Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 192 záznamů.  začátekpředchozí183 - 192  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vizuální styl zesílené kontinuity ve fil mu Scott Pilgrim proti zbytku světa
Bobreková, Anna ; POZZI, Jaroslav (vedoucí práce) ; BENDOVÁ, Helena (oponent)
Tato práce je zaměřena na způsob vyprávění a vizuální styl ve filmu Scott Pilgrim proti zbytku světa. Důraz je kladen na vliv komiksu, jehož adaptací film je, a rovněž na vliv počítačových her a video-her. Rovněž se zabývá vizuálním stylem, definovaným Davidem Bordwellem jako Zesílená kontinuita. Tento styl zahrnuje práci kamery, jako je ostření a různé její pohyby, střih a délka záběru. Se zřetelem k Bordwellově Zesílené kontinuitě práce rovněž uvádí, jakým způsobem autoři filmu tento styl dále rozvinuli, čímž je výsledný film mnohem dynamičtější.
Od věrné hvězdy k light pollution tematizace umělého světla v českém autor ském dokumentárním filmu
Přibylová, Květoslava ; RŮŽIČKOVÁ, Alice (vedoucí práce) ; ŘEZNÍČEK, Martin (oponent)
V bakalářské práci Od věrné hvězdy k light pollution, tematizace umělého světla v českém autorském dokumentárním filmu srovnávám šest konkrétních filmů z různých období a ukazuji, jak se proměňuje postoj filmařů k tématu umělého světla. Kromě zachycení dobových proměn se snažím dokázat, že umělé světlo zároveň nese symbolické významy, které přetrvávají napříč časem.
Rodinný film a vliv autorského subjektu na jeho možné podoby
Brabcová, Evženie ; DAŇHEL, Jan (vedoucí práce) ; HORNÍČEK, Jiří (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá fenoménem rodinného filmu s důrazem na otázku tvůrce a možné autorské přístupy. Fenomén rodinného filmu je představen v kapitolách věnujících se vývoji technologie a jejímu vlivu na amatérskou tvorbu, problematice soudobé terminologie, týkající se tohoto tématu a reflexe rodinného filmu v odborných kruzích. Aspekt autorského subjektu je nahlížen skrze práci několika osobností, které v souvislosti s rodinným filmem představují autory charakteristické pro jednotlivé přístupy- zároveň ale i hraniční, jakým je např. Ludvík Šváb. Studium sbírky jeho soukromých a experimentálních filmů umožnilo vysledovat a pojmenovat určité třecí plochy, skrze něž lze nahlížet na rodinný film nejen v rámci diskurzu amatérské tvorby. Až transcendentální perspektivu pak ukazuje metoda tvůrčí recyklace a reinterpretace rodinných filmů v podání Martina Ježka. Text rovněž prezentuje analýzu výrazových prostředků rodinných filmů a způsob jejich používání v rámci jednotlivých autorských přístupů - modelových autorských subjektů.
Rozbor obrazů objevujících se v díle Noč ní motýl
Park, Soyoung ; KUBÍČEK, Jiří (vedoucí práce) ; DUTKA, Edgar (oponent)
"Noční motýli", krátká animace vytvořená v roce 1998 Raoulem Servaisem, začíná poctou surrealistickému malíři Paulu Delvauxovi. V této práci se hodlám zabývat zobrazením těl ve filmu ?Noční motýli?, dále popsat způsob, jakým je vytvořen pocit odstupu, kdy je ve stejnou chvíli jedna věc pociťována jako známá i neznámá a jakým způsobem je umožněno zažít moment, ve kterém se skutečnost a představa, minulost a budoucnost překrývají. Dále se budu zabývat zobrazením těl složených s fragmentárních obrazů vypůjčených z několika děl Delvauxe, tedy efektem vytvoření pocitu odstupu mezi neklidem odvozeným z obrazů, které je obtížné uchopit a ustálit v jeden celek a současně potěšením pocházejícím z dojmu známosti fragmentárních obrazů. V této práci se budu zabývat způsobem zobrazení čtyř postav, dále vágností hranice mezi skutečností a představami, překrýváním dvou pohledů, které dávají v pochybnost samotné rozlišení na subjekt a objekt a dvojstranný vztah mezi minulostí a současností ve snímku "Noční motýli".
Človek ako bytosť v hraničnej situácii prostriedky štylizácie autenticity v súč asnej autorskej kinematografii
Micenková, Jana ; VAJCHR, Marek (vedoucí práce) ; MRAVCOVÁ, Marie (oponent)
Diplomová práca Človek ako bytosť v hraničnej situácii. Prostriedky štylizácie autenticity v súčasnej autorskej kinematografii sa zaoberá analýzou piatich súčasných autorských filmov, ktoré v sebe nesú znaky realistickosti, dokumentárnosti a autenticity. Práca sa zameriava na prostriedky a sposoby, akými sa autenticita v daných filmoch dosahuje. Zároveň sa po obsahovej stránke sústredí na postavy, ktoré sa v rámci autentického filmového pohľadu nachádzajú v hraničnej životnej situácii bez výraznej možnosti voľby.
