Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porovnání emisních norem výfukových plynů u vybrané skupiny traktorů
OPEKAR, Jiří
Cílem diplomové práce je porovnat kouřivost traktorů John Deere řady 6 se čtyřválcovými motory. Na porovnání bylo vybráno 5 traktorů s rozdílem podle roku výroby. U těchto traktorů je cílem zjistit, zda systémy na snižování emisí výfukových plynů u nových traktorů John Deere vykazují lepší účinnost při snižování emisí než traktory starší. Dále se práce věnuje tématu, jaké konkrétní látky vznětové motory vypouštějí a jaký mají vliv na lidský organismus a na životní prostředí. Nechybí též základní informace o evropských a amerických normách a také způsoby, jak tyto škodlivé látky ze spalovacího motoru vypouštět do ovzduší co nejméně. Též jsou popsány jednotlivé diagnostické přístroje na měření emisí výfukových plynů vznětových motorů. Práce dále obsahuje charakteristiku měřených traktorů a pokračuje výsledky naměřených hodnot, které jsou zaznamenány do tabulek a jsou znázorněny graficky. V závěru jsou zhodnoceny výsledky a jsou uvedeny závěry pro praxi.
Evropská emisní legislativa
Rytina, Matěj ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo pojednat o výfukových emisích a jejich škodlivosti, stručně shrnout problematiku emisních norem, a hlavně shrnout dosavadní dění kolem aféry „Dieselgate“, jakožto velmi medializované a propírané kauzy. V práci jsem se snažil tuto problematiku objektivně posoudit. Přínos práce by měl být takový, že tato aféra ještě dosud nebyla zpracována na akademické úrovni.
Sací kanály Wankelova motoru
Smělý, Jiří ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh sacího kanálu přeplňovaného motoru Mazda 13B-T s krouživým pohybem pístu Wankelova typu se zaměřením na možné úpravy vedoucí ke zvýšení výkonových parametrů. Hlavním cílem práce je návrh vhodných úprav vedoucích k navýšení točivého momentu v co nejširším spektru otáček.
Měření emisí pevných částic u vznětových motorů rozdílných emisních kategorií EURO
KAHUDA, Jan
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou znečišťování životního prostředí produkcí prachových částic spalovacími motory automobilů a měřením koncentrace prachových částic emitovaných ve výfukových plynech u vznětových motorů rozdílných emisních kategorií EURO. Prachové částice značně znečišťují životní prostředí a ohrožují lidské zdraví i životy dalších živočichů a rostlin. Cílem práce bylo zjistit rozdílnost produkce prachových částic ve výfukových plynech vznětových motorů osobních automobilů splňujících rozdílné emisní normy EURO. Měření bylo realizováno za pomoci experimentálního přípravku vlastní výroby - měřicí stanice. Měření koncentrací prachových částic probíhalo na čtyřech osobních automobilech se vznětovými motory plnícími emisní normy EURO 1, EURO 3, EURO 5 a EURO 6 a to při volnoběžném chodu motorů. K měření byl použit přístroj DUST TRAK 8530 od firmy TSI Incorporated.
Optimalizace proudění výfukových plynů ve výfukovém systému traktorového motoru
Létal, Filip ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je optimalizace proudění výfukových plynů ve filtru pevných částic s použitím CFD simulací. První část práce je zaměřena na problematiku emisí vznětových motorů a systémy snižování emisí se zaměřením na filtry pevných částic. V další části práce je provedena analýza současného stavu zadaného filtru pevných částic pomocí CFD simulací a jejich vyhodnocení. Následuje nový konstrukční návrh pro usměrnění proudění, jeho analýza a konečné vyhodnocení.
Aplikace vstřikovacího systému s tlakovým zásobníkem na vznětový motor
Šiška, Adam ; Štěpánek, Karel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zástavbou nejmodernějšího vstřikovacího systému Common-Rail na čtyřválcový traktorový vznětový motor. Následující aplikace je přestavbou ze zastaralého systému s řadovými vstřikovacími čerpadly. Protože výdaje za tuto přestavbu musí být co nejmenší, je snaha o minimální zásahy do konstrukce motoru. Diplomová práce se tedy nejprve věnuje teorii vstřikovacích systémů vznětových motorů a věcí s nimi související a poté ukazuje konstrukční řešení přestavby podpořené analytickými výpočty a analýzou MKP u nově navržených součástí.
Technologie selektivní katalytické redukce
Kudlík, Michael ; Janoušek, Michal (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá technologií selektivní katalytické redukce. Technologie vznikla v důsledku zavádění přísných emisních limitů, kterých výrobci pomocí této technologie dosahují. První část práce je zaměřena na složení výfukových plynů, kde jsou rozebrány jednotlivé prvky a následně jsou zde uvedeny evropské emisní limity. Dále je práce zaměřena na způsoby snižování emisí vznětových motorů, kde je popsána funkce recirkulace výfukových plynů a funkce selektivní katalytické redukce. Poté jsou podrobně popsány vývojové systémy selektivní katalytické redukce. Závěrem je uvedeno použití či aplikace výrobců automobilů.
Metodika měření škodlivin ve výfukových plynech osobních automobilů a jejich hodnocení dle norem EURO
Jantač, František ; Svída, David (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je seznámení s metodikou měření a následné vyhodnocení produkce škodlivin ve výfukových plynech u osobních automobilů dle norem EURO. Úvodní část práce se zabývá jednotlivými škodlivinami ve výfukových plynech, které jsou uvolňovány do ovzduší. Druhá část je věnována jednotlivým legislativním požadavkům a závěrečná část se zabývá přehledem měření škodlivin ve výfukových plynech a jejich následným hodnocením dle norem EURO.
Plnění emisních norem u traktorových motorů
Jelínek, Petr ; Prokop, Aleš (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
V této bakalářské práci se pojednává o současných emisních normách, které stěžují výrobcům traktorů vývoj nových motorů a o technologiích, které účinně snižují škodlivé látky ve výfukových plynech a jednotlivých výrobcích traktorů a jejich způsobu využití různých technologií.
Emisní limity
Nevtípil, Jakub ; Prokop, Aleš (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá evropskými emisními standardy spalovacích motorů. V posledních letech dochází obecně k jejich zpřísnění. Úvodní pasáž práce je věnována popisu konkrétních škodlivin, které jsou emitovány do ovzduší. Druhá část práce se zabývá samotnými emisními normami pro silniční a mimosilniční provoz. Závěrečná pasáž je věnována přehledu způsobů a zařízení pro snižování emisí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.