Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33,752 záznamů.  začátekpředchozí33723 - 33732dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.77 vteřin. 

Tvorba a sebedůvěra
Poulová, Marie ; NEBESKÝ, Jan (vedoucí práce) ; ŠIKTANCOVÁ, Jaroslava (oponent)
Tématem diplomové práce Herecká tvorba a důvěra je především hledání tvůrčí svobody. Pokusím se, aby slovo důvěra bylo klíčovým pojmem nikoli jen vágním výrazem a moji práci spíše tematicky rámcovalo, než že bych se v každé kapitole snažila o konkrétní usouvztažnění. Cílem není dojít k obecně platným tvrzením, to ani nelze vzhledem k subjektivitě tématu. Pokusím se sama pro sebe formulovat, do jaké míry herec je, nebo má vůbec možnost být v rámci inscenace řízené režijní osobností svobodným tvůrcem a nakolik je dále závislost na druhých a jejich rozhodnutích vlastně frustrující. Ráda bych svou diplomovou práci pojala jako úvahu o suverenitě herecké tvorby jako umělecké disciplíny.

Názory české veřejnosti na sociální zabezpečení – listopad 2015
Tuček, Milan
V listopadu 2015 byly do pravidelného výzkumu Naše společnost zařazeny otázky týkající se sociální politiky. Nejprve jsme zkoumali názory na to, do jaké míry by mělo být sociální zabezpečení zajištěno státem, na jaké úrovni sociální zabezpečení podle respondentů je a zda by měly být sociální dávky plošné, nebo určené jen některým skupinám společnosti. Dále jsme se ptali, jak se vláda stará o sociální situaci občanů a jak se o svou sociální situaci starají sami občané. Výzkum se rovněž zabýval hodnocením, zda a nakolik podle mínění veřejnosti u nás dochází ke zneužívání systému sociálního zabezpečení.

Jak rychle opadají předsevzetí? Příklad na návštěvnosti fitness po Novém Roce
Adamcová, Barbora ; Rotschedl, Jiří (vedoucí práce) ; Čermáková, Klára (oponent)
Cílem práce je zkoumat vliv novoročních předsevzetí na návštěvnost posilovny a dobu, za jakou tato námi zvolená předsevzetí opadnou. Analýza byla provedena metodou nejmenších čtverců na datech získaných od Hamr -- Sport, a.s. a prokázala pozitivní vliv předsevzetí na návštěvnost posilovny v areálu Záběhlice. Práce analyzuje také vliv počasí, srážek, dnů v týdnu a měsíců na úroveň návštěvnosti. Podle výsledků odhadu ekonometrického modelu novoroční předsevzetí trvají v průměru tři měsíce. V zájmu verifikace tohoto období byl proveden test robustnosti, který výsledek potvrdil. Respondenti v dotazníkovém šetření uváděli nejčastěji, že své poslední novoroční předsevzetí dokázali dodržovat tři měsíce (téměř 40 %). Dotazník také odhalil, že lidé zřejmě opouští své dlouhodobé plány nejčastěji z důvodu lenosti a nedostatku vůle, ale většina z nich nepoužívá žádné motivační nástroje k řešení problému sebekontroly (nebo spoléhají na svou vůli a schopnosti).

Vývoj mé hudební autorské a interpretačn í činnosti
Drábková, Anna ; JANDA ROGLOVÁ, Tereza (vedoucí práce) ; FEITHOVÁ, Irena (oponent)
Práce se zabývá otázkami tvorby a interpretace písní, mírou autorského vkladu v různých hudebních uskupeních, inspirací a vlivy na písňovou tvorbu, vztahy interpreta s autorem a interpreta s divákem a v neposlední řadě dorůstáním k vlastním textům. Je rozdělena do čtyř kapitol. První tři kapitoly pojednávají o potřebě vyjadřovat se psaním písní, o cestě k mé písňové tvorbě a o tom, co mě k tvorbě po tematické i po hudební stránce od útlého věku inspiruje. Ve čtvrté, stěžejní a nejobsáhlejší kapitole se zabývám tvorbou písní, tedy styly a typy skládání a podněty pro jejich tvorbu. Poté rozebírám své textařské sklony a dorůstání ke své vlastní písňové tvorbě. Dále popisuji práci s aranžemi a interpretacemi svých písní, jejich proměny v průběhu času a možné experimenty. Nakonec řeším míru autorského vkladu v různých hudebních uskupeních, otázky různých pojetí interpretace písní, otázky interpreta, který je zároveň autorem, a vztah k divákovi, kde vysvětluji svou představu imaginárního diváka.

