Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí29 - 38  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti eliminace čpavkového skluzu v technologických vodách elektráren
Hajzler, Jan ; Bartoníčková, Eva (oponent) ; Opravil, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce si klade za cíl prozkoumat možnosti eliminace nebo separace amonných podílů z technologických vod elektráren, ve kterých je zavedena sekundární metoda denitrifikace spalin (SCR, SNCR). Potřeba eliminace amonných podílů vznikla po přijetí emisních limitů, které byly od ledna 2015 zpřísněny. Na zařízeních jež by nevyhověly novým limitům, byly instalovány denitrifikační technologie. Teoretická část diplomové práce se zabývá popisem spalovacích procesů, jak fluidním, tak i vysokoteplotním spalováním tuhých paliv, mechanismy vzniku emisí a možnostmi jejich snižování. Na závěr teoretické části je diskutován obsah amoniakálního dusíku ve vodách používaných v elektrárenských a teplárenských provozech k dopravě, nebo z nichž se separují tuhé produkty některých procesů např. odsíření. Dále jsou diskutovány některé možnosti odstraňování amonných solí z technologických vod. Experimentální část se zabývá jednak nalezením vhodné metody stanovení amoniakálního dusíku, ale také možnostmi jeho eliminace převedením na nerozpustnou sloučeninu. V neposlední řadě se práce zabývá hodnocením ekologičnosti navržených řešení. A tím i jejich reálnými možnostmi uplatnění v praxi.
Modelování a návrh ESD ochran v integrovaných obvodech
Běťák, Petr ; Sládek,, Petr (oponent) ; Bartoň,, Zdeněk (oponent) ; Musil, Vladislav (vedoucí práce)
Disertační práce představuje nové polovodičové struktury, které lze použít jako elektrostatické ochrany v integrovaných obvodech. Základem pro návrh zmíněných struktur se stala horizontální čtyřvrstvá tyristorová struktura, která byla dále modifikována tak, aby umožňovala variabilitu spouštěcího a udržovacího napětí v závislosti na rozměrech masky. Na základě výsledků z modelování byly vyrobeny vzorky těchto struktur a jejich vlastnosti byly ověřeny měřením. Dále byly Další navrženou ochranou byl systém s bipolárním tranzistorem jako spínačem elektrostatické ochrany. Tento přístup byl simulován a ověřován na vyrobených vzorcích. Výhody a nevýhody představených ochran jsou v práci rozebrány.
Optimization of Bosch DNOX 5.x Pump Module Testing Matrix
Friedl, Michal ; De Bernardi, Olivier (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
This diploma thesis is concerned of optimization of validation tests for a Robert Bosch product designed for diesel engines exhaust gases post processing, the Denoxtronic 5.x, precisely of one main subcomponent – Pump Module. By summarizing and analysing of failures occurring in real traffic, it provides feedback for engineering department and suggests the mechanism how to optimize the validation tests in future.
Studie rozmístění dílů SCR systému na traktoru s pevnostní analýzou vybraných komponentů
Polnický, Václav ; Hrdlička, Zdeněk (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá úpravou výfukového systému pro splnění emisních norem Stage IV. Jsou probrány mechanismy vzniku emisních složek a systémy nutné pro jejich snížení. Součástí je analýza umístění komponent systému vstřikování AdBlue. Stěžejní část práce se zabývá konkrétním konstrukčním řešením výfuku obsahující filtr pro zachycení pevných částic, stejně tak jako filtr pro redukci oxidu dusíku. Je provedena pevnostní analýza zahrnující problematiku vibrací, svarů, únavy a živostnosti. Práce je vytvořena pro firmu Zetor Tractors a.s. .
Zneškodňování spalin znečištěných NOx II
Jedlička, Filip ; Jecha, David (oponent) ; Dvořák, Radek (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá problematikou snižování NOx vyskytujících se v odpadních plynech. Důraz je přitom kladen na kombinované čištění odpadních plynů prostřednictvím keramické svíčky, kde nanesený katalyzátor umožňuje snižování NOx metodou selektivní katalytické redukce. Hlavním cílem diplomové práce byl návrh experimentální jednotky pro současné odstraňování plynných polutantů (dioxiny, VOC a NOx) a popílku na katalytické keramické svíčce. Návrh experimentální jednotky spočíval ve výpočtu základních parametrů, jako jsou průměry potrubí, průměr filtrační komory, výkon elektroohřevu a jiné. Při návrhu bylo také nutné sestavit model tlakové ztráty, který je rozdělen na tlakovou ztrátu keramické svíčky a potrubního systému. Pro vyhodnocení experimentálně naměřených dat a pro popis probíhající katalytické reakce za různých provozních podmínek byl vytvořen predikční model katalytického filtru. Poslední kapitola se zabývá plánovanými experimentálními zkouškami.
