovená hypotéza, že lékaři nepociťují potřebu ke změně kompetencí sester, se potvrdila. O výsledky našeho šetření již projevily zájem hlavní sestry z některých nemocnic, se kterými jsme v rámci výzkumného šetření spolupracovali. Myslíme si, že by se pomocí námi zjištěných dat dalo snížit přenášení lékařských kompetencí na sestry. Na základě těchto výsledků bychom chtěli vytvořit seznam nejčastějších kompetencí, které sestry vykonávají nad rámec svého vzdělání a poskytnout ho vrchním a staničním sestrám, které budou informovat nejen sestry ale i lékaře. Myslíme si, že si tak sestry lépe uvědomí, které kompetence mohou v rámci svého vzdělávání vykonávat a snadněji odmítnou lékařce/ři tento úkon odmítnout. A lékařky/ři si možná pak snáze uvědomění rizika spojená s delegováním jejich kompetencí na sestry.
Nejčastější konflikty v nemocnici z pohledu sestry ve spolupráci s lékařem
SCHAFFELHOFEROVÁ, Lucie
Udržet dobré a nekonfliktní vztahy mezi sestrou a lékařem, nemusí být při jejich dnešní značné zátěži jednoduchý úkol. Přestože sestry a lékaři mají společný cíl, kterým je co nejkvalitnější péče o pacienta, nastávají situace, kdy mezi nimi dochází ke střetům a konfliktním situacím. Dobré vztahy mezi sestrou a lékařem jsou zárukou harmonické spolupráce v celém zdravotnickém týmu, proto je potřeba konfliktům předcházet a již vzniklé umět využít ve prospěch celého týmu. Cílem naší práce bylo zjistit jaké jsou nejčastější konflikty v nemocnici z pohledu sestry ve spolupráci s lékařem a jaký vliv mají tyto konflikty na práci sestry. Ke zpracování diplomové práce byla v první časti zvolena metoda kvalitativního výzkumného šetření. Sběr dat byl realizován pomocí rozhovorů. Výzkumný vzorek tvořilo osm sester pracujících v lůžkových částech nemocničních zařízení. Na základě kvalitativního šetření jsme stanovily čtyři hypotézy, které jsme se pokusily v kvantitativním šetření verifikovat. V druhé kvantitativní části bylo pro sběr dat použito dotazníkového šetření a výzkumný vzorek tvořily též sestry z lůžkových oddělení. Sběr dat byl realizován od března do května 2009. K vyhodnocení výsledků bylo využito 175 dotazníků. Hypotézu č. 1 - Nejčastější konflikty mezi sestrou a lékařem z pohledu sestry pramení z chybné komunikace, jsme na základě výsledků šetření potvrdily. Hypotézu č. 2 - Konflikty mezi sestrou a lékařem vyplývají ze zvyšování kompetencí sester, jsme též potvrdily stejně jako hypotézu č. 3 - Konflikty mezi sestrou a lékařem vycházejí ze vzájemného nepochopení rolí. Hypotéza č. 4 - Konflikty mezi sestrou a lékařem mají negativní vliv na práci sestry, byla též potvrzena. Výsledky navíc ukázaly, že druhou nejčastěji zvolenou příčinou konfliktních situací jsou osobnostní charakteristiky lékaře, což jsme do svých hypotéz nezahrnuly. Závěrem práce jsme shrnuly doporučení pro efektivní řešení konfliktních situací. Práce by měla být podkladem pro další případný výzkum v této oblasti, ale i pro management zdravotnických zařízení, který by prostřednictvím svých pracovníků mohl tuto oblast do určité míry ovlivnit.
Aplikace vyhlášky č. 424/2004 Sb. v návaznosti na práci sestry ve zdravotnických zařízeních
JÍLKOVÁ, Milena
Tato diplomová práce je věnována tématu Aplikace vyhlášky č. 424/2004 Sb. v návaznosti na práci sestry ve zdravotnických zařízeních. Byly stanoveny 2 cíle. Prvním cílem je zjistit dodržování vyhlášky č. 424/2004 Sb. na odděleních (chirurgie, interna) v nemocnicích v Jihočeském kraji a druhým cílem je zjistit znalost sester o vlastních kompetencích. Teoretická část je věnována historii, vzdělávání sester, registraci, vyhlášce č. 424/2004 Sb. a zákonu č. 96/2004 Sb. Praktická část obsahuje výsledky výzkumu, 25 grafů názorně ukazuje odpovědi všeobecných sester na otázky z dotazníku. V diskuzi jsou komentovány zjištěné výsledky. Na základě výsledků mohu konstatovat, že sestry z chirurgického oddělení v 61% (52) a sestry z interního oddělení v 58% (49) označily správnou odpověď, o čem vyhláška č. 424/2004 Sb. je, ale neprokazují znalosti o vlastních kompetencích, vyplývající z této vyhlášky. Velmi často jsou sestry z chirurgie 46% (39) a sestry z interny v 31% (26) lékaři pověřovány úkoly, které nespadají do jejich kompetencí.