České noneto
Vilánková, Petra ; ŠTRAUS, Ivan (vedoucí práce) ; ČEPICKÝ, Leoš (oponent)
České noneto bylo založeno v roce 1924 studenty Pražské konzervatoře a je jedním z nejdéle fungujících komorních souborů na světě. Jeho složení vyšlo z obsazení Spohrova Grand nonetu op. 31: housle, viola, cello, kontrabas, hoboj, klarinet, fagot a lesní roh.V krátké době se stalo uznávaným interpretem klasického repertoŕu, stejně jako nadšeným průkopníkem nové hudby. České noneto inspirovalo svou hrou a originálním nástrojovým obsazením vznik celé řady kompozic největších soudobých skladatelů, z nichž uveďme Prokofjeva, Lutoslawského, Martinů a další. Podniklo četná koncertní turné po státech Evropy ( Německo, Rakousko, Velká Británie, Holandsko, Španělsko, Itálie, Francie), dále po státech Severní a Jižní Ameriky, Japonska, Afriky a vystoupilo také na významných světových hudebích pódiích : Vídeň Musikverein, Montreaux Auditorium Stravinskij, Mnichov Herkulessaal, Auditorio de Zaragoza, Lyon Auditorium, Wasgington Library of Congress, Playhouse Vancouver, Dvořákova síň pražského Rudolfina ad. Bohatá discografie Českého noneta je zaznamenána na pětačtyřiceti dlouhohrajících discích firem Supraphon a Panton a Harmonia Mundi.

Nadpřirozené bytosti v knihách o Harry Potterovi a jejich srovnání s pohádkovými příběhy/Supernatural Creatures in the Harry Potter Series and Their Comparison with Fairy Tale Stories
MACKOVÁ, Vanda
Tato bakalářská práce se zabývá vybranými nadpřirozenými bytostmi z příběhů o Harry Potterovi. Jedná se o draka, baziliška, fénixe, jednorožce, vodní lid, vlkodlaka, obra a čaroděje. Každá z těchto bytostí je nejprve popsána z pohledu autorky, poté je srovnávána se svou mytologickou předlohou a na závěr je porovnávána se stejnou bytostí z pohádky nebo z fantasy příběhu. Důraz je kladen na pochopení hlavního významu vybrané bytosti, její funkci a fungování v příběhu. Cílem práce je určit shodné prvky, případně poukázat na rozdíly inspiračních zdrojů.

Soukromoprávní dispozice s lidskými orgány
Mintálová, Anna ; Švestka, Jiří (vedoucí práce) ; Salač, Josef (oponent)
Závěr Ochrana osobnosti je již typicky předmětem soukromoprávní ochrany upravené v občanském kodexu. Návrh nového občanského zákoníku dokonce nechápe osobnost jako "přívěsek" právní subjektivity, nýbrž vychází z premisy, že právní subjektivita je důsledkem osobnosti člověka jako. Jako jedno z dílčích osobnostních práv v rámci jinak jednotného všeobecného osobnostního práva rozeznáváme i právo na ochranu tělesné integrity. Právě se zásahy do tohoto práva je spojená mnou předestřená problematika. V posledních desetiletích byla věda schopna dát odpovědi na léčení nemocí, které se zdály být dlouho neřešitelné. Pacienti trpící smrtelnými nemocemi proto vzhlíží k rychlému pokroku v oblasti medicíny. Ten však stále výrazněji zasahuje do chráněné tělesné integrity a činí si tak nárok na pružnou reakci zákonodárce, aby se člověk nestal pouhým zdrojem biologického materiálu. Úprava dispozic s lidským tělem však pořád naráží na nevyjasněnou právní povahu oddělených částí lidského těla a povahu mrtvého těla, které přibližuji v první kapitole. Zatímco živé lidské tělo je již jednotně chápáno jako integrální součást osobnosti, v případě mrtvého těla se názory ubírají zásadně dvěma směry. Podle jednoho zůstává tělo, právě pro svou úzkou spojitost s osobností, i po smrti předmětem osobnostně právní ochrany. I druhé pojetí...

