Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití multikriteriální analýzy pro hodnocení efektivnosti projektu lanové dráhy
Kotrla, Jakub ; Vaňková, Lucie (oponent) ; Korytárová, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá projektem lanové dráhy ve městě Vsetín. Teoretická část práce popisuje město, demografický vývoj i proměnu obrazu města. Praktická část se zabývá již zmíněným projektem lanové dráhy. Je rozdělena do několika částí. Úvodem praktické práce je multikriteriální posouzení variant lanovky, následující multikriteriálním posouzením variant dopravní obslužnosti sídliště Sychrov. Multikriteriální analýza je prováděna několika variantami výpočtů s cílem určit důležitost kritérií, vah a metod výpočtu. Následuje posouzení efektivnosti dopravních spojení metodou Cost Benefit Analysis – CBA. Tato metoda má za cíl určit nejefektivnější způsob přepravy cestujících a doporučit tak optimální variantu s ohledem nejen na příjmy a výdaje, ale také důležitou součást veřejných projektů, a to přínosy pro beneficienty.
Využití metod vícekriteriálního hodnocení variant pro hodnocení úrazového pojištění
ROUHOVÁ, Eliška
Rozhodování je neodmyslitelnou součástí lidského života. Každý den bez dlouhého rozmýšlení rozhodujeme o maličkostech, ale mohou se objevit i poněkud složitější problémy, kde je třeba zvolit i složitější postupu vedoucí ke konečnému rozhodnutí. K tomu je možné využít mnoha takzvaných vícekriteriálního rozhodování. Tyto metody budou zkoumány v této diplomové práci. Budou použity pro výběr úrazového pojištění dle preferencí a požadavků několika respondentů. Úrazové pojištění chrání pojištěného proti vážným rizikům, která mohou vážně poznamenat jeho život. Sjednání úrazového pojištění je závazek na mnoho let, a tak je třeba jeho výběru věnovat velkou pozornost. Toto pojištění je možno hodnotit na základě několika kritérií. Navržení modelu vícekriteriálního rozhodování bylo hlavním cílem této diplomové práce. Práce byla rozdělena do dvou částí - teoretickou a praktickou část. Teoretická za použití odborné literatury definovala pojmy jak rozhodování, vícekriteriální rozhodování a jeho metody. Dále pak definovala pojem pojištění a specifika vztahující se k úrazovému pojištění. Praktická část se zaměřila na konkrétní řešení zadaného problému. Prvním krokem byl průzkumem nabídek pojišťoven působících na českém trhu, které mají ve svém produktovém portfoliu samostatné úrazové pojištění. Na základě těchto nabídek byly vytvořeny varianty rozhodovaní. Druhým krokem bylo stanovení pěti kritérií, na jejichž základě byly tyto varianty hodnoceny. Po stanovení obecného postupu došlo k samotné aplikaci modelu. Navržený postup byl vyzkoušen na skupině respondentů, kterým by bylo na jeho základě vybrána pro ně optimální nabídka. Cílová skupina, pro kterou byl postup navržen, byla stanovena pro lidi ve věku od 40 do 50 let, kteří nemají rizikové zaměstnání a neprovozují žádné rizikové volnočasové aktivity. Jejich preference byly zjišťovány dotazníkem, na jehož základě byla sestavena rozhodovací matice a váhy jednotlivých kritérií. Optimální varianta byla respondentům doporučena jako nejlépe vyhovující jejich požadavkům.
