Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí21 - 25  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výkonová motivace a časová perspektiva u žáků
Stehlíková, Lenka ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Škaloudová, Alena (oponent)
Bakalářská práce se věnuje konceptu časové perspektivy a částečně konceptu výkonové motivace u žáků základní školy. Celý text je strukturován do dvou částí - teoretické a praktické. Důraz je kladen na praktickou část a její výzkumné zpracování. První část se zabývá teoretickou koncepcí výkonové motivace a časové perspektivy. Popis koncepce výkonové motivace se snaží vymezit pojem výkonová motivace, odkrýt její zdroje, odlišit její typy, představit její teoretická východiska především autorů Atkinson, Heckhausen a ukázat diagnostické metody, kterými je zjišťována. Druhým fenoménem je časová perspektiva, které je věnován větší prostor. Popis časové perspektivy si klade za cíl provést poznatky o vnímání času, o vlivu časové perspektivy na chování a představit koncept orientace na budoucnost, jehož autorem je Gjesme. Klíčovým jménem pro tuto práci je francouzský odborník Josepha Nuttin, který se podrobněji věnuje teorii osobnostně motivační koncepci časové perspektivy, neopomeneme ani tuzemskou autorku, Isabellu Pavelkovou, která též přichází z koncepcí perspektivní orientace. Druhá část je zaměřena na výzkumné šetření, které se uskutečnilo na přelomu března a dubna 2011 u žáků sedmých a osmých tříd pražské základní školy. Cílem výzkumné části této práce je zmapovat vztah k budoucnosti žáků sedmé a osmé...
Strategie zvládání problémových situací na středních odborných školách
Houšková, Jana ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Čáp, David (oponent)
Prostřednictvím teoretické části diplomové práce autorka nastiňuje nejpodstatnější publikované aspekty, které se podílejí na vzniku problematického chování, a předkládá různé strategie, jak se takovým situacím dá předcházet nebo čelit. Praktická část mapuje, jaké všechny vlivy mohou způsobovat výskyt problematického chování a jak se s problematickým chováním učitelé vyrovnávají. Při výzkumu, který probíhal v pěti středních odborných školách, v 9 třídách, byla použita metoda videoanalýzy chování (pozorování), rozhovor s učiteli a dotazník pro studenty. Výzkum potvrdil, že existuje řada proměnných mající vliv na eliminaci problematického chování - osobnost učitele, jeho zkušenosti, metody výuky, předmět, složení a uspořádání třídy, počet žáků v hodině. Ve vztahu žáka a učitele se vyžaduje respekt, autorita, ale i pozitivní přístup ke studentovi. Komunikace mezi učiteli a žáky by měla být jasná, měla by mít stanovená a dodržovaná pravidla. Jako nejrychlejší a nejúčinnější strategie zvládání problematického chování se jeví nonverbální prostředky. Z verbálních strategií je taktičtější vyjadřovat učitelovy postoje a pocity k problematickému chování žáků, vysvětlovat jim, proč se nemůžou daným způsobem chovat, používat v hodině humor. Práce je sondou do prostředí českých středních škol, mapuje chování...
Psychologický přístup učitele k žákům zá kladních uměleckých škol při výuce hry na housle
Tichá, Barbora ; HŮLA, Pavel (vedoucí práce) ; KOTMEL, Bohumil (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje práci učitele houslí na základní umělecké škole z pohledu psychologického působení na žáky. Zkoumá veškeré možnosti, které má učitel k dispozici, aby psychologicky podpořil výuku a tím i žákův rozvoj. Nejdřív se věnuje samotným hudebním schopnostem a hudebnímu nadání a rozebírá možnosti, pomocí kterých se může žák hudebně rozvíjet. Dále pak rozebírá samotný přístup učitele k žákům a jeho různé varianty. Zdůrazňuje, že je velmi důležité umět vést ke správné koncentraci a pozornosti, umět motivovat žáka v každém období jeho studia a připravit ho na koncertní vystoupení. Učitel by si měl být vědom všech možností, které mu psychologický obor nabízí, od samotného působení na žáky, až po komunikaci s rodiči. Na závěr je zařazeno několik kapitol o samotném procesu učení, jeho různých typech a možnostech v rámci výuky houslí.
Funkce školního psychologa na základní škole
MONDEKOVÁ, Jana
Cílem diplomové práce je podat pohled na problematiku funkce školního psychologa na základní škole a ukázat jakým způsobem školní psycholog vychází s jednotlivými učiteli. V teoretické části budou vysvětleny pojmy, jako je školní psychologie, pedagogická psychologie a jejich historie. Dále se podíváme na historii funkce školního psychologa v České republice a na Slovensku. Podíváme se na jeho spolupráci s dalšími subjekty-rodiči, studenty či s jinými institucemi. Praktická část se skládá z rozhovorů se školními psychology a učiteli. Cílem je analyzovat vztahy mezi nimi a zjistit, zda je školní psycholog respektovanou osobností.
Pokus o koncepci zdravé osobnosti
Řehulka, Evžen
Ve studii je pokusně formulován model zdravé osobnosti, který by mohl být efektivně používán zejména v pedagogické a poradenské psychologii, event. v psychohygieně. Na základě konfrontace s koncepcí amerického autora R.W.Coana využíváme při konstrukcii našeho modelu aktuálních materiálů Světové zdravotnické organizace (WHO).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí21 - 25  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.