Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Optimální plánování rozvozu pomocí dopravních prostředků
Kafka, Ondřej ; Branda, Martin (vedoucí práce) ; Hanzák, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá optimalizačními problémy, které vznikají při plánování rozvozu pomocí dopravních prostředků. Tyto problémy lze často formulovat jednoduše jako úlohy celočíselného programování, ale málokdy je možné je řešit přímo technikami celočíselného programování. Proto je třeba zkoumat také schopnosti heuristických algoritmů. Hlavním zaměřením práce je rozvozní problém s časovými okny. Pro tento problém byl navržen a implementován algoritmus tabu prohledávání. Algoritmus využívá celočíselné programování při řešení dělícího problému za účelem nalezení optimálního rozdělení všech zákazníků do přípustných tras nalezených během vyhledávacího procesu. V numerické studii jsou porovnány výsledky postupů klasického celočíselného programování, jednoduché vkládací heuristiky a navrženého algoritmu tabu prohledávání.
Celočíselná optimalizace pro řešení dopravních úloh
Cabalka, Matouš ; Žák, Libor (oponent) ; Popela, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá optimalizačními modely v dopravních úlohách s důrazem na úlohu obchodního cestujícího. Po stručném úvodu do historie následuje část popisující základy lineárního a celočíselného programování. Následuje uvedení formulace úlohy obchodního cestujícího. Dále je zahrnuta část věnovaná přípravě dat, na kterou přímo navazuje výpočtová část. Dosažené výsledky jsou opatřeny komentářem a závěry.
Transformace optimalizačních modelů s aplikacemi
Rychtář, Adam ; Bednář, Josef (oponent) ; Popela, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá aktuální rozsáhlou problematikou odpadového hospodářství na území České republiky. V návaznosti na existující softwarové implementace se autor soustřeďuje na postupný vývoj pokročilých modelů matematického programování, které zobecňují dosavadní přístupy. Pomocí modifikací a transformací modelů uplatňuje osvojené poznatky z oblastí toků v sítích, lineárního, celočíselného a stochastického programování. Vytvořené modely pak používá k docílení ukázkových výsledků na reálných datech s pomocí implementace v systému GAMS.
Modely a metody pro svozové úlohy
Nevrlý, Vlastimír ; Žák, Libor (oponent) ; Popela, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vývojem matematických modelů pro svozové úlohy a způsoby jejich řešení. Jsou zde probrány a implementovány deterministické a heuristické přístupy, které se pro tyto úlohy využívají. Velký důraz je kladen na sestavení matematického modelu odpovídajícího reálné úloze z oblasti odpadového hospodářství a vývoj původních a modifikaci existujících algoritmů, vhodných pro efektivní a rychlé získání řešení daného problému. Pro testování a zobrazení získaných výsledků je vyvinuto vizualizační prostředí.
Plánování rozvozu finanční hotovosti do směnáren pomocí rozvozní úlohy s časovými okny
Mouchová, Denisa ; Skočdopolová, Veronika (vedoucí práce) ; Fábry, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá aplikací rozvozní úlohy s časovými okny na reálný případ. Nejprve je rozvozní úloha zařazena do operačního výzkumu a okružních úloh. Dále je popsána základní úloha rozvozu, rozvozní úloha s více vozidly a jejich rozšíření o časová okna. Přiblíženy jsou také některé heuristické metody pro řešení okružních úloh a postup pro metodu nejbližšího souseda. Další část je pak zaměřena na samotnou aplikaci rozvozní úlohy. Tato část začíná představením společnosti zabývající se směnárenskou činností a přiblížení situace, kde jsou formulována zadání od této společnosti. Jde celkem o tři zadání. Dvě se týkají optimalizace rozvozu finanční hotovosti na pobočky, přičemž druhá optimalizace je rozšířena o možnost poslání balíku místo vlastního rozvozu. Ve třetím zadání jde o určení výhodnosti přestavby automobilů společnosti na pohonný plyn. Tato zadání jsou následně řešena a výsledky komentovány.
Optimalizace logistického a obchodního procesu firmy Bookretail s.r.o.
Hollayová, Nela ; Zouhar, Jan (vedoucí práce) ; Kuncová, Martina (oponent)
Předmětem této práce je optimalizace vnitropodnikového procesu firmy Bookretail s.r.o., a to konkrétně skladové logistiky. Tento problém se skládá ze dvou dílčích částí, z problému optimalizace trasy při kompletaci zakázek a problému rozmístění skladových subsystémů a jejich vzájemné provázání. Navržené řešení prvního z problémů využívá model obchodního cestujícího, který byl implementován do intranetové aplikace umožňující optimalizaci procesu na denní bázi. Druhý z problémů je formulován jako kvadratický přiřazovací problém, který využívá data z analýzy ex post. U obou problémů je na základě dosažených výsledků určen efektivní postup pro řešení a následně i navržení implementace do podnikových procesů.
