Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,306 záznamů.  začátekpředchozí1287 - 1296další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Algoritmus hledání nejkratší cesty využitý v dopravní síti - úpravy vzhledem k aktuálním změnám a omezením sítě
Kohout, Pavel ; Kuncová, Martina (vedoucí práce) ; Tichý, Vladimír (oponent)
Obsah této bakalářské práce tvoří představení a popis vybraných algoritmů hledajících nejkratší cestu v grafu a předvedení jejich využití. V práci se věnuji praktické úloze, kdy s využitím reálných dat předvedu fungování algoritmu vzhledem k dopravní síti a jejím omezením. Kromě toho si kladu za cíl popsat některé oblasti, ve kterých tyto algoritmy naleznou své uplatnění. Zvláštní důraz kladu na dostupná řešení a jejich problémy. Cílem této práce je zvýšit informovanost o algoritmech a napomoci tak jejich dalšímu rozšiřování a zdokonalování.
Framework Wicket
Kvapil, Hynek ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Pecinovský, Rudolf (oponent)
Tématem této bakalářské práce je Java framework Apache Wicket, který slouží předně k usnadnění tvorby prezenční vrstvy webových aplikací. Práce se v prvé řadě snaží seznámit čtenáře se stěžejními vlastnostmi, architekturou a komponentovým přístupem k tvorbě v prostředí tohoto aplikačního frameworku. Práce nemá za cíl být výukovým materiálem pro tento nástroj, ale může sloužit při výběru mezi frameworky obdobného zaměření. Jelikož si klade za cíl umožnit čtenáři vytvořit si detailnější představu o tom, co framework Apache Wicket může nabídnout vývojářům, jež se rozhodnou jej používat.
Webové služby a jejich podpora v Javě
Kubal, Pavel ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Stanovská, Iva (oponent)
Cílem této práce je poskytnout ucelený pohled na problematiku nástrojů pro podporu vývoje webových služeb v programovacím jazyce Java. První polovina práce se zaměřuje na teoretickou část problematiky a čtenáře seznámí se základními pojmy. Druhá část se věnuje průzkumu trhu s nástroji pro podporu vývoje webových služeb. Výstupem práce je sumarizace vlastností tří největších hráčů na tomto trhu a uvedení praktických zkušeností získaných v průběhu zkoušení těchto nástrojů.
Srovnání vývoje grafického uživatelského rozhraní ve Swingu a ve wxWidgets
Hrubý, Jan ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Kureš, Richard (oponent)
V této bakalářské práci se zabývám porovnáním dvou populárních programových knihoven pro tvorbu grafického uživatelského rozhraní. První je Swing za použití jazyka Java a druhou je wxWidgets za použití C++. Cílem mé práce je především objektivní srovnání silných a slabých stránek těchto knihoven se zaměřením na faktory jako je rychlost vývoje, přenositelnost mezi různými platformami, rychlost uživatelského rozhraní, snadnost internacionalizace, vývoj nových komponent a tvorba distribuce programu. Toto srovnání může usnadnit volbu knihovny pro konkrétní projekt a díky použití jednoduchých praktických příkladů je možné snáze porozumnět a osvojit si mechanismy, které tyto toolkity používají. Práce je rozdělena na část o Swingu a o wxWidgets. V každé z těchto částí nejprve nastíním způsob, jakým se daná knihovna používá, ukážu implementaci jednoduché aplikace a tvorbu vlastních komponent uživatelského rozhraní. V závěru práce pak provedu přehledné srovnaní obou knihoven podle stanovených kritérií.
Porovnání web frameworků v Javě
Podolka, Luděk ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Jandík, Martin (oponent)
Cílem této práce je porovnání softwaru známého jako webové frameworky v prostředí Java platformy z pohledu architekta webové aplikace. Autor práce se pokusil o vytvoření vlastní metodiky pro porovnání architektury a základní funkcionality webových frameworků, která vychází z dostupné dokumentace, prezentací odborníků a zkušeností vývojářů. Porovnání architektury a funkcionality provedl na zástupcích požadavkem řízených a komponentově orientovaných frameworků ? Struts a JSF RI. Podstatnou částí práce je také porovnání vývoje vlastní internetové aplikace. Zde autor nastiňuje způsob práce s vývojovým prostředím a porovnává množství úkonů potřebných pro implementaci požadované funkcionality i pro každé rozšíření aplikace. V závěrečném zhodnocení obou typů architektury doporučuje vhodnost použití obou variant.