The profile of a lower-secondary school teacher of German
URBÁNKOVÁ, Nikola
Cílem diplomové práce je prezentace německého profilu učitele a připravovaného profilu učitele v ČR, vymezení základních sloţek profilu učitele německého jazyka a analýza stávajících profilů absolventů studia učitelství ? německý jazyk, které uvádějí jednotlivé katedry německého jazyka na pedagogických fakultách v ČR. V teoretické části se zabývám současným stavem českého školství, kurikulárními dokumenty a problematikou kompetencí. Vzhledem k prezentaci návrhu standardu České republiky a standardu Německa v praktické části uvádím i stav německého školství. S ohledem na koncepci standardu se zabývám také problematikou kompetencí. V praktické části srovnávám profily absolventů pedagogických fakult jednak mezi jednotlivými fakultami, ale také i se standardem německým. Na základě projektu PAneCZ, realizovaném mezinárodní spoluprací mezi Universität Passau a Jihočeskou univerzitou v Českých Budějovicích, kterého jsem se účastnila, uveřejňuji v praktické části dotazníkovou analýzu, která se zabývala představami a názory ţáků posledních ročníků středních škol na profesi učitele, a shrnuji, které kompetence by na základě tohoto výzkumného šetření měl učitel na ZŠ mít.
Vzdělávání zaměstnanců v organizaci
Tučková, Jana ; Stříteský, Marek (vedoucí práce) ; Zikeš, Dalibor (oponent)
Diplomová práce Analýza vzdělávání zaměstnanců je v teoretické části zaměřena na popsáná základních poznatků o procesu učení a kompetenčního přístupu. V praktické části je kladena za cíl analýza vzdělávání zaměstnanců obchodních partnerů společnosti Opel Southeast Europe LLC poskytovaného společností Raytheon Training International GmbH. Na základě provedené anylýzy byly odhaleny nedostatky a navržena zlepšení.
Assessment centrum a jeho uplatnění ve firemní praxi
Špatenková, Jana ; Bedrnová, Eva (vedoucí práce) ; Cipro, Martin (oponent)
Cílem diplomové práce je shrnutí teoretických poznatků a následná analýza Assessment centre -- moderního metodického postupu používaného při výběru zaměstnanců z většího počtu uchazečů. Cílem také bylo na základě výsledků navrhnout sjednocený postup při výběru zaměstnanců. Analýza zabývající se připraveností Assessment centre, jeho vlastním průběhem, posouzením kompetentnosti a odbornosti členů komise, náplní pracovní pozice, požadavky na nové pracovníky, kritérii výběru a analýzou spokojenosti účastníků s průběhem Assessment centre byla uskutečněna na dvou pracovištích Pojišťovny "XY", která přistupují k Assessment centre na pozici operátora zcela odlišně. Jako metodologický základ analýzy AC byla použita výzkumná metoda pozorování, a to pozorování volné i částečně standardizované. Spokojenost účastníků s průběhem AC byla zjišťována prostřednictvím dotazníkového šetření, písemného dotazování kandidátů.
Požadavky praxe na kompetence nových absolventů manažerských oborů
Dolejší, Petra ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Kincl, Tomáš (oponent)
Tato práce popisuje problematiku kompetencí u absolventů manažerských oborů. Řeší, jaké kompetence jsou požadovány zaměstnavateli od studentů a jak studenti naplňují daná očekávání. Práce obsahuje teoretické poznatky, analýzu dat a doporučení vycházející ze závěru analýzy.
Pragmatická inspirace pro organizaci skautské výchovy
POLANSKÝ, Tomáš
Práce se zabývá shodami mezi metodami pragmatické pedagogiky a vzniklým novým výchovným programem organizace Junák ? svaz skautů a skautek ČR. Teoretická část popisuje vývoj pragmatismu v Americe, spojitost filozofického a pedagogického směru, pragmatismus v Evropě a v České republice. Objasňuje vývoj výchovného hnutí Woodcraft v moţné propojenosti s pragmatickou pedagogikou. Jsou popsány základní výchovné metody skautské organizace, aby bylo jasné, z čeho Nový program vychází. Dále je porovnán Nový program s pragmatickou pedagogikou, jak lze aktivity programu vytvářet ve shodě s metodami pragmatické pedagogiky a s naplňováním stanovených kompetencí, kterými by měl jedinec, dle skautských ideálů, disponovat. Projektová část je věnována vytvořenému programu pro víkendovou akci, kde jsou propojeny metody pragmatické pedagogiky, skautské výchovy a získávají se poţadované kompetence
Profesní příprava asistentů zubního technika a jejich uplatnění v praxi
SEDLÁKOVÁ, Hana
Cílem bakalářské práce bude objasnit požadavky, které vznikají v procesu specifické a velmi náročné odborné přípravy studentů oboru zubní technik, především se zaměřením na roli, kterou zde sehrává koncepce středoškolské přípravy a její zaměření na kompetence požadované trhem práce, respektive praxí. Bakalářská práce obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretické část nejprve věnuje pozornost historii, vzniku, tradici, současnosti a celkové charakteristice oboru Zubní technik. Dále se zaměřuje na odborné a didakticko ? pedagogické aspekty kompetenčního modelu přípravy zubního technika a na provázanost s ostatními souvisejícími obory. Výzkum a praktická část bude sledovat hodnocení úrovně praktické přípravy studentů a absolventů na Střední zdravotnické a Vyšší odborné škole zdravotnické v Českých Budějovicích, mapovat názory na odbornou praxi v klinických zubních laboratořích a to ze tří úhlů pohledů: z pohledu samotných studentů, případně absolventů na vyšším studiu, z pohledu odborných vyučujících a z pohledu odborníků z praxe na klinických pracovištích.
