Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 150 záznamů.  začátekpředchozí127 - 136dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Psychická manipulace v mezilidských vztazích
ŠVACHOVÁ, Alena
Práce se zabývá psychickou manipulací, která negativně ovlivňuje mezilidské vztahy. Skládá se ze tří hlavních kapitol. První kapitola nabízí základní informace o fenoménu psychické manipulace v mezilidských vztazích a seznamuje tak čtenáře s historií pojmu, definicemi a následně se základní klasifikací manipulativního jednání. Druhá kapitola je zaměřena na osobnost psychického manipulátora a představuje stěžejní text práce. Třetí a současně poslední kapitola se věnuje možnostem obrany před manipulativním jednáním. Psychická manipulace se objevuje v jakémkoli sociálním prostředí a mnohdy bývá velmi nenápadná a těžko rozpoznatelná. Proto je důležité si uvědomit, jaké zbraně a strategie psychičtí manipulátoři používají, a jak se lze jejich psychickému nátlaku bránit.
Příčiny genocidy ve Rwandě: Psychologické aspekty
Burešová, Jana ; Zemanová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Peterková, Jana (oponent)
Diskriminace etnických skupin má ve Rwandě hluboké kořeny. Po mnoho desítek let byli Tutsiové označováni za ty, jejichž úkolem je zemi řídit, a s Hutuy bylo jednáno jako s těmi, co se jim musí podřídit. Léta se stupňující nenávist Hutuů vyústila v převrat v roce 1959 a následné perzekuce Tutsiů. Skrytá zášť však přetrvávala. Záminkou pro její obnovení se stal vpád RPF do země na počátku devadesátých let, jenž rovněž představoval jeden z hlavních předpokladů nejrychlejší genocidy v dějinách. Cílem této práce je identifikovat aktéry, kteří měli na tehdejší události přímo či nepřímo vliv, vymezit jejich motivy, zhodnotit důsledky jejich rozhodnutí a na základě toho je rozřadit mezi pachatele, bystandry a zachránce. Záměrem identifikace psychologických aspektů hutuských pachatelů je především analýza procesu rozlišování na skupiny My a Oni, s jeho typickými znaky a důsledky, a dehumanizačních praktik s důrazem zejména na její jazykové formy. V souvislosti s tím tato práce poukazuje na klíčový význam rwandských médií nenávisti, která do značné míry determinovala propagandu zaměřenou proti Tutsiům.
Strach z porodu - příčiny a strategie zvládání
VLČKOVÁ, Karolína
Tato bakalářská práce pojednává o strachu z porodu, příčinách vzniku strachu a úzkostí a o strategiích, které pomáhají vypořádat se se strachem a nepodlehnout mu. Práce je rozdělena na dvě části, na část teoretickou a část praktickou. Praktická část bakalářské práce je zaměřena na výzkum obav těhotných žen a zvládání jejich strachu a na příčiny vzniku jejich úzkostí. V bakalářské práci byly stanoveny celkem tři cíle a to. Cíl 1: Zmapovat příčiny a podněty strachů těhotných žen v souvislosti s porodem. Cíl 2: Identifikovat strategie zvládání strachu souvisejícího s porodem. Cíl 3: Zjistit vliv předchozí zkušenosti z porodu na prožívání strachu u druhorodiček (vícerodiček). Bylo stanoveno 5 výzkumných otázek. Znění první výzkumné otázky: "Jak ženy vnímají a prožívají strach z porodu?". Druhá: "Jakým způsobem se jim daří strach zmírnit?". Třetí výzkumná otázka: "Jaké příčiny a každodenní podněty ženy vnímají jako spouštěcí mechanismy svého strachu?", čtvrtá výzkumná otázka: "Čeho se bojí nejvíce? Porodu, bolesti, o sebe, o dítě?" A pátá výzkumná otázka: "Má na prožívaný strach z porodu vliv předchozí zkušenost s porodem?". Ke zpracování této problematiky a zjištění stanovených cílů bylo zvoleno kvalitativní výzkumné šetření. Pro sběr dat byla použita technika polostrukturovaných rozhovorů. Tyto rozhovory byly poté zpracovány metodou obsahové analýzy. Výzkumným souborem byly těhotné ženy. Pro kvalitativní výzkum bylo zvoleno dvanáct žen, které byly rozděleny na dvě skupiny, v první skupině bylo šest prvorodiček a ve druhé šest vícerodiček. Získané informace od jednotlivých respondentek byly průběžně zapisovány, a poté byl text převeden do spisovného jazyka. Tyto výpovědi jsou v textu označeny kurzívou. První polovina praktické části popisuje odpovědi respondentek na společné otázky polostrukturovaného rozhovoru a druhá polovina praktické části je doplnění informací od vícerodiček, rozhovor pro vícerodičky byl rozšířen o osm otázek k původnímu rozhovoru pro prvorodičky. Tyto otázky byly zaměřeny na popis zkušeností s předchozími porody respondentek a na porovnání nynějšího těhotenství a těhotenství předchozích.