Filmový fenomén
Ghebremichael, Asmara ; PETŘÍČEK, Miroslav (vedoucí práce) ; ROSENZVEIG, Eric (oponent)
Diplomová práce pojednává o filmu jako o fenomenálním aspektu skutečnosti. Zaměříme se na myšlenku ?filmu? jako kinematografického zjevení; jako na objekt, který souběžně vytváří a posuzuje vědomí a vědení světa. Analýza dějin filmu nám poskytne nástroj k pochopení našeho světa; jak jej vnímáme, jak na něj působíme, jak jej reflektujeme. V závěru prozkoumáme kinematografii z obou možných pohledů; jednak jako produktu ale rovněž i jako zprostředkovatele vědomí.
Tektonika artificiálního chaosu neboli dramaturgie děl napodobujících ch aos aneb strašlivá masturbační fantasie Paridova
Hakl, Vilém ; VAJCHR, Marek (vedoucí práce) ; ŠERÝ, Ladislav (oponent)
Tato práce se zabývá uměleckými díly, jejichž stavba vykazuje rysy chaosu. Hovoříme o nich jako o dílech napodobujících chaos. V centru našeho zájmu je POETIKA CHAOSU, neboli konkrétní postupy, jimiž se toto napodobování (mimesis) realizuje. Poetiku chaosu hledáme i formou vyprávění, jakéhosi groteskního anti-mýtu o Paridovi a bohyni chaosu Eris - obraz tří bohyň souzených Paridem je pro nás obrazem přerodu pro-chaotické formy (otevřené) ve formu proti-chaotickou (uzavřenou). Šíři našeho tématu dokládáme i příklady z hudby a výtvarného umění, soustředíme se však na film a literaturu. Proto naši práci uzavírají rozbory dvou děl, jejichž stavbě chaos dominuje. Prvním je román SPAS a druhým je film ASTENICKÝ SYNDROM.
3D - jako odůvodněný filmový prostředek posunující význam filmu
Toulová, Eva ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; VALAK, Radim (oponent)
Ve své bakalářské práci se věnuji teoretické analýze: 3D - jako odůvodněný filmový prostředek posunující význam filmu. Zabývám se 3D filmy, které využívají třetího rozměru jako nutnou a nezbytnou součást uměleckého konceptu mající prokazatelný význam k posunu díla a činí tak z 3D způsobu natáčení legitimní prostředek uměleckého záměru. Jedná se o filmy, které by v převodu do 2D rozměru nefungovaly stejnou platností, změnily nebo ztratily svůj význam, nebo možná nevznikly vůbec - a to především: Pina Wima Wendese, Heart Beat Jana Němce, Jeskyně zapomenutých snů Wernera Herzoga.
Jungiánský archetyp v současné západní k inematografii aneb forma a obsah filmového vyprávění o archetypech
Reich, Michal ; TRAJKOV, Ivo (vedoucí práce) ; DOLENSKÝ, Martin (oponent)
Tato práce pojednává o formální a obsahové podobě jungiánského archetypu stínu v současné západní kinematografii. V úvodních kapitolách vysvětluje základní koncepty analytické psychologie, která bude použita jako hlavní metoda pro analýzu filmů Klub rváčů, Hra, Černá labuť a Král rybář. Z rozboru vyplývá, že za každým příběhem se nacházejí archetypální obsahy, ať už s nimi tvůrce pracuje záměrně, či nikoliv. Tyto obsahy jsou podle jungiánů příčinou emocionální reakce diváka, kdykoliv není schopen přesně určit její původ. Mohou být vyjádřeny buď přímo ? tedy jejich personifikací do filmové postavy, jejíž numinozita je podpořena filmovou řečí, nebo nepřímo - pouze příběhovými elementy a funkcemi, které zaujímají jednotlivé postavy. Oběma možnostmi se tato práce zabývá podrobně. Rozebírá formální prostředky, kterými jednotlivé filmy vyjadřují psychickou podstatu svých elementů. Z hlediska struktury filmu definuje tři fáze vztahu archetyp stínuhrdina, které volně odpovídají tří aktové struktuře filmu. Každá má svoje specifika, která jsou přítomna ve všech vybraných filmech. Dále se zabývá funkcí archetypu stínu nejen ve vyprávění, ale také v psychologii člověka, a zpětně uvádí získané poznatky do kontextu jungiánských koncepcí. Cílem není vytvoření komplexního systému, ale spíše nastínění jedné z možností, jak lze o filmu a filmové řeči přemýšlet.
Pravdivé legendy Jánošík a Báthory
Lévyová, Lívia ; VAJCHR, Marek (vedoucí práce) ; MRAVCOVÁ, Marie (oponent)
Práca skúma dve časovo blízke súčasné spracovania legendárnych tém, ktoré majú ambíciu stať sa stredoeurópskym veľkofilmom. Zameriava sa na ich zaradenie do globálneho kontextu. Zároveň ich analyzuje i ako jednotlivé diela, ktoré nesú mnoho spoločných i odlišných znakov.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 192 záznamů.   začátekpředchozí183 - 192  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.