Role zdravotnických asistentů a sester v ošetřovatelském procesu.
VODIČKOVÁ, Petra
V této diplomové práci je řešena problematika role zdravotnického asistenta v ošetřovatelském procesu. Stanoveny byly celkem čtyři cíle. Prvním cílem bylo zjistit, jakým způsobem umožňují všeobecné sestry zapojení zdravotnických asistentů do ošetřovatelského procesu. Dalším, druhým cílem bylo zjistit, jaké mají zdravotničtí asistenti možnosti podílet se na ošetřovatelském procesu. Třetím cílem bylo zjistit, jaké problémy vidí manažeři v zapojení zdravotnických asistentů do systému ošetřovatelské péče. Poslední, čtvrtý cíl, zjišťoval, zda systém zařazení všeobecných sester a zdravotnických asistentů v ošetřovatelském týmu přispívá ke zkvalitnění péče o pacienta.Všechny tyto cíle byly splněny. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá ošetřovatelským procesem jako metodou práce sestry, kvalifikačním vzděláním všeobecných sester a zdravotnických asistentů a možnostmi jejich uplatnění v ošetřovatelské praxi. Praktickou část tvoří kvantitativně ? kvalitativní výzkumné šetření. Pro kvalitativní výzkum byla použita metoda individuálně vedených, předem připravených polostrukturovaných rozhovorů s představiteli uvedených profesí. Byly stanoveny čtyři výzkumné otázky, a to: 1. Jaké povědomí mají zdravotničtí asistenti, všeobecné sestry a manažeři ve funkci vrchních sester o ošetřovatelském procesu? 2. Mají zdravotničtí asistenti možnost využít svých znalostí o ošetřovatelském procesu podle zákona 96/2004 Sb.? 3. Je spolupráce zdravotnických asistentů a všeobecných sester vnímaná jako pozitivní prvek pro zkvalitnění ošetřovatelské péče? 4. Jaké zkušenosti mají manažeři ve funkci vrchních sester se zapojením zdravotnických asistentů v ošetřovatelském týmu? Výzkumný soubor tvořilo šest zdravotnických asistentů, šest všeobecných sester a osm sester manažerek z menších lůžkových zařízení v Plzeňském a Středočeském kraji. Kvalitativní výzkum byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření. Osloveni byli studenti posledních ročníků studijního oboru Zdravotnický asistent a studijního programu Všeobecná sestra. Pro kvalitativní část výzkumného šetření byly stanoveny následující hypotézy: 1. Studenti oboru Zdravotnický asistent jsou orientováni v kompetencích zdravotnických asistentů a všeobecných sester podle zákona č. 96/2004 Sb. 2. Studenti studijního programu Všeobecná sestra jsou orientováni v kompetencích zdravotnických asistentů a všeobecných sester podle zákona č. 96/2004 Sb. 3. Studenti oboru Zdravotnický asistent vnímají určené kompetence pro jednotlivé obory jako nástroj pro kvalitní profesionální péči. 4. Studenti studijního programu Všeobecná sestra vnímají určené kompetence pro jednotlivé obory jako nástroj pro kvalitní profesionální péči. Distribuováno bylo celkem 200 dotazníků, následně vyhodnoceno 142 správně vyplněných dotazníků. Výstupem této práce je ověření současného stavu uvedené problematiky. Výsledky budou poskytnuty manažerkám ošetřovatelské péče ve zkoumaných zdravotnických zařízeních, kde by mohly napomoci ke zlepšení managementu ošetřovatelských činností. Výsledky bude možné rovněž využít k vytváření informačních a edukačních setkání pro objasnění pravidel spolupráce zdravotnických asistentů a všeobecných sester. Dále by mohly být výsledky této práce nabídnuty Ministerstvu zdravotnictví České republiky, konkrétně Pracovní komisi k transformaci nelékařských zdravotnických povolání v České republice, jejímž hlavním pracovním cílem je novelizace zákona č. 96/2004 Sb.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 375 záznamů.   začátekpředchozí344 - 353dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.