Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dysfunkční rodinná výchova a její vliv na kvalitu partnerského vztahu
Nováková, Pavla ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá výchovou v dysfunkčních rodinách a jejím vlivem na partnerské vztahy. V úvodní části vymezuji odborné pojmy jako jsou rodina, výchova a partnerské vztahy, zabývám se teoriemi s těmito fenomény souvisejícími. V praktické části na třech případových studiích ilustruji, jak dysfunkční rodinná výchova ovlivňuje u mladého člověka pohled na partnerství a očekávání od partnerského vztahu.
Rozvoj drogové závislosti u dospělých osob s ohledem na jejich vývoj v předškolním a školním věku.
FENDRYCHOVÁ, Lucie
Tato práce si klade za cíl zjistit, zda sociální prostředí dítěte v období předškolního a školního věku má vliv na vznik budoucí závislosti. V teoretické části budou vymezeny pojmy předškolní období, školní období, závislost, socializace a vytváření vztahů s rodinou. V praktické části se bude zkoumat prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru vztah mezi sociálním prostředím a vznikem závislosti.
Účinky vlivu rodiny na děti a školní mládež.
ERBENOVÁ, Renata
Bakalářská práce s názvem "Účinky vlivu rodiny ne děti a školní mládež" je zaměřena na zmapování účinků nepříznivého a negativního působení nukleární a širší rodiny na děti a školní mládež. Zabývá se také důsledky a následky tohoto negativního působení a jejich negativním dopadem na život dítěte. Práce se ve své teoretické části věnuje vymezením základních pojmů, které jsou spjaty s danou problematikou. v jednotlivých kapitolách jsou také prezentovány a srovnávány názory odborníků z oblasti rodinné výchovy. Práce se také zabývá rodinou, jako primárním sociálním prostředím dítěte, vymezuje její funkce a klade důraz na její význam při socializačním procesu dítěte. Je zde zmiňována také problematika rodinných poruch a prostor je zde také věnován výchově dítěte v rodině, aplikaci jednotlivých výchovných stylů a zaměření na kvalitu prostředí rodiny. Ve své praktické části se práce věnuje průzkumu v oblasti vnímání rodiny z pohledu jednotlivých respondentů. Průzkum mapuje názory na jednotlivé otázky z pohledu dívek, které jsou umístěny v institucionálním zařízení pro výkon ústavní výchovy a dívek, které vyrůstají v běžné biologické rodině. Tyto názory obou skupin jsou pak komparovány.
Informovanost žáků druhého stupně základní školy v Trhových Svinech o zdravotních a sociálních aspektech sebepoškozování
TOURKOVÁ, Lucie
Problematika sebepoškozování patří do sociálně-patologického chování, které se často objevuje na základních školách. Já sama jsem se s touto problematikou osobně setkala během absolvování základní školy u svých spolužáků a cítila jsem chybějící informace v rámci preventivních programů a přednáškových akcí. Cílem mé práce je zjistit informovanost žáků druhého stupně základní školy v Trhových Svinech o zdravotních a sociálních aspektech sebepoškozování, následně popsat jejich dosavadní znalosti, které o této problematice mají. Chci také zjistit, zda žáci devátého ročníku vědí více než žáci ročníku šestého. Pro potvrzení či vyvrácení stanovené hypotézy o informovanosti žáků základní školy v Trhových Svinech, byla použita metoda kvantitativního výzkumu pro sběr dat formou dotazníkového šetření. Byla použita technika dotazníků, které byly určeny pro žáky 6. a 9. třídy. Přínosem mé bakalářské práce je ujasnění si základních orientačních schopností v problematice záměrného sebepoškozování z rozcházejících se definic. Poukázání na opomíjení této problematiky na základních školách v preventivní činnosti, která by měla být zaměřena na péči o duševní, psychické a emocionální zdraví. Využitelnost mé práce shledávám v tom, že z ní mohou načerpat potřebné informace rodiče, vyučující, ale i ti, kteří chtějí znát důvody, příčiny a rozhodli se odložit veškeré předsudky spojované s touto problematikou. Práce bude jistě nápomocna i sebepoškozujícím se mladistvým, kteří zde naleznou techniky, jimiž se mohou pokusit odvrátit sebepoškozující akt, a rady, jak najít odhodlání k vyřešení svého problému v podobě sociálních, krizových či anonymních služeb.
Mladý člověk jako produkt vlivů sociálního světa
Raffayová, Diana
Bakalářská práce se zabývá vlivy širšího sociálního prostředí na mladého jedince. Závěrečná práce se dělí na dvě části, teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části je na základě odborných zdrojů shrnutí zkoumané problematiky a vymezení pojmů: prostředí a jeho vlivy na mladého jedince, rodinné prostředí, školní prostředí,interkulturní rozdíly a mezilidské vztahy, životní styl a volný čas. Teoretická část tvoří obecnou charakteristiku, která spočívá v přiblížení a zmapování vlivů prostředí, jeho činitelů na jedince v průběhu života. Metody teoretické části jsou studium a využití dostupných odborných literárních zdrojů, srovnání, analýza a syntéza. Cíl praktické části je zjištění postojů, hodnot, problémů, posuzování vlastního života a perspektiv, podoby prožívání volného času žáků na vybrané střední škole. Metodou praktické části je dotazníkové šetření. Dotazníky byly administrovány mezi žáky vybrané střední školy v Jihomoravském kraji. Zjištěná data jsou vyhodnocována jednoduchými statistickými metodami znázorněná grafy a tabulkami. Zízkané poznatky poslouží k doporučení pro pedagogickou praxi, diskuzi a závěrečnému shrnutí.