Možnosti využívání klasických popílků po zavedení SNCR
Beranová, Denisa ; Šoukal, František (oponent) ; Opravil, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabýva možnostmi využití klasických elektrárenských popílků po zavedení SNCR (Selektivní nekatalytická redukce) jako metody denitrifikace spalin. Zkoumáno bylo chování samotného popílku obsahujíciho produkty denitrifikace, aglomerátu a stabilizátu připraveného z kontaminovaného popílku. Experimenty byly zaměřeny na studium různých faktorů ovlivňujícich uvolňování amoniaku z připravených směsí. Kromě laboratorních zkoušek byly simulované i deponie, kdy byly vzorky vystaveny vlivům povětrnostních podmínek. Studovaný byl také vliv denitrifikačních produktů obsažených v popílku na mechanické vlastnosti a objemovou stálost past a malt. Na pastách byla zjišťovaná i interakce denitrifikačních produktů se superplastifikátory. Získané výsledky mechanických vlastností byly následně ověřeny na betonech.
Technologie selektivní katalytické redukce
Kudlík, Michael ; Janoušek, Michal (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá technologií selektivní katalytické redukce. Technologie vznikla v důsledku zavádění přísných emisních limitů, kterých výrobci pomocí této technologie dosahují. První část práce je zaměřena na složení výfukových plynů, kde jsou rozebrány jednotlivé prvky a následně jsou zde uvedeny evropské emisní limity. Dále je práce zaměřena na způsoby snižování emisí vznětových motorů, kde je popsána funkce recirkulace výfukových plynů a funkce selektivní katalytické redukce. Poté jsou podrobně popsány vývojové systémy selektivní katalytické redukce. Závěrem je uvedeno použití či aplikace výrobců automobilů.
Technologie selektivní katalytické redukce pro osobní automobily
Jurík, Juraj ; Janoušek, Michal (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Predložená bakalárska práca sa zaoberá technológiou selektívnej katalytickej redukcie. Týka sa znižovania emisií oxidov dusíka u naftových motorov. Opisuje jej jednotlivé časti, ich funkciu a umiestnenie v systéme. V súvislosti s opisovanou technológiou sú v prvej časti popísané jednotlivé škodlivé látky výfukových plynov. Druhá časť sa zaoberá emisnými limitmi a ich plnením. V ostatných častiach je popísaná samotná technológia vrátane popisu riešení niektorých výrobcov.
Redukce emisí NOx využitím keramického filtru
Rubišar, Václav ; Niesner, Jakub (oponent) ; Jedlička, Filip (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce se zabývá problematikou snižování NOX vyskytujících se v odpadních plynech. Nejdříve je popsána charakteristika všech významných druhů NOX a jsou uvedeny jejich chemické vlastnosti. Je zmíněn i jejich dopad na zdraví člověka a mechanismus jejich vzniku. Dále pak budou představeny všechny významné metody, kterými se v dnešní době dociluje snížení množství oxidů dusíku ze spalin a odpadních plynů, zejména pak metodě selektivní katalytické redukce. Té je možné dosáhnout několika způsoby - například použitím keramické svíčky nebo látkového rukávce. Ke každému z těchto způsobů jsou zároveň uvedeny jeho hlavní výhody a nevýhody. Součástí této práce bude i seznámení se s experimentální filtrační jednotkou INTEQ II navrženou pro selektivní katalytickou redukci NOX, popis její funkce a jednoduchý výpočet tlakové ztráty na keramické svíčce.
Vliv jízdního režimu nákladního vozidla na spotřebu vodného roztoku močoviny v systému selektivní katalytické redukce
Marek, Vít
Tato diplomová práce s názvem Vliv jízdního režimu nákladního vozidla na spotřebu vodného roztoku močoviny v systému selektivní katalytické redukce popisuje různé jízdní režimy nákladního vozidla, při kterých docházelo k aktivaci dávkování vodného roztoku močoviny (AdBlue) do systému selektivní katalytické redukce. První polovina diplomové práce se věnuje teoretické části. Zde patří 4 kapitoly, které se věnují způsobu vzniku škodlivin spalovacího motoru, následkům škodlivin a legislativním předpisům. Dále jsou zde vysvětleny funkce a popisy konstrukčních prvků jednotlivých systémů redukce škodlivých složek výfukových plynů. Hlavní důraz je kladen zejména na selektivní katalytickou redukci. Další kapitoly se věnují metodice, kde jsou detailně popsány testovací postupy. Cílem této části diplomové práce je prezentovat chování systému selektivní katalytické redukce v závislosti na různých režimech nákladního vozidla.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí29 - 38  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.