Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
I za plotem je náš svět. Případová studie Okrašlovacího spolku v Jílovém u Prahy
Riegerová, Dina ; Matoušek, Václav (vedoucí práce) ; Binka, Bohuslav (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na fenomén okrašlovacích spolků a zblízka pak pomocí případové studie zkoumá Okrašlovací spolek v Jílovém u Prahy. Předmětem zkoumání je charakter vztahu zaniklého a současného spolku. Na základě provedených polostrukturovaných rozhovorů jsem zjišťovala, jak dalece je pro členy tohoto sdružení důležitá lokální kulturní tradice a do jaké míry se jedná o formální vzor pro obnovení spolkové činnosti po r. 1989. Dále mě zajímalo, jak Spolek zpracovává aktuální podněty v oblasti životního prostředí a nakolik je využívá ve své praxi.
Naše země je dnes krásná, ale zítra bude ještě krásnější. Vztah socialistického realismu k tématu přírody a krajiny.
Charvát, Ondřej ; Stibral, Karel (vedoucí práce) ; Dadejík, Ondřej (oponent)
3 ABSTRAKT Lidstvo se po celou dobu své existence vztahuje ke svému životnímu prostředí pomocí kultury a umění. Různé kulturní epochy se k hodnotě přírody staví rozdílně, což má bezprostřední vztah k potřebě přírodu chránit, nebo naopak využívat. Tento vztah se dá vysledovat na uměleckých artefaktech dané doby. Téměř polovinu dvacátého století ovládala v českých zemích komunistická ideologie, která se k přírodě stavěla poměrně kořistnicky, což se projevilo v jejím poškozování. Státním uměním komunismu se stal socialistický realismus, který měl zobrazit novou epochu, nového člověka a novou společnost. Cílem práce bylo prozkoumat, jak socialistický realismus jako výtvarný umělecký směr zobrazoval téma přírody a krajiny. Předmětem zkoumání byla jednak teoretická literatura, jednak přímo umělecká díla z období zhruba 1945-1958, která vznikla v tehdejší Československé republice. Jádrem práce je ověření předpokladu, že socialistický realismus přírodě žádné estetické kvality samy o sobě nepřiznává, naopak že oceňuje její "přebudování", které zlepší možnost využití člověkem. Klíčová slova: příroda, krajina, estetika, výtvarné umění, socialistický realismus, krajinářská malba
Romány Paula Coelha : umění nebo kýč ?
Plesná, Hana ; Mocná, Dagmar (vedoucí práce) ; Peterka, Josef (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá otázkou, kterými prvky mohou díla Paula Coelha z literárního hlediska nabývat hodnocení umění, či naopak označení kýč. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy oblasti estetiky s ohledem na různorodost pohledů odborné literatury. V druhé části jsou na základě analýz Coelhových děl porovnávány a charakterizovány projevy uměleckosti a kýčovitosti.
Algoritmické generování estetických rytmických sekvencí
Mahnert, Jakub ; Klepárník, Petr (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Cílem projektu je navrhnout a implementovat systém, který se snaží potvrdit, nebo vyloučit domněnku, že je možné generovat unikátní rytmické sekvence, které člověk vnímá jako estetické. V práci je potom navržen a implementován framework, umožňující tvorbu algoritmů, generujících rytmické sekvence technikou kompozice. V jeho rámci jsou potom navrženy a implementovány algoritmy, zkoumající v uživatelském testování korelaci pravidelnosti formy a vlivů náhody na výslednou míru estetičnosti sekvence.
Estetizace designu
KLIMT, Michal
Student se bude zabývat dominancí estetické složky v designu. Tuto tendenci odráží i hovorová čeština. Termínem "dizajnový" se v současné době označuje hezký předmět. Jsme svědky stavu designu, v němž praktickou funkci výrazně převyšuje funkce estetická. Na takto omezující rovinu přistupují a nemalým dílem k ní přispívají specializovaná masová média (Designboom.com, Wallpaper atd.) nebo umělecké galerie (například DOX, GASK v Čechách nebo Guggenheim Museum, MoMA v cizině). Díky zvyšování vlivu estetična v drtivé většině oblastí designu to vypadá, že cílem designu je zkrášlování výrobků. Ale není důsledkem tohoto zjednodušení znehodnocení významů samotného pojmu design?
Estetická hodnota výsledků výtvarné činnosti v návaznosti na proces vyučování
KLOUDOVÁ, Martina
Práce se zaobírá problematikou estetické hodnoty ve výtvarné výchově na 1. stupni základní školy. Teoretická část se zabývá otázkami v oblasti umění a kýče, vznikem kýče, jeho znaky a otázkou estetické defektivity. V druhé části se zabýváme problémem stanovení estetických kritérií ve výtvarné výchově, problematikou transferu estetických hodnot a výtvarně-výrazovými kvalitami dětské produkce s přihlédnutím k ontogenetickému vývoji výtvarného projevu dětí. Empirická část se zaměřuje na oblast zkoumání estetické hodnoty výtvarné činnosti v návaznosti na proces vyučování v kontextu s ontogenetickým vývojem dítěte na 1. stupni ZŠ.
