Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Návrh testovací figuríny pro nárazové zkoušky
Sedláčková, Martina ; Coufal, Tomáš (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je návrh konstrukčního řešení testovací figuríny pro nárazové zkoušky vozidla s chodcem. Na úvod práce je provedena rešerše v současné době používaných typů testovacích figurín. Následuje konstrukční část, ve které je nejprve pojednáváno o charakteristikách použitých materiálů ve vztahu k reálným fyziologickým vlastnostem lidského těla. Druhá část řeší samotnou konstrukci kostry testovací figuríny za použití 3D modelu s připojenou pevnostní analýzou jednotlivých prvků. Práci uzavírá odhad výrobních nákladů navržené testovací figuríny.
Okolnosti a právní důsledky dopravních nehod vozidel s chodci v denní době
Rožková, Magdaléna ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem „Okolnosti a právní důsledky dopravních nehod vozidel s chodci v denní době“ se zabývá interpretací právních rozhodnutí k dopravním nehodám, které byly způsobeny v denní době vozidlem, a dalším účastníkem byl chodec. Hlavním cílem této práce je nalézt zaužívané hranice pro posuzování zavinění u srovnatelných nehodových situací. V rámci teoretické části práce jsou definované základní pojmy jako dopravní nehoda, účastníci dopravních nehod a postavení znalce v trestním řízení. Dále se zabývá biomechanickými aspekty kolize chodec – vozidlo a porušení konkrétních předpisů. K analytické části bylo prostudováno a analyzováno přibližně 1530 soudních rozhodnutí, ze kterých bylo vybráno 40, které odpovídají požadavkům této práce. V analytické části se nachází také 4 znalecké posudky poskytnuté Ústavem soudního inženýrství Vysokého učení technického v Brně, na kterých byly uplatněny zmíněné hranice pro posuzování nehodových situací a také rozhodnutí dle jurisdikce.
Zvyšování bezpečnosti chodců v silničním provozu
Doležalová, Lucie ; Bartuška, Ladislav (oponent) ; Schmeidler, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje zvyšování bezpečnosti chodců v silničním provozu. Práce analyzuje případy nehod v určité lokalitě a postoje i zkušenosti chodců, jakožto místních obyvatel. Cílem práce je zmapování nehodovosti chodců – případová studie a vytvoření vhodných opatření v urbánním prostoru na příkladu města Třeboně. První část práce se zabývá teorií a terminologií, následuje obecný pohled na problematiku dopravních nehod v urbánním prostoru. Další kapitola se zaměřuje na chodce jako účastníky silničního provozu a jejich bezpečnost. Čerpala jsem jak z odborné literatury, dokumentů a knih, tak z případových studií. Empirická část práce pak rozebírá analýzu nebezpečných míst ve vybrané lokalitě. Tato místa byla vybrána na základě dotazníkového šetření mezi místními obyvateli s cílem poukázat na tato nebezpečná místa reálnými dopravními nehodami ve městě Třeboni. Z průběhů konkrétních dopravních nehod stanovit vhodná opatření v nebezpečných místech, a tím pomoci ke zvýšení bezpečnosti chodců v daném městě. K získání potřebných údajů je v práci použita analýza dokumentů, dotazníkové šetření a následné vyhodnocení výsledků. V závěru jsem zhodnotila výsledky a návrhy opatření.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Vinklárková, Eliška ; Sedláček, Jan (oponent) ; Foretník, Jan (vedoucí práce)
Hlavním cílem návrhu bylo nevytvořit integrací dopravy z této parcely bariéru pro obyvatele ani pro turisty a ponechat ji co možná nejvíce chodcům. Pohyb chodců a vozidel by se neměl křížit. Nové koleje jsou proto přisunuty ke stávající vlečce. Pohyb autobusů by se měl odehrávat bezprostředně u rušné místní komunikace. Budova terminálu je na parcele umístěna do centra dění a je spojovacím článkem mezi autobusovou, vlakovou, automobilovou dopravou a chodci. Díky zvolenému dopravnímu řešení je parcela oproštěna od dopravních bariér a vzniká zde volná rozptylová plocha pro pěší. Zároveň dopravní řešení neznemožňuje volný průchod parcelou obyvatelům z jihu. Umístění rozptylové plochy přirozeně navádí návštěvníka i obyvatele města na oblast jejich zájmu – odklon od průmyslové části města.
Pasivní bezpečnost vozidel se zaměřením na nekompatibilní nárazy.
Tulach, Pavel ; Kovanda, Jan (vedoucí práce)
Disertační práce detailně popisuje problematiku pasivní bezpečnosti spojenou s biomechanikou poranění až po zpracované nárazové zkoušky. V první kapitole (Přehled současného stavu řešené problematiky) jsou uvedeny statistiky nehodovosti za posledních 10 let, ve kterých jsou znázorněny maximální a minimální počty nehod i usmrcených osob. Dále je stručně vymezen legislativní vztah mezi řidičem, jako účastníkem silničního provozu na straně jedné a nechráněným účastníkem provozu, chodcem na straně druhé. Problematika biomechaniky poranění a především závažná poranění jednotlivých částí těla (orgánů) jsou přehledně zpracovány v příslušných podkapitolách. Metodická část práce má za úkol popsat a vyhodnotit data z již provedených nárazových testů a sloužit tak jako podklad k porovnávání s dalšími testy. Dalšími testy se rozumí zkoušky provedené na zkušebním zařízení rázové komoře. Po vyhodnocení a zpracování naměřených údajů bude cílem stanovit a popsat limitní hodnoty působícího zatížení, kterému je lidské tělo vystaveno při nekompatibilních nárazech.
