Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  začátekpředchozí21 - 26  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obraz etnických a národnostních menšin v českých masmédiích
MINAŘÍK, Michal
Práce se zabývá obrazem etnických a národnostních menšin v českých masmédiích. Teoretická část vymezuje základní teoretické pojmy a stručně charakterizuje vybrané menšiny na našem území. Dále se věnuje problematice společného soužití, problematice stereotypů, postojů a předsudků. Závěr této části je věnován problematice masmédií, mediálního produktu a mediální reprezentaci menšin v kontextu zvoleného tématu. Praktická část vychází z předpokladu, že současná česká média informují o menšinách převážně v souvislosti s negativním obsahem jako například kriminalita, nezaměstnanost apod. Výzkumná část je zaměřena na obsahovou analýzu článků denního tisku, které se týkají vybraných menšin.
Podpora romských žáků středních škol
BŘEČKOVÁ, Gabriela
Teoretická část této práce je věnována odlišnostem výchovy v romské rodině oproti majoritní rodině, vzdělávání romské menšiny, vzdělanostním šancím romských žáků a nerovnostem při přechodu na střední školu ve srovnání s majoritní populací. Dále jsou zde popsány důvody předčasného odchodu romských žáků ze středních škol a je vymezen termín Podpory s jejími změnami, které probíhaly v průběhu let do června roku 2011. Cílem bakalářské práce je identifikace efektivnosti Podpory sociálně znevýhodněných romských žáků středních škol a studentů vyšších odborných škol. Pro získání potřebných dat byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu, technika polostrukturovaného rozhovoru doplněná o sekundární analýzu dat. Výzkumný soubor tvořilo osm zástupců středních škol v Jihočeském kraji, kteří v minulosti žádali o Podporu. Z výsledků výzkumu vyplývá, že všichni romští žáci žádají o Podporu ihned na začátku studia, většina z nich opakovaně, a to zvlášť na každé období. Pokud romský žák splní dané podmínky pro přiznání Podpory, musí ještě splnit podmínky pro vyplacení Podpory. Poskytnutá dotace se proplácí zpětně, a to za období září až prosinec v prosinci a za období leden až červen v červnu. Nevyužité finanční prostředky se vrací zpět na MŠMT. Současně z výzkumu vyplývá, že vyplnění žádosti o Podporu není jednoduché. Počet romských žáků, kteří žádali o Podporu od ledna 2005 do června 2011, vykazuje sestupnou tendenci. Důvody nevyužití Podpory tvořily u více jak poloviny romských žáků špatný odhad nákladů na studium a současně nedoložení příslušných dokladů ke zpětnému proplacení, v 21 % bylo důvodem nevyužití Podpory ukončení studia žáka a zbytek tvořila neomluvená absence. Předpokládá se, že by tato práce mohla posloužit jako zdroj informací pro širokou veřejnost, neboť Podpora, též nazývaná pozitivní diskriminace, je výrazným motivačním prvkem pro sociálně znevýhodněné romské žáky, pro které není snadné pokračovat v sekundárním vzdělávání. Současně by se tato práce mohla stát zdrojem výzkumu v dalších regionech.
ZAČLENĚNÍ MENŠIN NA ČESKÉM TRHU PRÁCE
Pišťák, Zbyněk ; Kotýnková, Magdalena (vedoucí práce) ; Říhová, Vladimíra (oponent)
Diplomová práce pojednává o tématu "Začlenění menšin na českém trhu práce". Důraz je kladen především na menšinu romskou a vietnamskou. Začlenění těchto menšin na český trh práce má několik celospolečenských rozměrů jako je prevence kriminality, sociálního vyloučení a pasti chudoby. Práce se dotýká především teoretického vymezení postavení těchto menšin ve společnosti a společenských důsledků s tím spojených a možnosti řešení souvisejících problémů. Práce ve své praktické části především aplikuje teoretické poznatky, kdy jsou analyzovaná opatření kriticky zhodnocena, a je navrženo praktické opatření související s podporou sociálního podnikání. Dané menšiny jsou také vzájemně komparovány.
Edukace rómských žáků v alternativních formách vzdělávání se zaměřením na Waldorfskou školu
SAMCOVÁ, Štěpánka
Téma diplomové práce patří svým charakterem do oboru pedagogické psychologie a sociologie výchovy. Práce pojednává o výhodách vzdělávání romských žáků ve waldorfských školách. Pracuji s termíny: edukace, romská menšina, kognitivní determinanty, waldorfská pedagogika. Cílem práce je seznámení s problematikou vzdělávání romských dětí, celkové seznámení s romskou menšinou žijící v České republice, seznámení se způsobem výchovy romských dětí v závislosti na školní úspěšnosti, popsání kognitivních determinantů romských žáků ve vztahu k jejich školní efektivnosti a doložení výhod waldorfské pedagogiky pro romské děti v kontrastu tradičního školství.
Rasová diskriminace na trhu práce v České republice se zaměřením na romskou menšinu
Vojtěšková, Markéta ; Rybáček, Václav (vedoucí práce) ; Krebs, Vojtěch (oponent)
Práce se zabývá rasovou diskriminací na trhu práce v České republice. Nejdříve je vysvětlen pojem diskriminace. Přestože je to termín v poslední době velmi často používaný, řada lidí neví, co přesně znamená. V další části popisuji situaci na trhu práce v České republice, zejména pak špatné postavení romské menšiny. Na to upozorňuje také řada mezinárodních organizací a Česká republika je za svůj přístup k Romům kritizována. Situace Romů na trhu práce je charakterizována vysokou a dlouhodobou nezaměstnaností, která ovšem není důsledkem jenom rasové diskriminace, ale také jejich nízkým vzděláním a kvalifikací. Vztah majoritního obyvatelstva České republiky a romské menšiny je plný konfliktů a neporozumění, často vznikajících z nepochopení odlišnosti našich kultur. Nutné je proto nejen potírání rasové diskriminace a zlepšení zaměstnanosti Romů, ale také jejich začlenění do společnosti.
Diskriminace na trhu práce
Sladký, Jan ; Brožová, Dagmar (vedoucí práce) ; Bartoň, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá diskriminací na trhu práce. Důraz je kladen především na rasovou diskriminaci v České republice, která je spjata s romskou menšinou. Na první pohled se může zdát, že toto téma není problémem ekonomie, ale já si myslím, že právě ekonomický pohled je velmi důležitý. Práce se zaměřuje na zhodnocení současného řešení problému diskriminace, zamýšlí se nad tím, zda-li je toto řešení optimální a konečně jestli neexistuje lepší než dosavadní způsob, jak diskriminovaným menšinám na trhu práce pomoci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   začátekpředchozí21 - 26  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.