Vztah mezinárodního a vnitrostátního práva v ústavních systémech: srovnání pojetí této otázky v judikatuře francouzského a českého orgánu kontroly ústavnosti
Preuss, Ondřej ; Jirásková, Věra (vedoucí práce) ; Reschová, Jana (oponent)
Závěr Vztah mezinárodního a ústavního práva není jednoduchý a bezproblémový. V současné době je téměř každý evropský stát vázán stovkami až tisíci mezinárodních smluv a úmluv. Navíc do vnitrostátního práva států EU proniká a prozařuje právo evropské. Je to nová situace, ještě nikdy nenabylo mezinárodní právo takovýchto rozměrů a i respekt k mezinárodním pravidlům není nezanedbatelný. O to důležitější je vyjasnit vztah mezinárodních závazků a ústavního práva. Úplné vyjasnění se často nechává stranou s tím, že si každá strana vztahu vytváří svou představu, které pak v praxi koexistují a vzájemně se nenapadají. Mezinárodní soudní instituce považují mezinárodní právo bezezbytku nadřazené vnitrostátním ústavním regulacím a vnitrostátní ústavní orgány tohoto výkladu nedbajíc, ani s ním často přímo nepolemizujíc, naopak vycházejí z primátu ústavy a práva vnitrostátního. Objektivně je však nutné shrnout, že politická praxe a realita, jakož i praxe kontroly mezinárodních smluv či závazků, nám ukazují určitou specifickou hierarchii norem. Většina evropských států dnes již uznává nadřazenost mezinárodněprávních závazků, nicméně na úplném vrcholu pyramidy stále ponechává výslovně či implicitně své materiální ohnisko ústavy, tedy principy, bez nichž by se stát jako takový rozplynul a nemohl by již vykonávat své funkce,...

Serialita a její anticipace a reminiscence v procesu evropského melodicko-harmonického vývoje
Krejča, Tomáš ; Tichý, Vladimír (vedoucí práce) ; Kvěch, Otomar (oponent)
Tato práce se snaží vytvořit pokud možno ucelený pohled na serialitu, syntetizovat v sobě pohled analytický, částečně historický a také komparativní. Nastiňuje příčiny a důsledky jejího vzniku, popisuje její základní pravidla a možnosti práce s ní, hovoří o čelných představitelích, tvůrcích a pokračovatelích této metody, srovnává jiné přístupy ke kompozici s dvanácti půltóny temperované chromatiky, porovnává principy (metody) dosavadní organizace tónového materiálu. Protože serialita je metodou do jisté míry syntetickou (dílčím způsobem využívá množství organizačních principů a metod jí předcházejících) zaměřuje tato práce svou pozornost také na anticipace seriality. Pokouší se tyto dílčí principy a metody uvnitř seriality analyzovat a najít analogické příklady v průběhu předcházejícího historického vývoje hudebního jazyka. Serialita (dodekafonie) byla první, která ovlivnila novodobý hudební vývoj. Jako taková měla vliv na utváření hudebního jazyka následujících skladatelských osobností, které serialitu využívali a využívají v rámci svých vyjadřovacích prostředků na cestě hledání nejnovějšího způsobu hudebního sdělení a myšlení. Předkládaný text si take klade za cíl nastínit a částečně zmapovat tyto jevy. S trochou nadsázky je nazývá reminiscencemi seriality.

Absolutní konstrukce slova, totální destrukce příběhu
Boršková, Jana ; Mravcová, Marie (vedoucí práce) ; Vajchr, Marek (oponent)
Literární tvorba Marguerite Durasové je nesnadná, ale provokuje filmové tvůrce svou obrazností. Právě proto bylo většina z jejích hlavních literárních děl adaptována do filmu. Ale jak lze filmové zpracovat text, jehož podstata tkví v obrazech vytvořených slovy?