Zrychlení chodců při pohybu z klidu
Ciępka, Piotr ; Reza, Adam ; Zębala, Jakub
V pojednání jsou prezentovány výsledky měření zrychlování pohybu žen a mužů z klidu na pomaloui, normální a rychlou chůzi, běh a nejrychlejší běh. Výsledky jsou uvedeny formou diagramů závislosti dráhy na čase pohybu a jsou porovnány s výsledky zkoumání Strouhala, Kühnela a Heina. Byly zjištěny rozdíly, které zdůvodňují využití prezentovaných – nových výsledků zrychlení chodců.
Světelné vlastnosti vybraných reflexních prvků
Schejbal, Jan ; Kuře, Arnošt ; Motl, Jakub ; Škoda, Jan ; Belák, Michal ; Bradáč, Albert ; Bilík, Martin
Článek je souhrnem dílčí části projektu specifického výzkumu, prováděného na ÚSI VUT v Brně za účelem ověření světelných vlastností vybraných reflexních a fluorescenčních materiálů a jejich porovnání s vlastnostmi, získanými u běžných oděvních materiálů na českém trhu. Článek shrnuje výsledky laboratorních měření vybraných světelných vlastností na sérii vzorků, zahrnující reflexní materiály používané v oděvním průmyslu, na výstražných oděvech, na různých propagačních předmětech a současně nejpoužívanější materiály a barvy pro svrchní oděvy. V rámci laboratorního měření bylo provedeno, mimo jiného, měření difuzní a zrcadlové složky odraženého světla, která je důležitá pro viditelnost těchto prvků. V návaznosti na toto měření budou následně provedena praktická měření za různých světelných podmínek. Snahou výzkumu je ukázat zásadní rozdíl ve viditelnosti běžného oděvu chodce za snížené viditelnosti v porovnání s oděvem, opatřeným reflexními materiály a nalézt závislost mezi laboratorními výsledky a skutečným subjektivním vnímáním těchto povrchů za reálného provozu. Výsledkem projektu po jeho dokončení by mělo být zejména doporučení pro výběr a umisťování reflexních prvků na chodce, pohybující se za snížené viditelnosti po vozovce, a to jak z hlediska barvy a velikosti, tak z hlediska umístění pro jeho co nejlepší viditelnost.
Rychlost chodců – výsledky výzkumu v současné populaci
Ciępka, Piotr ; Reza, Adam ; Zębala, Jakub
Cílem článku je prezentovat výsledky výzkumu provedeného v Ústavu soudního inženýrství v Krakově, týkajícího se pohybu chodců v testovacích podmínkách a na silnici. Výzkum se zabýval určením stejnoměrného pohybu chodců v závislosti na věku, pohlaví a způsobu pohybu – pomalé, běžné a rychlé chůze a také běhu a rychlého běhu. Výsledky vztahující se ke stejnoměrnému pohybu chodců byly srovnány s výsledky získanými Strouhalem, Kühnelem a Heinem, a Eberhardtem a Himbertem, které jsou v Evropě známé. Srovnání opodstatňuje používání výsledků nejnovějšího výzkumu při rekonstrukcích dopravních nehod.
Aktivní závěs kapoty
Galda, Michal ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Brandejs, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukcí aktivního závěsu kapoty, odladění kinematiky závěsu a vhodným nadimenzováním jednotlivých částí závěsu. Práce se skládá ze dvou hlavních částí, přičemž první část je analýza současného stavu poznání a ve druhé části je prezentován vlastní konstrukční návrh. Aktivní závěs má sloužit jako bezpečnostní prvek v automobilu pro minimalizaci následku zranění hlavy při srážce chodce s automobilem.
Úrazy hlavy při smrtelných dopravních nehodách
AMBRŮŽEK, Tomáš
Problematika dopravní nehodovosti je obecně a trvale aktuální téma jak v České republice, tak i v celém vyspělém světě. Z tohoto důvodu se tato bakalářská práce zabývá dopravními nehodami, přesně úrazy hlavy při smrtelných dopravních nehodách. Cílem této práce bylo vyhodnotit podíl poranění hlavy na smrtelných následcích dopravních nehod a určit nejčastější příčiny smrti při dopravních nehodách. Na základě stanoveného cíle byla také formulována následující hypotéza: {\clqq}Úrazy hlavy jsou nejčastější příčinou smrti při dopravních nehodách.`` Při prováděném výzkumu bylo použito metody sekundární a obsahové analýzy dat pro hodnocení úrazů hlavy při smrtelných dopravních nehodách. Zkoumaný soubor tvořilo 91 zemřelých účastníků dopravních nehod pitvaných na Soudnělékařském oddělení Nemocnice České Budějovice, a.s., přičemž bylo využito jejich pitevních protokolů. Analýzou byla zpracovávána a hodnocena jednotlivá smrtelná zranění zemřelých účastníků dopravních nehod a to podle toho, zda příčinou smrti bylo samotné poranění hlavy, polytrauma společně se smrtelným poraněním hlavy a ostatní poranění. Provedeným výzkumem byl naplněn cíl práce, vyhodnotit podíl poranění hlavy na smrtelných následcích dopravních nehod a určit nejčastější příčiny smrti při dopravních nehodách. Na základě zjištěných výsledků je možno konstatovat, že hypotéza: {\clqq}Úrazy hlavy jsou nejčastější příčinou smrti při dopravních nehodách,`` byla potvrzena.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.