Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 192 záznamů.  začátekpředchozí173 - 182další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Věčný svit neposkvrněné mysli Charlieho Kaufmana analýza filmu
Taubrová, Eva ; BERNARD, Jan (vedoucí práce) ; MRAVCOVÁ, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou scénáristy a režiséra, Charlieho Kaufmana, konkrétně jeho filmem Věčný svit neposkvrněné mysli. V prvním oddíle jsou analyzovány narativní strategie a další důležité formální složky filmu z dramaturgické perspektivy, tedy, zkoumá, jak je film zkonstruován. Ve druhém oddíle se tato práce zabývá možnými interpretacemi ústředních témat, zkoumá, toto dílo v jeho širším kontextu.
Webová tvorba Davida Lyncha
Grajciar, Marek ; DUFEK, Jiří (vedoucí práce) ; VAJCHR, Marek (oponent)
Bakalárska práca sa zaoberá tvorbou Davida Lyncha, ktorá bola určená pre jeho webovú stránku, konkrétne dielami: Dumbland, Rabbits, Darkened Room, The Boat, Bug Crawls, Industrial Soundscapes a Intervalometer Experiments. Cieľom práce je snaha o kategorizáciu a analýzu týchto diel. Na základe analýzy sa tiež pokúša nájsť prepojenia na predchádzajúcu tvorbu autora a pomocou nich sa ich snaží zaradiť do celkového kontextu autorovej tvorby.
Vizualizace hudby v animovaném filmu
Ishida, Kaoru ; WANEK, Miroslav (vedoucí práce) ; MERTA, Vladimír (oponent)
Účel této práce je najít možnosti vizualizace hudby a zkoumat mistrovská díla vizuální hudby. Budou také zmíněny vztahy mezi uměním a pěti základními smysly - zejména sluchem a zrakem, aby se vyjasnilo, jak jinak hudba a obraz na člověka působí, dále různé pokusy vizualizace hudby v historii, animované filmy jako příklad vizuální hudby, a také skladatel, který skládal hudbu inspirací z obrazů a spisovatel, jehož dílo bylo ovlivněno hudbou. Ke konci je úvaha významu a smyslu vyjadřování jednoho druhu umění jiným uměleckým druhem.
Kto seje vietor, žne búrku obraz atentátu v hranom filme a ďalšie s úvislosti
Maráky, Daniel ; BOUDA, Marek (vedoucí práce) ; VALAK, Radim (oponent)
Práca sa zaoberá všetkými aspektami vzniku atentátu, na príkladoch voľne vybraných filmových spracovaní analyzuje rozdielny prístup k štylizácii a autenticite.
Náboženská tematika v satirickom seriáli South Park
Vizár, Matúš ; KUBÍČEK, Jiří (vedoucí práce) ; DUTKA, Edgar (oponent)
Bakalárska diplomová práca je analýzou satirického spracovania náboženských tém v seriály South Park. Zaoberá sa pôvodom výsmechu, jeho silou a kritickým využitím. Text je rozdelený na kapitoly, podľa jednotlivým náboženstiev, ktorým sa seriál dôraznejšie venoval (okrem Islamu). Práca skúma ako konkrétne autori narábajú s humorom, aký odkaz majú jednotlivé diely a aký význam má seriál a satira pre spoločnosť.
Člověk a práce v Trilogii světa práce Mi chaela Glawoggera optikou vývoje sociálně laděných dokumentárních filmů
Rychlíková, Apolena ; KUBICA, Petr (vedoucí práce) ; VACHEK, Karel (oponent)
Práce zkoumá dílo současného rakouského režiséra Michaela Glawoggera optikou sociálně laděných dokumentů dvacátého století. Především se soustřeďuje na jeho nejslavnější dílo, tzv. Trilogii světa práce, která byla dokončena v roce 2011 a skrz jeho základní analýzu se zabývá proměnou autorského přístupu i východisek v oblasti sociální problematiky v dokumentárním filmu, hlavně na postavení člověka a jeho role - jak filmové, tak skutečné.
Dokumentaristické využití archivního rod inného filmu
Janečková, Veronika ; KUBICA, Petr (vedoucí práce) ; VACHEK, Karel (oponent)
Ve své diplomové práci se pokusím prohloubit téma své bakalářské práce "ARCHIVACE RODINNÉHO FILMU". Budu se věnovat a více upozorňovat nejen na dnes opomíjený druh amatérského rodinného filmu, ale především na tvůrce jako je Peter Forgács a Jan Šikl. Prozkoumám rozdílné přístupy, pohledy, zpracování a využití fenoménu amatérského rodinného filmu v jejich dokumementárních cyklech "Soukromé Maďarsko a "Soukromé století". Nahlížením a porovnáváním jednotlivých filmů z dokumentárních cyklů vysleduji, čím jsou díla obou režisérů specifické. Nakonec zmíním svůj přístup a práci s rodinným archivním materiálem ve filmu "Sestření" a jejich další možnosti využití.
Nevidět, natočit
Pecháčková, Marika ; KUBICA, Petr (vedoucí práce) ; RŮŽIČKOVÁ, Alice (oponent)
V textu se zabývám otázkou jak natočit situace, které ze své podstaty vylučují přítomnost kamery, které ale na druhou stranu její pozornost silně přitahují.
Noc ve filmu
Marek, Lukáš ; MACÁK, Jiří (vedoucí práce) ; ŠOFR, Jaromír (oponent)
Noc je jedním ze způsobů, jak se dozvědět o přítomnosti světla. Tato práce je stejně tak jedním z mnoha zdrojů, jak se o noci a její přítomnosti kolem nás něco dozvědět. K samotnému tématu noci je zde přistupováno na základě jejího působení jak na lidský zrak, tak na filmový materiál či v podstatě na jakýkoli jiný světlocitlivý element. Práce je zpracovávána a rozdělena do několika částí. První se věnuje samotným vymezením pojmu z hlediska encyklopedického, pojednává obecně o noci, obrací se k mytologii a v závěru technicky i psychologicky k nočním výjevům. V další části je pojednáno o nejtypičtějších adaptacích a interpretacích noci na plátně. Jedná se o výčet návodů jak postupovat v přípravách takové atmosféry, jak nejlépe a za pomoci jaké techniky natáčet, čemu se věnovat až v postprodukci v laboratoři. Vše je doplněno o četné ilustrace ve formě grafů, fotografií, exportovaných políček z filmů a obrazových návodů ?jak na to?.
Nebeské dny Terrence Malicka
Volek, Jiří ; VALAK, Radim (vedoucí práce) ; BOUDA, Marek (oponent)
Analýza autorské tvorby režiséra Terrence Malicka na filmu Nebeské dny. Rozbor základní dramaturgické struktury filmu filmu odkazující na biblické příběhy o Rút, Abramovi a Exodu Izraele z Egypta.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 192 záznamů.   začátekpředchozí173 - 182další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.