| |
|
Mapování prostředí
Mohorko, Martin ; Pavlík, Jan (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem možných způsobů mapování neznámého prostředí, kterým je v tomto případě jak vzdušné, tak i pozemní prostředí. Práce je zaměřena především na mapování radary a 3D skenery, a to přes jejich historii, rozdělení, metody snímání, metody zobrazení dat, popřípadě popis výstupních dat až po jejich praktické využití. Dále na základě zvolených kritérií byly metody porovnány a bylo vysvětleno, proč zrovna ona metoda je vhodnější. V práci nechybí ani zmínka o dalších používaných metodách mapování prostředí dnešní moderní doby a jejich využití i potenciál budoucího uplatnění. V závěru byl nastíněn možný koncept využití na radarovém lokalizačním systému ve spojení s 3D skenerem.
|
|
Návrh řízení výrobní linky s kontrolou rozměrů výrobků
Janoušek, Roman ; Tůma, Zdeněk (oponent) ; Houška, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce řeší problematiku návrhu řídicího systému výrobní linky se strojovým viděním pro získání polohy a rozměrů výrobků. Součástí řešené linky je digitální kamera, delta robot a pneumatické manipulátory. V úvodu jsou nastíněny cíle práce, následuje výklad problematiky třídicích linek včetně příkladu třídicí linky v praxi. Hlavní částí práce je analýza a řešení problematiky strojovém vidění pro použití na výrobní lince a jeho integrace do řídicího systému. Výsledkem této práce je jak navržený řídicí systém pro řízení popsané linky, tak funkční určování polohy a rozměrů výrobků procházejících výrobní linkou. V závěru práce jsou zhodnoceny dosažené cíle práce.
|
| |
| |
| |
|
Výrazové prostředky reklamního videa
Zeman, Daniel ; Truhlář, Filip (vedoucí práce) ; Mezuláník, Radek (oponent)
Práce je zaměřena na teoretický popis nejzákladnějších výrazových prostředků audiovizuálního díla. Dokument se zaměřuje hlavně na prostředky související s jednotlivým záběrem, jako je například velikost záběrů, pohyb kamery, optická kresba nebo zmnožená expozice a také na nejzákladnější pravidla střihové sklady i skladby dramaturgické. U každé skupiny výrazových prostředků, přináší příklady užití těchto nástrojů v praxi reklamního videa. Poznatky z teoretické části jsou pak využity při analýze krátkého reklamního spotu. Video je rozebráno na jednotlivé záběry,u kterých jsou pak analyzovány různé skupiny výrazových prostředků. Po této analýze je provedena syntéza dat z jednotlivých záběrů a na základě těchto dat, jsou vyvozeny závěry o kvalitě a kvantitě výrazových prostředků v celém reklamním videu. V poslední části práce je rozebrán koncept reklamního videa pro svatební agenturu a celý dokument uzavírá vypracovaný storyboard krátkého předsvatebního spotu.
|