Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25,309 záznamů.  začátekpředchozí25290 - 25299další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.61 vteřin. 

Šikana a možnosti její prevence na středních školách se zaměřením na kyberšikanu
BÍZEK, Václav
Šikana ? kyberšikana je aktuální problém řešený čím dál tím častěji v našich školách, což je způsobeno prudkým rozvojem informačních, komunikačních technologií, které jsou dnes běžnou součástí života většiny dospívajících jedinců. Umožňuje jim nejenom rychlou komunikaci mezi sebou, ale také i zábavu, bez které se dnešní mládež neobejde. Cílem práce bude zjistit informovanost o problému šikany a kyberšikany mezi studenty středních škol a studenty středních odborných učilišť. V jednotlivých kapitolách budou popsána Teoretická část bude věnovaná šikaně, kyberšikaně, bude popsáno vymezení těchto pojmů, příčinám a druhům. Další kapitoly budou věnovány šikaně a kyberšikaně na středních školách. Popsána bude prevence a obrana, dále pak prevence pedagogických pracovníků před šikanou a kyberšikanou. V závěru teoretické části je nastíněna možnost práce s oběťmi, agresory a žáky na středních školách. Praktická část bude zpracována pomocí metody dotazníkového šetření mezi studenty středních škol a studenty středních odborných učilišť. Dotazník bude zaměřen na zjištění zkušeností s šikanou a kyberšikanou u studentů. V celé praktické části je snaha zmapovat povědomí respondentů o sociálních sítích jako potencionálního prostředí pro šíření kyberšikany a jaké jsou jejich zkušenosti s tímto prostředím.

Účinky deprivace a subdeprivace na školní mládež a role učitele při jejich diagnostice.
LEKEŠ, Antonín
Bakalářská práce ? Účinky deprivace a subdeprivace na školní mládež a role učitele při jejich diagnostice? se zabývá problematikou nepříznivého psychického vývoje dětí a následky, které negativně ovlivňují jejich další život. Teoretická část mapuje všeobecně problematiku deprivace a subdeprivace, podmínky vzniku, vliv jednotlivých činitelů a dopady ve školní práci. Pro větší názornost je obohacena konkrétními projevy deprivačního zatížení. Výzkumná část se pak zabývá zjištěním velikosti patologické hodnoty subdeprivačního zatížení dívek umístěných ve Výchovném ústavu v Jindřichově Hradci a prognózy možného zvrácení. Výsledky výzkumu hodnotím na základě provedení vybraných testů u experimentální skupiny dívek z Výchovného ústavu v Jindřichově Hradci a vzájemným porovnáním s konkrétními výsledky testů u kontrolní skupiny (dívky stejného věku z přirozeného prostředí).

Dělitelnost pro studenty učitelství 1. stupně ZŠ
HRONOVÁ, Jana
Cílem diplomové práce je vytvoření studijního materiálu shrnujícího problematiku dělitelnosti pro potřeby studentů učitelství 1. stupně ZŠ. První část diplomové práce se zabývá teoretickým zpracováním daného tématu. Druhou částí této práce je sestavení sbírky úloh postihující dané učivo ze zábavného pohledu, které bude sloužit k rozšíření dovedností v daném učivu a k rozvoji logického myšlení studentů. Tato sbírka bude též využitelná k budoucí praxi učitelů, a to jako zásobník netradičních úloh v zájmové matematice. Součástí práce je sestavení a vyhodnocení testů pro studenty, a to sice na začátku a na konci studia. Na základě provedených testů budeme srovnávat úroveň dovedností v oblasti dělitelnosti před a po probrání daného učiva. Problematiku dělitelnosti jsem pro zajímavost zkoušela testovat i na desetileté autistické žákyni, které asistuji při vyučování. O poznatky z těchto testů jsem rozšířila svou diplomovou práci.

Praktická cvičení v učivu Biologie buněk na gymnáziu
MANDRYSZOVÁ, Jana
Tato diplomová práce obsahuje soubor 29 laboratorních úloh zaměřených na buněčnou biologii, které byly vypracovány na základě analýzy učiva o buňce v rámcově vzdělávacím programu pro gymnaziální vzdělávání, dostupných učebnicích biologie a odborné literatuře týkající se tématu. Laboratorní práce podporují aktivní a badatelský přístup k výuce biologie, součástí práce jsou protokoly prací se shrnutím cílů, metodickými poznámkami pro učitele a modelovým řešením.

Prvky logiky na základní škole
ZEMANOVÁ, Jana
Úvodní část obsahuje zevrubný soupis informací z teorie výrokové logiky, která odpovídá problematice obsažené v příkladech uvedených v práci. Tyto teoretické poznatky jsou vzhledem k potřebám práce rozebírány převážně na úrovni středoškolské matematiky, okrajově zasahují do problematiky vysokoškolské logiky. Praktickou částí je sbírka úloh pro děti na 1. stupni ZŠ a vyhodnocení jejich úspěšnosti při řešení příkladů. Vybrané úlohy jsem dětem zadávala dvakrát. Poprvé na první hodině kroužku, kde děti vyjádřily své názory na možná řešení úloh. Tyto názory nebyly korigovány. Podruhé se děti s příklady setkaly na poslední hodině, poté co absolvovaly všechna přípravná cvičení. Zde již byl vidět pokrok v argumentaci dětí při sdělování výsledků. Teprve na závěr byly děti seznámeny se správnými výsledky. V závěru práce uvádím své zkušenosti a poznatky s problémy z logiky pro děti. Zároveň také několik rad pro učitele a rodiče, jak pracovat a rozvíjet logiku u dětí.