Frameworky pro objektově relační mapování
Patrný, Vojtěch ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Hrnko, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá frameworky a postupy pro objektově relační mapování (ORM) v prostředí programovacího jazyka Java. Cílem práce je ukázat návrhové vzory pro ORM, představit standardy a hlavní implementace Java ORM frameworků, najít vhodná kritéria pro srovnání ORM frameworků a na případové studii ukázat implementaci ORM pomocí vybraných frameworků. Práce má následující strukturu: Nejprve se věnuje základním návrhovým vzorům, přístupům k mapování objektů a vlastnostem ORM frameworků ovlivňující výkon aplikací. Následující část popisuje dostupné standardy a implementace ORM v prostředí jazyka Java a představuje případovou studii, která tvoří přílohu práce. V poslední části práce se nachází kritéria pro hodnocení ORM frameworků a porovnání hlavních implementací standardu JPA.
Porovnání frameworků pro tlustého klienta v Javě
Hybler, Michal ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Pecinovský, Rudolf (oponent)
V úvodní části práce jsou vysvětleny základní pojmy a vytvořen přehled základních vlastností frameworků a rozdělení aplkací na typy vhodné k rozřazení frameworků. V hlavní části práce je uvedena analýza frameworků, které jsou určeny pro tvobu tlustého klienta v programovacím jazyce Java. Na konci práce je uveden přehled aplikací, ke kterým jsou jednotlivé frameworky vhodné.
J2EE design patterns
Kubal, Pavel ; Hamerník, Petr (vedoucí práce) ; Pavlíček, Luboš (oponent)
Práce si klade za cíl poskytnout ucelený pohled na problematiku J2EE návrhových vzorů zejména z pohledu praktického využití a jejich přínosu pro návrh a vývoj softwaru v prostředí Javy Enterprise Edition. V první části se věnuji seznámení se základními pojmy, na nichž celý dokument staví, což umožní čtenáři lépe nahlédnout do praktické části. Druhá část Vzory a J2EE zmiňuje celou řadu doporučení, které vykrystalizovali v průběhu několika let vývoje pod J2EE a dále zmiňuje nejrůznější strategie pro řešení celé řady problémů, s nimiž se softwaroví vývojáři denně setkávají. Dále následuje katalog 21 J2EE návrhových vzorů s jejich detailním popisem a možnostmi praktického využití. Klíčovou a nedílnou součástí této práce je ukázkový příklad, který ilustruje využití návrhových vzorů v reálném prostředí na reálném projektu. Toto propojení teorie s praxí ukazuje jak lze aplikovat návrhové vzory na skutečný problém. Zhodnocení přínosu vzorů pak uzavírá tuto práci a dává si za cíl objektivně zhodnotit světlé i stinné stránky dané problematiky.
Moznosti využití platformy Java ME ve vstupních kurzech programování
Dušek, Ondřej ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Bittnerová, Lucie Rút (oponent)
Cílem této práce je implementovat výukovou knihovnu Tvary pro kreslení a jednoduchou animaci tvarů. Součástí je také ukázka použití zmíněné knihovny na aplikaci, která simuluje provoz ve městě. Teoretická pasáž je zaměřena na charakteristiku platformy Java ME, její odlišnosti od populární Java SE a některé nové vlastnosti. Další část je věnována popisu samotné implementace zmíněné knihovny a zejména odlišnostem, které změna platformy přinesla. V závěru kapitoly je uveden návod, jak připravit aplikaci využívající této knihovny do fáze, kdy bude spustitelná na mobilním zařízení.
Návrh systému získávání a uchovávání znalostí z rozsáhlých textových zdrojů
Kružík, Martin ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Šedivá, Zuzana (oponent)
Práce pojednává o metodách a technikách získávání a uchovávání znalostí z rozsáhlých textových zdrojů tak, jak je popisují vybrané publikace. Uvažuje dále o možnostech, jak tyto metody uplatnit při návrhu softwarové aplikace sloužící k jejich částečné automatizaci a k usnadnění celého kognitivního procesu, přičemž respektuje jeho zákonitosti a omezení plynoucí ze způsobu takového řešení. Předkládá maketu grafického rozhraní navrhované aplikace a v závěru také její softwarově inženýrský návrh spočívající ve slovním a grafickém popisu datové základny, prezentační vrstvy a vrstvy logické. Přínosem práce je bezesporu návrh sám, neboť systém pro získávání a uchovávání znalostí z rozsáhlých textových zdrojů tohoto typu není na trhu přítomen.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,306 záznamů.   začátekpředchozí1287 - 1296další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.