Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 221 záznamů.  začátekpředchozí195 - 204dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vnímání IT služby v kontextu řízení
Vencovský, Filip ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Řezníček, Václav (oponent)
Vnímání je fenomén, který přichází do styku s IT službou na několika místech, přičemž v každém z těchto míst mohou být identifikována určitá rizika. Na základě rešerše IT literatury ITIL Service Design, Quality management for IT services a dalších byly identifikovány tři zásadní problémy: problém externalizace potřeb businessu, problém tvorby specifikace služby a problém interpretace specifikace a smluv. K vysvětlení problému jsou použity náhledy z oborů kognitivní a sociální psychologie, filosofie, marketingu a práva. Z relevantních tvrzení je sestaven syntetický model, který hlavní problémy přehledně vysvětluje.
Výchova k hlubšímu vnímání národní identity prostřednictvím výtvarné hry (mladší školní věk)
MACHÁLKOVÁ, Martina
Ústředním tématem práce je národní identita v rámci výtvarné výchovy. Nejdříve se tedy zabývám definováním pojmů výchova, vnímání, mladší školní věk, samozřejmě také vymezením národním identity a s ní souvisejícími termíny identity, zvyků, tradice, kultura a společnost. Práce se snaží názorně popsat poznání svého národa právě prostřednictvím výtvarné hry a uvádí pak názorné příklady pro práci s dětmi během školní výuky i mimo ni. Bakalářská práce slouží spíše k upozornění na danou problematiku a dává tak možnost dalšího zkoumání tématu národní identity vyučované v hodinách výtvarné výchovy.
Funkce krásy ve vzdělávání předškolního dítěte
LUSTOVÁ, Martina Mangaldéví
Bakalářská práce "Funkce krásy ve vzdělávání předškolního dítěte" se zabývá rolí estetického vnímání světa ve výchově předškolního dítěte s akcentem na funkci krásy a jejího působení na dítě. Teoretická část definuje pojmy, které s estetickou výchovou souvisí. Zejména krásu, estetiku, umění a kýč. Zabývá se také dějinami estetického myšlení, specifickými zvláštnostmi vnímání předškolního dítěte a možnostmi estetické výchovy v současném předškolním vzdělávání. Praktická část seznamuje s projektem "Náš strom", který je zaměřen na rozvoj vnímání a schopnosti tvořivého vyjádření. Celý projekt byl realizován v částech "Krása podzimu", "Krása zimy" a "Krása jara" a následně zhodnocen. Cílem bylo zjistit, zda děti jsou schopny krásu posoudit. Vše doplnit názory učitelek mateřských škol.
Život stromu - nestromu
MACHÁČKOVÁ, Tereza
Cílem této práce je doložit hloubku a důležitost sepětí člověka s přírodou a na základě této myšlenky vystavět výtvarný projekt, zúžený na vztah člověka a stromu Tento projekt by měl děti citlivě vést ke schopnosti hlubšího vnímání a pozorování přírody, k uvědomění si její nenahraditelnosti a krásy. Teoretická část práce se zaobírá zobrazením přírodních motivů s akcentací motivu stromu v průřezu dějinami umění a částečně literatury. Strom tedy vnímáme jako symbol, který může přírodu jako takovou charakterizovat. Část praktická sleduje význam environmentální tematiky ve výtvarné výchově a zaměřuje se na uvedení výtvarného projektu do školní praxe.
DĚTSKÉ VNÍMÁNÍ PREVENCE A RIZIK VZNIKU ÚRAZŮ A OTRAV
KOŽENÁ, Martina
V současné době převažují epidemiologické studie, které kvantitativně zpracovávají data o úrazech a otravách dětí, avšak v souvislosti s podstatou problému bylo zajímavé zaměřit se také na tuto problematiku z pohledu dítěte. Cílem diplomové práce bylo poskytnout čtenáři dětský pohled na problematiku úrazů a otrav, popsat vnímání rizik a dále zjistit úroveň jejich znalostí v oblasti zásad prevence.
Cestovní ruch a rekreace ve vybrané oblasti Šumavského podhůří
PYROUTKOVÁ, Martina
Tato práce je především zaměřena na zhodnocení současného stavu cestovního ruchu v popisované oblasti. Na základě posouzení struktury předpokladů rozvoje cestovního ruchu bylo zjištěno, že ve vybrané oblasti existuje diverzifikovaná struktura předpokladů cestovního ruchu, které jsou nerovnoměrně rozmístěny. Pomocí získaných dat z dotazníkového šetření jsem zhodnotila strukturu současných návštěvníků cestovního ruchu. V neposlední řadě jsem se věnovala posouzení možnosti dalšího rozvoje cestovního ruchu a identifikaci témat vhodných k optimalizaci využívání oblasti cestovním ruchem a rekreací.
Reklama a její vnímání mladými lidmi
Bárta, Martin ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Mikeš, Jiří (oponent)
Práce se zabývá problematikou vnímání reklamy mladými lidmi. První část shrnuje teoretická fakta - postavení reklamy v rámci marketingu, pozitiva a negativa reklamy, kognitivní vnímání a dotazníkové šetření. Druhá část je věnována výzkumu. Vyplývá z něj silně negativní vztah mladých k reklamě. V závěru jsou všechny poznatky shrnuty.