Principy formování zeleně jako součásti městského interiéru
Hrubanová, Denisa ; Kyselka, Mojmír (oponent) ; Havliš, Karel (oponent) ; Prof.Ing.Ivar Otruba,CSc. (oponent) ; Wittmann, Maxmilian (vedoucí práce)
Prostředí městského interiéru nejčastěji slouží jako místo, kde se odehrávají různá setkávání a společenské události. Tato prostranství tak ožívají díky lidem, kteří dávají těmto prostorům opodstatnění a smysl. Z tohoto pohledu zůstává ovšem otázkou, jakou úlohu zaujímá městský interiér v současné době, která je na počátku nového tisíciletí charakterizovaná velkou mírou individualismu. V rámci deurbanizačních tendencí jsou často objekty a na ně navazující prostranství přimykající centrálním oblastem měst opouštěny a jejich ruch se přesouvá na jejich periferie. Chceme-li vrátit městskému interiéru jeho společenskou funkci, jako místa střetávání a příjemných mezilidských vztahů, musíme na jeho utváření nahlížet z pohledu současných tendencí rozvoje lidské společnosti. Z pohledu udržitelného rozvoje je rovněž nutné nerozšiřovat zbytečně hranice urbanizovaného území do přilehlé krajiny na úkor opuštěné zástavby centrální polohy měst a zachovat tak její intenzivní charakter. Z tohoto pohledu je zapotřebí si uvědomit, že je to právě zeleň, která dává městu příležitost, aby byly veřejné prostory vnímány jako plnohodnotná součást městského života. Aby tyto prostory nebyly jen místy, kterými jejich obyvatelé pouze procházejí a nemají důvod se v nich zdržovat déle, než je nezbytně nutné. Uplatnění zeleně v prostředí městského interiéru poskytuje městu řadu pozitivních specifik. Zeleň je přidanou hodnotou, která může působit i zcela samostatně jako funkční celek, který propojuje ostatní funkce městského organizmu. Ať už ve své solitérní podobě, tak v liniových a plošných aplikacích. Spolu s vodními prvky, mobiliářem, různorodými zpevněnými povrchy a terénními úpravami utváří příjemné a kompozičně zajímavé prostředí pro život ve městě, které může být v současnosti znovu žádoucí a vyhledávané.
Změna estetického vzhledu polyesterové tkaniny
Sobek, Jiří
Studie je zaměřena na změnu estetického vzhledu polyesterové tkaniny vlivem použití nevhodného lepidla.
Člověk a stroj v české kultuře 19. století. Sborník příspěvků z 32. ročníku sympozia k problematice 19. století
Petrasová, Taťána ; Machalíková, Pavla
Sborník z plzeňského mezioborového sympozia přináší příspěvky zabývající se z různých úhlů pohledu rolí stroje a strojové estetiky v 19. století a změnami, které průmyslová doba znamenala pro vizualitu a kulturu obecně. Sympozium provázela výstava pořádaná ve spolupráci se Západočeskou galerií v Plzni, připravená ve spolupráci s Markétou Theinhardtovou, Sorbonne – Université Paris 4.
Estetická distance a divadlo
LOUKOTOVÁ, Veronika
Základním tématem bakalářské práce Estetická distance a divadlo je vysvětlení základních charakteristik ?psychické distance? tak, jak ji ve svém textu ?Psychická distance? jako faktor v umění a estetický princip popisuje Edward Bullough. Práce se věnuje nejprve distanci obecně, vysvětluje terminologii Edwarda Bullougha - pojem distance, pojem ?psychické distance?, antinomii a variabilitu distance. Poté se zaměřuje pouze na distanci v umění a získaná fakta se snaží ukázat na příkladech v jednotlivých druzích umění. Práce také nahlíží na distanci jako na estetický princip, jehož pomocí lze v estetice vysvětlit problematiku odlišování ?krásného? od ?příjemného?. Tato bakalářská práce se dále zaměřuje na distanci v umělecké tvorbě a snaží se jí popsat ve vybraném druhu umění ? v umění dramatickém. Práce má dokázat, že existuje několik teorií herectví, které se v názorech na distanci herce extrémně liší. V souladu s fakty získanými z textu Edwarda Bullougha se práce přiklání k teorii, která je blízká dvěma významným teoretikům umění ? Denisovi Diderotovi a Bertoltovi Brechtovi. Cílem práce je také vystihnout jejich nové názory a pohledy na divadlo.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.