Model pro optimální dislokaci pracovníků MFČR
Dubový, Vojtěch ; Jablonský, Josef (vedoucí práce) ; Pelikán, Jan (oponent)
Problém optimálního rozmístění administrativních pracovníků při současném plnění několika kritérií, zejména vzájemných vztahů mezi odděleními, ale i vzdálenosti jednotlivých pater a objektů, řeší v současné době téměř každá větší společnost. Tato diplomové práce se zaměřuje na řešení aktuálního problému dislokací zaměstnanců Ministerstva financí České republiky (MFČR) a vytváří tak možný návrh řešení současné situace. Podkladem k nalezení optimálního řešení jsou zejména úlohy celočíselného programování. Struktura MFČR a popis současného/budoucího stavu dislokací je získána ve spolupráci s ministerstvem. Nalezené řešení tak plně odpovídá jejich specifikacím. Dále je v práci nastíněna i jiná možnost řešení dislokací MFČR. V neposlední řadě jsou zde shrnuty další aspekty optimální dislokace zaměstnanců, které mohou dále vylepšit dané řešení, zejména efektivitu, spokojenost a zdraví daných zaměstnanců.
Optimalizace rozvrhu směnného provozu: aplikace v řetězcích rychlého občerstvení
Havlová, Irena ; Zouhar, Jan (vedoucí práce) ; Kořenář, Václav (oponent)
Problematika optimálního přiřazování pracovníků na směny nabývá na důležitosti především v provozech fungujících 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, zvláště je-li poptávka po pracovnících značně proměnlivá. Tato práce se zaměřuje na plánování směn v restauracích rychlého občerstvení, kdy je nutné vypořádat se s různými speciálními podmínkami typu variabilní začátky směn, proměnlivá délka směn či velmi různorodé složení zaměstnanců. V práci jsou představeny dva vlastní modely založené na přístupu smíšeně celočíselného programování, které mají jednak optimalizovat připravované rozvrhy a jednak snížit časovou náročnost jejich tvorby. Závěrem jsou pak prezentovány získané výsledky, včetně srovnání s odpovídajícími plány směn připravenými pracovníkem restaurace a zhodnocení rozdílné výpočetní efektivnosti jednotlivých modelů.
Zobecněná hromadná úloha batohu
Kocourková, Markéta ; Sekničková, Jana (vedoucí práce) ; Nečas, Dalibor (oponent)
Tématem této práce je zobecněná úloha batohu. Všeobecně problém batohu patří mezi základní úlohy lineárního programování a spadá do kategorie úloh celočíselných. Velice často je formulována jako úloha binární neboli 0-1. Problém batohu, který je v angličtině znám pod názvem The Knapsack Problem, uvažuje několik typů úloh, které budou v této bakalářské práci představeny. Některé úlohy batohu jsou tak rozsáhlé, že i přes existenci algoritmů vedoucích k optimálnímu řešení, jsou spíše využívány různé heuristiky, které sice k výsledku dojdou dříve, ale již nejsou tak přesné. Proto jsou některé úlohy řazeny do NP-těžkých úloh. Tato práce je zaměřena konkrétně na zobecněnou hromadnou úlohu batohu. Na praktickém příkladě bude ukázáno, kde je možné tuto úlohu využít.
Metoda tvorby tras přepravní úlohy
Bartásková, Petra ; Pelikán, Jan (vedoucí práce) ; Fábry, Jan (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na optimalizaci nočních linek vnitrostátní dopravy přepravujících zboží mezi stanovenými centrálními městy. Jedná se o vytváření cyklických tras, po nichž má být efektivně převáženo zboží s ohledem na náklady. Návod jak sestavit tyto trasy představuje heuristická metoda generování cyklických tras. Její algoritmus vychází z výsledků poskytnutých modelem založeném na hledání více produktového toku grafem, které obsahují minimální počet vozidel zabezpečujících přepravu zboží a jednotlivá množství přepravovaného zboží. Podstatou této heuristické metody je vytvoření cyklických tras takovým způsobem, aby byly obslouženy všechny požadavky na přepravu s co nejnižším počtem překládek, což vede k upřednostňování přímých jízd.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.