Aplikace matematického rozhodování do krizového řízení
LEPIČ, Daniel
Cílem bakalářské práce bylo navrhnout optimální řešení konkrétního problému pomocí aplikace matematického rozhodování a zpracovat přehled základních matematických metod rozhodování, které lze efektivně využít při řešení praktického rozhodovacího úkolu, který je součástí praktické části bakalářské práce. Přínosem této práce bude strukturovaný postup vybraných metod, které lze aplikovat na jakýkoliv rozhodovací problém. Používáním těchto metod se můžeme efektivněji rozhodovat a tím objevit optimální řešení daného problému. Pro účely naplnění cíle byla stanovena výzkumná otázka: Jaké je optimální řešení konkrétního problému pomocí aplikace matematického rozhodování v krizovém řízení? Práce byla rozdělena na teoretickou část, kde se můžete seznámit s obecnou teorií vícekriteriálního rozhodování, a na část praktickou, kde je uveden konkrétní rozhodovací příklad, který je podrobně vysvětlený. Teoretická část práce byla sepsána na základě rešerše knižních publikací a zahraničních vědeckých článků, které se zabývaly problematikou vícekriteriálního rozhodování. V první kapitole byl rozebrán pojem rozhodování. Další kapitoly se zabývaly vícekriteriálním rozhodováním, stanovením vah kritérií, stanovením pořadí variant a použitím těchto metod v praxi. Praktická část práce se zabývala aplikací těchto metod na fiktivním příkladu. Pro účely představení těchto metod byl vybírán automobil pro potřeby velitele stanice HZS kraje. Byla popsána metodika výzkumu, kde byly stanoveny jednotlivé postupy a činnosti pro nalezení optimálního řešení rozhodovacího problému. Výzkumná část spočívala ve stanovení kritérií a jejich vah, v průzkumu automobilového trhu v České republice pro výběr varianty, použití vybraných metod vícekriteriálního rozhodování a nalezení optimálního řešení.
Developerský záměr
Matuš, Martin ; Vaňková, Lucie (oponent) ; Krejza, Zdeněk (vedoucí práce)
Diplomová práce má za úkol definovat základní pojmy developerských projektů, investic, oceňování staveb a stavebních prací a vztahů pro hodnocení ekonomické efektivnosti developerského projektu. Dále popsat problematiku oceňování stavebních prací a vysvětlil vztahy pro hodnocení ekonomické efektivnosti investičních projektů. V praktické části má práce za úkol formou případové studie popsat připravovaný developerský projekt a stanovit jeho možné varianty, ty potom analyzovat a vyhodnotit ty nejvýhodnější.
Přepočet a alternativní návrh ocelové konstrukce zimního stadionu v Jindřichově Hradci
Holec, Tomáš ; Melcher, Jindřich (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je přepočet a variantní návrh stávající ocelové konstrukce zastřešení zimního stadiónu v Jindřichově Hradci. Objekt má obdélníkový půdorys s rozměry 80 x 52 m. Střešní konstrukce je tvořena příhradovými vaznicemi a příhradovými vazníky, vynášena pomocí příhradových ocelových sloupů. Variantním řešením jsou příhradové parabolické vazníky a vzpěrkové vaznice, které byly navrhnuty a posouzeny dle platných norem. Řešení pomocí parabolických vazníků je navrženo na původní půdorysné rozměry konstrukce. Vzdálenost jednotlivých vazeb je 8 m.
Variantní řešení obchvatu Rosic
Plucarová, Eva ; Smítal, Petr (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout a posoudit variantní řešení severního obchvatu silnice I/23 okolo města Rosice, nacházejícího se v Jihomoravském kraji, přibližně 25 kilometrů západně od města Brna. Jsou zpracovány tři varianty. Varianta A a varianta B se na západě plynule napojují na obchvat sousední obce Zastávka. Varianta A poté kopíruje návrh v územním plánu a prochází zastavěnou částí města Rosice, v oblasti ulice Na Mýtě. Varianta B je navržena za účelem eliminovat průchod touto oblastí a obchází Rosice severně, za sídlištěm Kamínky. Varianta C je navržena pro případ neexistence obchvatu obce Zastávka a napojuje se na stávající silnici I/23 v obci Zastávka, v oblasti křižovatky ulic Lipová – Stará osada. Cílem obchvatu je odvádět tranzitní dopravu projíždějící v současné době městem Rosice.
