Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 276 záznamů.  začátekpředchozí250 - 259dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ovladače pro kvadrikoptéru do Robotického operačního systému
Fryč, Martin ; Luža, Radim (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou ovladače pro kvadrikoptéru ArduCopter do Robotického operačního systému. Ovladač využívá pro komunikaci protokol MAVLink a dokáže číst telemetrii ze senzorů. Dále dokáže kvadrikoptéře zasílat příkazy, mezi kterými je ovládání motorů.
Demonstrační aplikace pro mobilní robot
Prokopová, Dagmar ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Materna, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá primárně návrhem a principy použitými při vytváření demonstrační aplikace Ball Picker pro mobilního robota TurtleBUT2. Robot řízený touto aplikací je schopen sbírat tenisové míčky ve svém okolí a předávat je do dlaně nedaleko stojícího člověka. Práce se věnuje mimojiné i popisu robotického operačního systému, na jehož základech byla aplikace vytvořena, a popisu simulátoru Gazebo. Dále je detailně rozebrán algoritmus pro detekci tenisového míčku založený na filtraci obrazu na základě barvy a použití Houghovy transformace a princip detekce pomocí kaskády klasifikátorů Haarových příznaků, využitý pro detekci lidské dlaně.
Webový portál pro správu pozemních robotů
Tichý, Andrej ; Materna, Zdeněk (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou webového portálu pro správu a řízení pozemních robotů  na Fakultě Informačních technologií v Brně. Hlavním úkolem práce je návrh a implementace aplikace, která díky robotické platformě Robot Operating System spravuje a řídí pozemní roboty. Mapy jsou uložené ve formátě SVG a zpracovává je knihovna raphael.js. Při práci byl vytvořen uzel v jazyce Python na ovládaní robota v Robot Operating System. V závěru práce jsem vyhodnotil testy uživatelské spokojenosti s grafickým uživatelským rozhraním a shrnul klady a zápory aplikace.
Interaktivní rozhraní pro vzdáleného robota pro Android
Podmolík, Leopold ; Materna, Zdeněk (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou vzdáleného ovládání robota. Cílem je navrhnout a naimplementovat uživatelské rozhraní na zařízení s dotykovou obrazovkou a operačním systémem Android. Uživatelské rozhraní je primárně vyvíjeno pro fakultního robota TB2, který využívá systém ROS Electric. Navržené uživatelské rozhraní se skládá z příchozího videa ze zařízení Microsoft Kinect, které je upevněno na robotovi a aktuální 2D mapy okolního prostředí. Robot je ovládán pomocí rozhraní, které je podobné aplikaci Street View od společnosti Google s tím rozdílem, že rotace na místě je řešena pomocí gest na obrazovce.
Lokalizace robota pomocí kamery
Heřman, Petr ; Španěl, Michal (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh jednoduché lokalizační metody a její implementace pro robotický operační systém ROS. Tato metoda využívá monokulární kameru jako jediný senzor a odhaduje pozici v předem známé mapě. V rámci experimentů s prototypem jsou vyzkoušeny klíčové body typu SURF, SIFT a ORB.
Model dynamické scény pro robota
Görig, Jan ; Štancl, Vít (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá uchováváním geometrické informace o okolním prostředí pro robotické systémy. Model prostředí je reprezentován objekty, které mohou být získány pomocí natrénovaných rozpoznávačů, detektorů rovinných ploch, apod. na základě dat ze senzorů. V této práci je navržen model prostředí, který nepracuje s reprezentací založenou na mračnu bodů, jak je běžné v podobných řešeních, ale s objekty popsanými pomocí obalových kvádrů a rovin. Informace o těchto objektech (pozice, apod.) se průběžně mění podle dat získaných z rozpoznávačů. Implementace je provedena jako modul pro robotický operační systém ROS. Pro lepší názornost je funkce modelu vizualizována demonstrační aplikací.
Uživatelské rozhraní pro řízení servisního robota
Kapinus, Michal ; Španěl, Michal (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout, vytvořit a vyhodnotit uživatelské rozhraní pro ovládání servisního robota, se zaměřením na řízení robotického manipulátoru za účelem plnění úloh typu uchopit a přemístit objekt. Konkrétně se zaměřím na robotickou platformu PR2. Práce popisuje různá zařízení pro snímání pohybu člověka a využití dat z těchto zařízení pro ovládání robotického ramene. Dále jsou popsány metody ovládání pohybu robotického ramene, návrh a implementace zmíněné aplikace a na závěr popis experimentů s touto aplikací.
Detekce objektů pomocí Kinectu
Švec, Ján ; Zahrádka, Jiří (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá detekcí objektů pomocí Kinectu. Kinect je pohyb snímající zařízeni od společnosti Microsoft pro hrací konzoli Xbox 360. Cílem práce bylo zhodnotit existující přístupy a postupy používající pro detekci nejen obraz z kamery, ale i hloubkovou mapu (RGB-D senzor). Blíže se práce zabývá nástrojem RoboEarth, jeho instalací, nastavením, tvorbou 3D modelu a detekcí. Samotná detekce byla v práci zkoumána experimentálně a také vyhodnocena.
Interaktivní rozhraní pro vzdáleného robota
Lokaj, Tomáš ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou interaktivních rozhraní pro ovládání vzdálených robotů, zkoumá některé existující vizualizační a simulační nástroje a robotické platformy. Také navrhuje a implementuje interaktivní prvky vhodné k reprezentaci detekovaných objektů, jako je obalové těleso či billboard. Dále vytváří interaktivní prvky sloužící k eliminaci některých problémů spojených se vzdáleným ovládáním robota, jako je například špatný odhad vzdáleností či orientace v prostředí. Interaktivní rozhraní je implementováno v prostředí Robot Operating System s využitím nabízených prostředků pro vizualizaci, komunikaci a~řízení potřebných operací. Grafická primitiva jsou reprezentována interaktivními značkami, které uživateli nabízí kromě vizualizace také možnosti interakce. Pomocí těchto značek je také navržen jednoduchý nástroj umožňující ovládání pohybu robota.
Interaktivní rozhraní pro vzdáleného robota pro Android
Robotka, Vojtěch ; Materna, Zdeněk (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Vývoj autonomních robotů pokročil a začínají se objevovat první možnosti nasazení robotů v běžném životě. Spolu s vývojem robotů je však třeba myslet i na vývoj aplikací a uživatelských rozhraní, která budou s roboty vzdáleně interagovat. Cílem tohoto projektu je vytvořit univerzální rozhraní pro vzdálené řízení robotů. Práce vychází z předpokladu použití platformy ROS na ovládaných robotech. Díky tomu se nabízí širší možnost uplatnění výsledné aplikace na dalších robotických projektech založených na této platformě. Navržené vzdálené rozhraní plní dva základní účely pro ovládání robota. Za prvé, umožňuje uživateli zobrazit důležitá data pro orientaci v aktuální situaci robota a tyto data zasadit do kontextu ve 3D scéně. V druhé řadě pak umožňuje vykonávat základní manipulaci s robotem pomocí ovládacích prvků. Výsledná aplikace byla přizůsobena a úspěšně otestována na experimentálních robotech Care-O-Bot a Turtlebot.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 276 záznamů.   začátekpředchozí250 - 259dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.