|
Kulturní centrum Kopřivnice
Švancara, Ondřej ; Bílek, František (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Cílem práce bylo nalezení přístupu k řešení transformace kulturních staveb ze 70.-80. let 20. století. Konkrétně se jedná o skupinu budov v centrální části města: kulturního domu, kina a technického muzea které jsou dnes kapacitně i provozně nevyhovující. Tato transformace rovněž otevřela možnost urbanistického řešení centrální části města, která se dnes nachází v nejasném a nevyhovujícím stavu.
|
|
Kulturní centrum Kopřivnice
Urbánek, Libor ; Pechman, Tomáš (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Architektonické řešení reaguje na největší problémy současného stavu. Těmi jsou zejména příliš mnoho funkcí v jednom objektu a s tím související nepřehledný provoz, nízká konstrukční výška a špatné prosvětlení. Eliminováním velkého množství různých funkcí a jasným definováním nového provozu vznikl volný prostor uvnitř budovy, který není dále zaplňován, ale je odebírán z hmoty domu. Vzniklými otvory je dosaženo lepšího prosvětlení a současně i lepší orientace ve vnitřním prostoru. Stavba se také více otevírá svému okolí.
|
| |
|
Uspořádání hnacích traktů užitkových automobilů
Krupa, Lukáš ; Suchý, Jan (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
V této práci jsou popsány části hnacího ústrojí v současnosti používaných užitkových vozidel a jejich uspořádání v závislosti na koncepci a účelu vozidla. Jednotlivé části hnacího traktu jsou popsány jak z hlediska konstrukčního řešení, tak z hlediska principu činnosti. Práce je rešeršního charakteru a slouží tak jako soubor informací o dané problematice. Může být použita například jako učební pomůcka pro získání hlubších znalostí v tématice hnacích traktů užitkových vozidel.
|
|
Restrukturalizace podniku Tatra a.s.
Havlík, Ondřej ; Vojta, Josef (vedoucí práce) ; Karásek, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá krizovým vývojem a aplikací krizového managementu ve společnosti Tatra a.s., která patří k tradičním výrobcům užitkových nákladních vozidel. Autor zde analyzuje příčiny problémů Tatry a poukazuje na kritické oblasti ve fungování společnosti, které je nutné změnit pro záchranu firmy. V poslední části práci autor navrhuje vlastní krizový plán pro Tatru, kterým by se měla vydat.
|
|
Vývoj automobilových závodů Tatra v období normalizace
Pospíšil, Jakub ; Szobi, Pavel (vedoucí práce) ; Stellner, František (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vývojem kopřivnických automobilových závodů v období normalizace. V první části jsem zpracoval historii Tatry až po zkoumané období, to v kontextu tehdejší hospodářské a politické situace. Druhá část již konkrétně analyzuje průběh sedmdesátých let v automobilce. Především investiční výstavbu, která přišla po zařazení Tatry do programu mnohostranné mezinárodní specializace v rámci zemí RVHP, její výsledky a vliv na konkurenceschopnost automobilů v západním světě. Cílem této práce je určit faktory, které ovlivnily vývoj ve zkoumaném období a to jak na vnitrostátní tak na mezinárodní úrovni.
|