Přepočet a variantní návrh zastřešení zimního stadiónu ve Znojmě
Kovář, Jindřich ; Melcher, Jindřich (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je přepočet a variantní návrh stávající ocelové konstrukce zastřešení zimního stadiónu ve Znojmě. Objekt má obdélníkový půdorys s rozměry 84 x 63 m. Střešní konstrukce je tvořena příhradovými vaznicemi a girlandovými vazníky, vynášenými dvěma ocelovými oblouky o rozpětí 84 m. Variantním řešením je plná příhradová deska a redukovaná příhradová deska. Po zhodnocení obou řešení byla vybrána první varianta, která byla následně navrhnuta a posouzena dle platných norem. Příhradová deska je navrhnuta na původní půdorysné rozměry podporována původními betonovými nosnými zdmi. Oko příhradové desky je čtvercové o straně dlouhé 3,5 m a výšce 3 m. Styčníky jsou řešený styčníkovými koulemi a kotvení čepem.
Bučovice - studie obchvatu
Guráň, Pavel ; Apeltauer, Jiří (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je prověřit možné vedení silnice I/50 na území města Bučovic s ohledem na životní prostředí a život ve městě. Navrhovaný obchvat bude zejména odvádět tranzitní dopravu mimo centrální část města. Důvodem pro postavení obchvatu je především zvýšení bezpečnosti ve městě a snížení negativních vlivů, jako je intenzita dopravy, hluk, emise a vibrace od těžkých nákladních vozů. Vedení trasy je řešeno ve 3 variantách. Z toho jedna vychází z územního plánu a z části vede přes jižní část města. Zbylé varianty vedou zcela mimo obec. Součástí práce je multikriteriální hodnocení a vzájemné porovnání řešených variant.
Vliv výstavby silničního obchvatu Klatov na biodiverzitu
ŠIZLINGOVÁ, Václava
Tématem této práce byl vliv výstavby silničního obchvatu města Klatovy a přilehlých obcí na krajinu a biodiverzitu (fauna a flóra). Silniční obchvat Klatov by byl nejlepším řešením pro snížení hluku a emisních limitů pro obyvatele centra města a přilehlých obcí. V práci byl popsán a porovnán předchozí (1997) a současný stav území. Obchvat byl posouzen z hlediska vlivu na krajinu a biodiverzitu na základě vyhodnocení vlivů na životní prostředí, a to nejen podle mého vlastního pozorování, ale také podle výsledků, které vyplynuly z procesu EIA. Byla vyhodnocena struktura společenstva bezobratlých epigeických na plánované trase obchvatu ve všech jejích variantách. V úseku I. a II. obchvatu byla v procesu EIA (1997) i v mém vlastním pozorování posuzována a vyhodnocena pouze jedna varianta, která byla v předcházejícím období vybrána jako nejvhodnější. V úseku III. obchvatu bylo posuzováno a hodnoceno pět variant V1 ? V5. V procesu EIA byla vybrána jako nejvhodnější varianta V4, a to jak z hlediska vlivu na krajinu, biodiverzitu, tak i na obyvatelstvo. Vhodnost varianty V4 potvrdila i moje vlastní pozorování. Po jejich vyhodnocení jsem dospěla k závěru, že obchvat v této variantě sice kříží Drnový potok, ale do lesního porostu zasahuje minimálně. Trasa prochází převážně zemědělsky obhospodařovanou krajinou, která je již v tomto prostoru zatížena existencí cyklostezky a železničního koridoru.
Optimalizace výhodnosti běžného účtu podnikatele
Hach, David ; Švecová, Lenka (vedoucí práce) ; Theodor, Michal (oponent)
Základním cílem této práce bylo zhodnotit výhodnost nabízených běžných účtů pěti největšími českými bankami. V této souvislosti bylo kladeno za cíl vytvořit takový hodnotící aparát, který bude dostatečně univerzální a opakovaně použitelný. Po důkladném prozkoumání obecných principů teorie rozhodování a základních vlastností a nástrojů běžných účtů byla vytvořena vhodná základna pro navazující analytickou část práce. V analytické části se velmi osvědčilo zejména hierarchické uspořádání cílů a kritérií, dále pak použití exaktních metod ke stanovení vah kritérií a výběru vhodné varianty. Použitými metodami pro stanovení vah kritérií byla bodová stupnice, metoda preferenčního pořadí, metoda párového srovnávání, Saatyho metoda a kompenzační metoda. Pro výběr varianty byla využita vícekriteriální funkce užitku, Saatyho metoda a kompenzační metoda.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.