Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Regulace reklamy v českém právním řádu
Fabian, Tomáš ; Černá, Stanislava (vedoucí práce) ; Patěk, Daniel (oponent)
Tato práce si klade za cíl zanalyzovat právní úpravu regulace reklamy obsaženou v českém právním řádu. Téma je velice široké, proto jsem se zaměřil na několik, z mého pohledu zajímavých, otázek, které způsobují největší potíže v každodenní praxi.
Nekalá reklama
Foltínová, Ľubica ; Černá, Stanislava (vedoucí práce) ; Zahradníčková, Marie (oponent)
V rigorózní práci předkládám systematickou analýzu problematiky nekalé reklamy. Cílem mé práce je poskytnout ucelený pohled na právní úpravu uvedené problematiky z hlediska soukromého a veřejného práva s důrazem na prolínání těchto norem. Vymezit pojem nekalá reklama může být problematické, protože vymezení samotného pojmu reklama je náročné. Legální definice reklamy se nachází v zákoně o regulaci reklamy, který lze považovat za základní pramen regulace reklamy veřejným právem. Další legální definici reklamy lze najít v zákoně o provozování rozhlasového a televizního vysílání, který reguluje reklamu v televizním a rozhlasovém vysílání a reklamu vysílanou prostřednictvím zvláštních přenosových systémů, např. internetu. Vymezení nekalosti (a tím nepřímo i nekalosti reklamy) se nachází v obchodním zákoníku. Nekalost je vyjádřena pomocí generální klauzule. Nekalou reklamu tak lze charakterizovat jako aktivitu, která naplňuje legální definici reklamy a zároveň naplňuje generální klauzuli proti nekalé soutěži. Má práce se věnuje těmto aktivitám a boji proti nim. Rigorózní práce je rozdělena do tří rozsáhlých kapitol. První kapitola se zabývá historickým vývojem nekalé reklamy a stávající právní úpravou tohoto fenoménu z mezinárodního, evropského a zejména z lokálního hlediska. V této kapitole jsou...
Komunitární právo proti nekalé soutěži
Nathanielová, Nicole ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Černá, Stanislava (oponent)
Resumé Komunitární právo proti nekalé soutěži Účelem mé diplomové práce byla analýza evropské právní úpravy nekalé soutěže, její aplikace Soudním dvorem Evropské unie a implementace v českém právu. Tato práce sestává ze šesti kapitol, přičemž první kapitola je věnována obecnému výkladu a definici nekalé soutěže včetně jejích subjektů. Druhá kapitola se zabývá pozadím a vývojem harmonizačního procesu práva nekalé soutěže na evropské úrovni a shrnuje současně platné a aplikovatelné směrnice. Zabývá se také krátkým pojednáním o příslušné české úpravě, do které byly implementovány tyto evropské směrnice. Obsahem třetí kapitoly je pojem klamavé reklamy dle úpravy ve směrnici 2006/114/ES. První část této kapitoly se zabývá definicí klamavé reklamy, druhá část popisuje přístup Soudního dvora Evropské unie v jeho rozhodovací praxi. Třetí část se zabývá českou právní úpravou klamavé reklamy, přičemž lze uzavřít, že česká úprava je dostačující vzhledem k požadovanému evropskému standardu bez nutnosti další implementace. Čtvrtá kapitola se zabývá srovnávací reklamou a je rozdělená do tří hlavních částí. První část obsahuje shrnutí podmínek přípustnosti srovnávací reklamy. Druhá část se věnuje rozhodnutí Soudního dvora Evropské unie v souvislosti se srovnávací reklamou. Třetí část obsahuje implementaci srovnávací...
Vybrané nekalosoutěžní jednání a právní ochrana proti takovému jednání
Mrzena, Miroslav ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Horáček, Vít (oponent)
Souhrn Cílem mé diplomové práce je analyzovat jedno z nejčastějších nekalosoutěžních jednání, klamavou reklamu a možnosti právní obrany proti tomuto jednání. Tato práce se skládá ze šesti kapitol, přičemž každá z kapitol se zabývá různými aspekty nekalé soutěže. V první kapitole jsou popsány různé pokusy o definici hospodářské soutěže a objasněny pojmy jako hospodářský aspekt a hospodářský prospěch. Právní úprava hospodářské soutěže obsahuje přímou a nepřímou regulaci. Nepřímá regulace spočívá ve vyloučení určitého zboží z obchodování a v dohledu nad jinými druhy zboží. Přímá regulace se dělí na antimonopolní právo, které brání vyloučení, omezení nebo jinému porušení hospodářské soutěže, a na soutěžní právo, které zakazuje soutěžitelům užívat nekalé praktiky v boji o zákazníka. Druhá kapitola pojednává o nekalé soutěži, jejím vývoji a jejích subjektech. Jeden z nejzákladnějších prvků nekalé soutěže, koncept "generální klauzule", je objasněn v této kapitole pomocí popisu jejích znaků a jejího vztahu ke zvláštním skutkovým podstatám nekalé soutěže. Určité jednání musí obsahovat všechny znaky "generální klauzule" kumulativně, aby mohlo být označeno za nekalosoutěžní. Třetí kapitola, jež je jádrem celé práce, analyzuje právní úpravu reklamy, zejména reklamy klamavé, v české a evropské legislativě. Česká...
