| |
|
Návrh a realizace zakázky webových stránek
Zmátlík, Rostislav ; Toman, Prokop (vedoucí práce) ; Pavlíček, Antonín (oponent)
Tato práce se zabývá tématem tvorby webových stránek. Nejdříve obecně seznámí s Internetem a využívanými technologiemi v současné době. Poté přiblíží hlavní zásady pro tvorbu webových stránek pro firmy v oblastech přístupnosti, použitelnosti, obsahu, vyhledatelnosti a hlavní body životního cyklu, který je rozdělen na fáze přípravy, realizace a údržby webových stránek. Poté nabité informace aplikuje přímo na webovou prezentaci vybrané gastronomické společnosti. Na základě vypsaných zásad je vytvořeno hodnocení, které je aplikováno na vybrané webové stránky.
|
|
Oživení českých značek
Mareš, Jan ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Skokanová, Dagmar (oponent)
Cílem této práce bylo podat pokud možno komplexní obrázek o současném stavu firmy Botas, a.s. - tradičního českého výrobce obuvi. Zaměřil jsem se na analýzu silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb za použití matice SWOT, dále jsem zhodnotil marketingový mix společnosti, pomocí dotazování provedl výzkum vnímání značky a na závěr se pokusil zhodnotit životní cyklus za použití dat z účetních závěrek.
|
|
Rodinné podnikání ve vybraném regionu
Volšický, Pavel ; Hesková, Marie (vedoucí práce)
Teoreticko-metodologická část popisuje rodinné podnikání. Dále se zabývá definicí rodinných podniků, problémy, kterým musí tyto firmy čelit a historií rodinného podnikání. Nakonec jsou zhodnoceny perspektivy rodinného podnikání v České republice. V praktické části je představena společnost SACH s.r.o. a je provedena analýza vnějšího prostředí, dále je zformulována koncepce rozvoje tohoto podniku. V závěru jsou shrnuty problémy této firmy a je nastíněna možná strategie podniku.
|
|
Optimalizace sourcingu v konkrétní frimě
Spejchal, Luděk ; Toman, Prokop (vedoucí práce) ; Dudová, Lenka (oponent)
Cílem diplomové práce je detailní pohled na průběh a způsob řízení veškerých sourcingových aktivit ve společnosti Thermo Fisher Scientific. Centrem zájmu je česká pobočka společnosti situovaná v Mukařově, ve které mimo výrobu dochází k sourcingu jak pro vlastní potřeby (kdy má ve většině případů v rukou rozhodovací pravomoc), tak pro celou společnost globálně (kdy funguje pouze jako prostředník hledající obchodní partnery, rozhodovací pravomoce jí však nepřísluší). Hlavním přínosem práce je porovnání obou variant, detailní průzkum a popis všech činností, které by pomohly globální sourcing optimalizovat. Zjistil jsem, že veškeré optimalizace spočívají především ve zlepšení komunikace mezi všemi nákupčími a technology v rámci celé společnosti. Na základě toho jsem navrhl šablony dokumentů, se kterými by nákupčí měli pracovat, databázi dodavatelů a informační server. Výsledkem práce je návrh procesu, který by měl přispět k optimalizaci outsourcovaných projektů.
|
| |
|
Posouzení úspěšnosti strategických rozhodnutí rodinné firmy EDITE spol. s r. o.
Bernatová, Soňa ; Svobodová, Ivana (vedoucí práce) ; Hejtmánek, Pavel (oponent)
Práce ukazuje životní cyklus podniku, jeho založení a růst, kdy se majitelům podařilo z malého podniku s třemi zaměstnanci vybudovat středně velký podnik, dnes již zhruba se 120 pracovníky. Zachycuje problémy, které muselo vedení řešit, rozhodnutí, která přijalo a vývoj hlavních ekonomických veličin jako jsou výnosy, náklady a tržby. Práce dále zachycuje swot analýzu tohoto podniku, jeho silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby, z nichž následně vyplývají strategické plány podniku do budoucna.
|
| |
| |
|
Analýza životního cyklu ve společnosti ŠKODAEXPORT a. s.
Roubíčková, Jana ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Holub, Jan (oponent)
Předložená práce se věnuje problematice analýzy životního cyklu firmy. Možnost uplatnění závěrů teorie analýzy životního cyklu zde dává předpklad k uvědomění si nutnosti provádět změny, a tak zabránit a případně podstatně oddálit okamžik, který teorie životního cyklu nazývají počátkem fáze poklesu. Pokud se jejímu nástupu již nepodaří zabrání, znalost zásad stále umožňuje tuto ? z hlediska života firmy ? kritickou situaci řešit tak, aby byla nastoupena fáze nová ? vzrůstající. Využití znalostí umožňuje firmě aktivně a včas řídit životní cyklus s cílem dosahování stabilního růstu. Firmy by se tedy měly snažit o aktivní řízení svého životního cyklu!
|