Vztah rodinného prostředí a sebehodnocení jedince
BÉMOVÁ, Šárka
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou sebehodnocení jedince v souvislosti s jeho rodinným prostředím. Cílem práce je popsat a poukázat na to, jaký vliv mohou mít vybrané aspekty rodinného prostředí na sebehodnocení jedince. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí teoretická a výzkumná. V teoretické části je popsána rodina, rodinné prostředí, znaky a funkce rodiny, styly výchovy v rodině. Dále jsou uvedeny informace o sebepojetí, se zaměřením na jeden z aspektů sebepojetí sebehodnocení, především zdroje, aspekty a vývoj sebehodnocení. Praktická část je zaměřena na vlastní výzkum. Výzkumným souborem jsou adolescenti ve věku 15 19 let. Použité metody sběru dat jsou Škála rodinného prostředí a Rosenbergova škála sebehodnocení. Hlavní výzkumný cíl zní: Zjistit, zda existují statisticky významné vztahy mezi subjektivně percipovanými aspekty rodinného prostředí a sebehodnocením adolescentů. Dle výsledků bylo zjištěno, že chlapci mají statisticky významně vyšší sebehodnocení než dívky. Dále u jedinců, kteří dosáhli nadprůměrných hodnot u proměnné kontrola, byl prokázán statisticky významný vztah mezi proměnnou konfliktnost a proměnnou sebehodnocení.
Volný čas dětí a rodinné prostředí
UHLÍŘOVÁ, Lenka
Bakalářská práce na téma ?Volný čas dětí a rodinné prostředí? je zaměřena na problematiku volného času dětí, hlavně na jeho využití jak z pohledu dětí samotných, tak i z pohledu jejich rodičů. V teoretické části věnuji pozornost funkcím volného času zpracovaných formou otázek týkajících se výchovy, která se v této problematice prolíná společně s rodinnou atmosférou. Analyzuji, jak rodiče mohou zasahovat kladně i negativně do využívání volného času svých dětí. Dále propracovávám funkci rodiny a zároveň funkci rodinného prostředí na rozvoj dětí, hlavně jejich zájmů a schopností. Zaměřuji se i na volnočasovou aktivitu mimo vyučování a na rozdělení pedagogů, kteří se této oblasti volného času věnují. Nedílnou součástí bakalářské práce je i výsledek negativního dopadu na děti ve volném čase, popsání důsledků, jež mohou nastat, a měli bychom se jim snažit zamezit. Praktická část obsahuje dotazníkové šetření: analýzu názorů rodičů, jejichž profesní zaměření není pedagogického směru, rodičů kde alespoň jeden z nich je pedagogem a rozbor odpovědí dětí samotných. Výzkumným cílem mé práce je analyzovat celkový pohled na volný čas dětí. Jakým způsobem volný čas děti využívají, jak jsou vedení ze strany rodičů, do jaké míry je jejich volný čas ovlivněn různými faktory a jak dalece jsou jejich představy, přání zohledňovány.
Péče o osoby s demencí (Alzheimerova choroba) - komparace domácí a ústavní péče u klienta (JČ kraj)
ŠOLTÉSOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zaobírá komparací domácí a ústavní péče u klienta s Alzheimerovou demencí v Jihočeském kraji. Cílem práce je zjistit možnosti ústavní a domácí péče a jejich následné srovnání. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části shrnuji poznatky o stáří, demenci, Alzheimerově chorobě, domácí péči a ústavní péči. V praktické části sleduji pomocí dotazníkového šetření a rozhovorů 5 vybraných klientů v domácí péči z Jihočeského kraje a klienty z ústavního zařízení se zvláštním režimem Loucký mlýn a následně získané informace vyhodnocuji.
Rodina, dítě a jeho dětství
ROBOVÁ, Olga
Diplomová práce se zabývá současnou podobou rodiny, jejími hodnotami, výchovnými přístupy, formami vzájemné komunikace, rodinného uspořádání a jejím vlivem na život a chování dítěte. Teoretická část vychází z odborné literatury věnující se oblastem rodinného života, dítěti a výchově. Postupně jsou v ní zpracována jednotlivá témata, která s rodinou a výchovou souvisejí (typy rodiny, funkce rodiny, výchovné styly atd.) Výzkumná část byla založena na kvalitativním přístupu, v jehož rámci byla provedena případová studie tří rodin s dětmi. Každá ze studií je podrobně rozpracována a odhaluje zákonitosti života a výchovných přístupů v současné rodině. Z výsledků této studie vyplývá, že současní rodiče dávají přednost demokratickému až liberálnímu stylu výchovy, který je mnohem náročnější, než po staletí užívaný autoritativní přístup. A že větší výchovný úspěch přijde pravděpodobně tam, kde je v rodině emocionálně pozitivní prostředí, rodiče jsou starostliví a stanovují jasná pravidla. Klíčová slova: rodina, rodiče, výchovné přístupy rodičů, rodinné prostředí, dítě, dětství, přístup k dítěti, výchova

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.