Dramatická improvizace s dětmi předškolního věku
BÝČKOVÁ, Daniela
Práce charakterizuje vývoj dítěte v předškolním věku, vývoj vztahů k vrstevníkům a dospělým, osvojení sociálních rolí a vystihuje hlavní činnost dítěte tohoto věku. Dále se zabývá dramatickou improvizací jako metodou dramatické výchovy. Podrobněji rozebírá její cíle, funkce, třídění, modely a uvádí požadavky na osobnost pedagoga dramatické výchovy a jeho přístup k dětem. Text je doplňován ukázkami her a cvičení zaměřené na dramatickou improvizaci. Značná část práce se věnuje didaktice dramatické improvizace. Popisuje zdroje námětů, zadání námětů a témat, přípravu, stavbu, vedení, reflexi a hodnocení dramatické improvizace. Rozebírá přístup, chování a jednání učitele při dramatické improvizaci. Dále popisuje projekt a jeho druhy, projektovou metodu a výchovu, její přednosti, úskalí a principy. Součástí práce je projekt zaměřený na dramatickou improvizaci, který je zrealizován v praxi a následně vyhodnocen.

Výchovné styly charakterizované Kurtem Zadekem Lewinem a jejich preference u dětí a mládeže ve věku pubescence a adolescence
PŘEVRÁTILOVÁ, Pavlína
Práce se zabývá výchovnými styly, které charakterizoval na základě svého výzkumu Kurt Zadek Lewin a jeho spolupracovníci. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaký výchovný styl preferují děti a mládež ve věku pubescence a adolescence. Práce je rozdělena na čtyři stěžejní části, které současně odpovídají jednotlivým kapitolám. První kapitola se věnuje charakteristice vývojových období adolescence a pubescence, s ohledem na vývojové úkoly, ze kterých by měly vycházet odpovídající výchovné cíle a celkový styl výchovy. Druhá kapitola popisuje výchovu a výchovné působení pedagoga, konkrétněji vymezuje interakci mezi pedagogem a vychovávaným jedincem, a charakterizuje celkový styl výchovy. Třetí kapitola objasňuje autoritářský, liberální a demokratický styl výchovy. Obsahem poslední kapitoly je vlastní kvantitativní výzkum, v rámci kterého byly použity dotazníky. Záměr tohoto výzkumu koresponduje s již výše uvedeným cílem.

Rovnice, soustavy rovnic a mnohočleny na 2. stupni ZŠ
KOHOUTOVÁ, Veronika
Cílem mé práce je vytvořit sbírku příkladů, která bude tvořit užitečnou pomůcku pro učitele i žáky základních škol. Sbírka také může sloužit k doučování (slabších) žáků. Je rozdělena na 4 hlavní části lineární rovnice, soustavy lineárních rovnic, mnohočleny a slovní úlohy. Tyto části obsahují stručný popis, řešené i neřešené příklady, bonusové úlohy a na konci každé kapitoly jsou zařazeny výsledky.

Návrh metodiky nácviku jednoduchých gymnastických dovedností na 1. stupni ZŠ - hrazda, šplh, kladinky\\
BALÁŠOVÁ, Olga
Hlavní náplní mé diplomové práce je sestavení metodiky nácviku jednoduchých gymnastických cvičení, která se týkají hrazdy, kladiny a šplhu pro první stupeň základní školy a její ověření v praxi. Tedy ověřit tuto metodiku na mnou zvolené třídě prvního stupně základní školy. Hlavním cílem bylo zjištění úrovně dovedností pomocí vstupních testů, zdokonalení pomocí sestavené metodiky a zjištění úrovně výstupních testů. Diplomová práce obsahuje 20 kompletních příprav na jednotlivé vyučovací hodiny, tak jak byla daná cvičení prováděna. Učitelům by měla zpřístupnit problematiku nácviku jednoduchých gymnastických dovedností a pomoci jim při tvoření zábavné hodiny tělesné výchovy.

METODIKA VÝUKY VLASTIVĚDY ÚZEMÍ OBCE A OKOLNÍ KRAJINY NA PŘÍKLADU ČESKÉHO KRUMLOVA
NOVÁKOVÁ, Martina
Diplomová práce se zabývá problematikou výuky vlastivědy obce a okolní krajiny na příkladu Českého Krumlova na I. stupni základních škol. První částí diplomové práce je kompletní vlastivědná charakteristika řešeného území, kterým je území města Český Krumlov. Kapitola zahrnuje vymezení a polohu území, jeho fyzicko-geografickou a socio-geografickou charakteristiku, historický vývoj a vlastivědné zajímavosti včetně zajímavostí v okolí. Z odborných informací uvedených v textu první části práce vychází druhá část práce, kterou tvoří didaktické zpracování tématu pro všech pět tříd I. stupně základních škol, a to v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání, konkrétně s tématickým okruhem Místo, kde žijeme (vzdělávací oblast Člověk a jeho svět). Učební texty (pro 3., 4. a 5. třídu) a navazující pracovní listy jsou doplněny metodickými poznámkami pro učitele. Diplomová práce obsahuje také běžné kapitoly odborné práce, tedy úvod, rozbor literatury, metodiku práce, závěr a seznam literatury.