Vnímání kvality potravin českým a německým spotřebitelem - srovnání
Antušová, Hana ; Bártová, Hilda (vedoucí práce) ; Háková, Hana (oponent)
Cílem práce je zjistit, jestli existují rozdíly ve vnímání kvality potravin mezi českým a německým spotřebitelem. V práci jsou detailně rozpracovány vybrané oblasti, které mohou ovlivnit vnímání kvality spotřebitelem v České republice a Německu. Teoretická část se týká zhodnocení a porovnání právního systému ochrany spotřebitele a značení potravin v obou zemích. Dále jsou v práci rozebrány jednotlivé vlivy, které mohou vnímání kvality i celkové spotřební chovní ovlivnit. Další část je věnována problematice kvality v médiích s konkrétním příkladem. Poslední část práce zhodnocuje výsledky výzkumné sondy, která byla provedena mezi českými a německými spotřebiteli a odkrývá, co může vnímání kvality v jednotlivých zemích nejvíce ovlivnit, jaké jsou rozdíly ve vnímání kvality potravin a jaké jsou patrné rozdíly v nákupním chování v oblasti potravin mezi českým a německým spotřebitelem.
INTER-AKCE
KRAUSOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá tématem interakce z pohledu učitele a výtvarníka. Teoretická část obsahuje vybrané pedagogicko-psychologické pohledy na interakci, doplněné o sociologický pohled v kontextu proměn současného komunikačního světa dle Johna Thompsona. V praktické části se zužuje na interakci cíleně využívající hmat a taktilní vnímání výtvarných artefaktů. Reálný impuls vychází z díla Jana Švankmajera a interaktivních výstav Petra Nikla. Výsledkem práce je vytvoření souboru interaktivních, vizuálně haptických objektů, určených k prezentaci formou samostatné výstavy.
Vnímání ošetřovatelské praxe studentů oboru všeobecná sestra očima pacienta.
ČÍŽKOVÁ, Marie
Tématem bakalářské práce je ?Patient´s perception of nursing practice provided by studets of nursing?. Významným faktorem k tomu, aby se ze studenta stala řádná sestra, je výkon ošetřovatelské praxe během studia. Právě spojení teorie a praxe studentů oboru všeobecná sestra je nezbytné pro zkvalitnění vzdělávacího a výchovného procesu. Studentská praxe je proto nedílnou a podstatnou součástí studia. Význam má i pro budoucí zapojení studentů do ošetřovatelského procesu. V ošetřovatelské praxi je důležitá interakce s nemocnými. Veškeré dění se odehrává formou interakcí a komunikace, která je významná z hlediska profesionálního chování, které by si měl každý zdravotník osvojit již během studia. Tato schopnost slouží k navázání a rozvíjení kontaktů s pacientem a značně ovlivní, jak je sestra pacientem vnímána. Cílem bakalářské práce je ?Zjistit, jak pacient vnímá studenty na ošetřovatelské praxi v nemocnici.? S tímto cílem souvisí Hypotéza 1: ?Domnívám se, že pacienti respektují studenty při ošetřovatelské praxi?, která byla potvrzena, hypotéza 2: ?Domnívám se, že pacienti mají z některých výkonů prováděnými studenty strach? nelze potvrdit a hypotéza 3: ?Domnívám se, že mladší pacienti jsou ke studentům na praxi kritičtější než starší pacienti? nelze potvrdit. Druhým cílem je ?Zjistit, jak pacient vnímá studenty na ošetřovatelské praxi v nemocnici.? S tímto cílem souvisí hypotéza 4: ?Domnívám se, že pacienti jsou spokojeni s ošetřovatelskou praxí studentů,? která byla potvrzena. Další částí bakalářské práce bylo zodpovězení stanovených výzkumných otázek. 1. výzkumná otázka byla ?Co vede pacienty k odmítnutí ošetřovatelského výkonu od studentů?? Jednalo se především o nedostatek zkušeností studentů, nedůvěra pacienty ve studenty a bolest a stud pacientů. 2. výzkumná otázka zněla ?Jsou pacienti informování o tom, že studenti na oddělení vykonávají ošetřovatelskou praxi?? O této skutečnosti byli informováni 2 ze 4 pacientů. K získání potřebných dat bylo použito kvalitativní i kvantitativní šetření. Kvalitativní výzkum byl realizovaný formou nestandardizovaného rozhovoru s pacienty. Tyto rozhovory byly vedeny se 4 vybranými pacienty. Kvantitativní metodou výzkumu bylo dotazníkové šetření. Dotazníky byly určeny pro pacienty na odděleních, kde absolvují praxi studenti oboru všeobecná sestra. Dotazníkové šetření a nestandardizované rozhovory probíhaly v Nemocnici v ČB, a.s.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 221 záznamů.   začátekpředchozí195 - 204dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.