Vybrané nekalosoutěžní jednání a právní ochrana proti takovému jednání
Kelman, Jan ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Zahradníčková, Marie (oponent)
Cílem mé práce je analyzovat problematiku klamavé reklamy a pojednat o možných prostředcích právní ochrany proti tomuto nekalosoutěžnímu jednání a to v rozsahu odpovídajícímu diplomové práci. Na tuto problematiku autor nahlíží převážně ze soukromoprávního hlediska. Práce má za cíl nejprve seznámit čtenáře s obecnou tématikou nekalé soutěže a pojmoslovím s ní souvisejícím. Následně podat výklad o konkrétních aspektech klamavé reklamy a právní ochrany proti ní. Diplomová práce se skládá z úvodu, devíti kapitol a závěru. Každá z kapitol se zabývá různými aspekty nekalé soutěže. V úvodu je popsáno téma práce, její struktura a zamýšlený cíl, jenž chce autor naplnit. První kapitola vymezuje pojem "soutěž". Tato kapitola je dále dělena a popisuje právo na soutěžní chování, meze jeho právní úpravy a normativní základy práva na soutěžní chování. Druhá kapitola se zabývá hospodářskou soutěží a skládá se ze dvou částí. První část se zaměřuje na definici pojmu "hospodářská soutěž" a jeho obecném výkladu . Druhá část pojednává o právu hospodářské soutěže a jeho dělbě. Kapitola třetí vykládá pojem "nekalá soutěž" a uvádí detailní přehled subjektů v nekalé soutěži. Podkapitoly tak pojednávají o "soutěžitelích", "spotřebitelích", "jiných osobách" a "právnických osobách oprávněných hájit zájmy...
Klamavá reklama a klamavá obchodní praktika při online nakupování
Žáčková, Veronika ; Hejda, Jan (vedoucí práce) ; Kaczor, Pavel (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena primárně na problematiku klamavé reklamy při nakupování v internetových obchodech, zejména jednodruhových. Práce se zaměřuje na popis a komparaci klamavé reklamy a klamavé obchodní praktiky, rozbor konkrétního ´problematického´ e-shopu, porovnání s ´bezproblémovým´ e-shopem a komparaci prvků, které jsou pro klamavé e-shopy jednotné. V práci je vymezen výčet institucí, které mají oprávnění řešit klamavou reklamu a klamavou obchodní praktiku. V praktické části je vymezen návrh webového rozšíření, s jehož pomocí by mohlo dojít k razantnímu omezení podvodných e-shopů.
Analýza vlivů na reklamu na trhu s doplňky stravy
Jandáková, Pavla ; Dvořák, Václav (oponent) ; Kopřiva, Jan (vedoucí práce)
Tématem předkládané diplomové práce je analýza legislativních vlivů na reklamu. Kromě obecné úpravy reklamy je práce zaměřena především na regulaci reklamy doplňků stravy. Na konkrétních příkladech jsou uvedeny rozbory možných nedostatků. Tato práce řeší také postup tvorby reklamy a její legislativní kontroly na marketingovém oddělení společnosti VALOSUN a.s.
Nekalá soutěž se zaměřením na klamavou reklamu a její vnímání spotřebiteli
Bukvová, Tereza
Tato bakalářská práce se zabývá nekalou soutěží se zaměřením na klamavou re-klamu a její vnímání spotřebiteli. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmů nekalá soutěž, reklama a klamavá reklama, a dále jak právní tak mimoprávní ochrana spotřebitele před klamavou reklamou. V praktické části jsem se zabývala dotazníkovým šetřením, jehož účelem bylo zjistit, jak spotřebitelé vnímají klama-vou reklamu a zda vědí, jak se proti takové reklamě bránit, či dokonce jestli se klamavé reklamě už někdy bránili.
Klamlivá reklama vo vzťahu ku konkurencii
Gašparová, Veronika
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku klamavé reklamy. Teoretická část se zabývá reklamou, jejími druhy a způsoby regulace. Také je zde historický přehled regulace reklamy a část o implementaci komunitárního práva do české legislativy. Praktická část uvádí různé případy reklamy, konkrétně rozhodnutí Rady pro reklamu. V závěru je zahrnuté doporučení pro management podniku, jako zadavatele reklamy, a také pro podnik, který je poškozován reklamou konkurence.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.