|
Udržitelnost rozvojové spolupráce Evropské unie a význam evaluace při zvyšování efektivity pomoci rozvojovým zemím
Rajchl, Petr ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Jeníček, Vladimír (oponent)
Diplomová práce se zabývá politikou rozvojové spolupráce Evropské unie, jejím vývojem, používanými nástroji a výhledem na budoucí víceletý finanční rámec. Ten významně předurčí další směřování. Úvodní část shrnuje základní cíle, zásady a instituce zabývající se rozvojovou spoluprácí EU. Zároveň jsou zde vymezeny dva základní toky prostředků, které jsou určeny pro tuto politiku. Další kapitola se věnuje historickému vývoji a rozdělení základních regionů, jimž je pomoc poskytována. V další části práce přibližuje přístupy, kterými je tato politika aplikována v praxi, a hodnocení, kterým prochází její jednotlivé části. Závěrečná kapitola předkládá aktuální otázky, jež stojí před politikou rozvojové spolupráce EU a shrnuje současný stav vyjednávání o prostředcích jí přidělených v rámci budoucího víceletého finančního rámce a Evropského rozvojového fondu.
|
| |
|
Monitoring
VASTLOVÁ, Miroslava
V této bakalářské práci se zabývám pojmem monitoring, evaluace a controlling. Práce má dvě hlavní části. V teoretické části se snažím objasnit výše uvedené pojmy a jejich proces, který zajišťuje sledování a hodnocení účinnosti vložených prostředků na všech úrovních řízení a rozhodování. Na základě objasnění těchto procesů byly v praktické části navrženy indikátory, které slouží ke sledování regionálních rozdílů ? disparit.
|
| |
|
Zkušenosti s RVP PV v prvním období uvedení do praxe
BUREŠOVÁ, Radka
Práce pojednává o zkušenostech s RVP PV a ŠVP PV na mateřských školách po ukončení prvního období uvedení do praxe. K porovnání zkušeností byl použit dotazník, který byl zaměřený na kvalitu obsahu a efektivnost realizace ŠVP v dané organizaci. Své zkušenosti hodnotily oslovené ředitelky na mateřských školách v celém Jihočeském kraji a výsledky ankety byly porovnány se zprávou kontroly ČŠI při hodnocení vzdělávacích programů ze září 2010.V závěru práce jsem se pokusila navrhnout možnosti řešení v evaluační činnosti, ve které se vyskytly největší problémy při hodnocení ŠVP PV.
|
| |
| |
| |
| |
| |