Horror Atmosphere in E. A. Poe's stories
KAŠPAROVÁ, Tereza
Cílem této bakalářské práce je popsat prostředky, kterými Edgar Allan Poe vytváří hororovou atmosféru ve svých povídkách. První část práce pojednává o tématech, tedy těch nejzjevnějších prostředcích, které Poe užívá. Popisovaná jsou čtyři hlavní témata, která se v povídkách vyskytují nejčastěji a mají největší účinek na čtenáře. V druhé části se práce zabývá umístěním, zasazením děje. Třetí a poslední část práce je zaměřená na styl vyprávění.
Vztah předškolních dětí k živočichům
JUHASOVÁ, Petra
V bakalářské práci byl zkoumán vztah předškolních dětí k živočichům. Byla vypracována metodika výzkumu a dotazník zaměřený na 15 vybraných obecně neoblíbených živočichů. Dotazník vyplnilo 71 dětí předškolního věku. Výsledky výzkumu byly porovnány s několika vybranými studiemi z ČR i zahraničí. Na základě výsledků byl navržen výukový projekt zaměrený na změnu vztahu předškolních děti k neoblíbeným živočichům.
Kvalitativní výzkum procesu fyzické a psychické přípravy parašutistů a zvládání stresu v průběhu seskoku padákem
MARTIN, Milan
Cílem práce je podniknout kvalitativní výzkum založený na grounded teorii, zakotvené teorii a zjištění, jak se sportovní a vojenští parašutisté připravují na seskok. V teoretické části se pokusíme vysvětlit koučování a učení, senzomotorické učení, psychohygienické metody, fyzickou a psychickou průpravu, teorii aktivace, teorii stresu, zvládání stresu, vliv hudby na aktivaci a zvládání stresu. V metodologické části objasníme pojem kvalitativního výzkumu, základy zakotvené teorie při použití metody polo strukturovaného rozhovoru, popř. pozorování. Po provedení kvalitativního výzkumu budou sumarizovány zjištěné vzorce fyzické a psychické přípravy a rozdílné či společné společné prvky zvládání stresu a emocí u sportovních parašutistů a výsadkářů AČR.
Strach jako hlavní emoce u osob omezených na svobodě ve vícehodinové policejní cele
VOTRUBA, Martin
Práce se zabývá strachem jako hlavní emocí při prvotním krátkodobém omezení na osobní svobodě umístěním do policejní cely. Teoretická část je rozdělena na právní a psychologickou a etickou část. Právní část popisuje jednotlivá práva a povinnosti osob, které jsou Policii České republiky omezovány na základních právech a svobodách. Dále jsou zde rozebírána jednotlivá oprávnění státu na základě právních norem vstupovat občanům do jejich práv a svobod. V další části je problematika rozebírána z psychologického a etického aspektu. V praktické části je vyhodnoceno provedené výzkumné šetření pomocí řízeného rozhovoru s osobami, které byly aktuálně v policejní cele zavřeny. Výzkum byl zaměřen na aktuálně prožívaný pocit strachu při umístění do policejní cely.
Komparace vývoje ekonomického chování v Rusku, v Kazachstánu a na Ukrajině
Pikman, Oxana ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Daná práce byla věnována problematice vývoje ekonomického chování ve státech bývalého sovětského bloku na příkladu Ruska, Ukrajiny a Kazachstánu. Hlavním cílem bylo zkoumání základních otázek formování trendu ekonomického chování pod vlivem různých faktorů: historických, politických, právních, ekonomických a psychologických. Byly stanoveny hypotézy na základě teoretické části, které byly v analytické části práce vyvráceny nebo dokázány. Praktická část byla hlavně zaměřena na zjištění vztahu mezi takovými faktory jako adaptace, pocit kontroly, důvěry, strachu a volbou strategie ekonomického chování
Úzkost a strach u dětí mladšího školního věku z pohledu dítěte a rodiče.
HODKOVÁ, Kamila
Bakalářská práce se zabývá úzkostí a strachem u dětí mladšího školního věku. Cílem této práce je zmapovat emoce úzkosti a strachu u dětí a porovnat vnímání těchto emocí z pohledu rodičů a z pohledu dětí. V teoretické části jsou charakterizovány pojmy úzkost a strach, jejich vznik a projevy. Další kapitola pojednává o mladším školním věku, jsou popsány jeho charakteristiky a pozornost je věnována kognitivnímu, emočnímu a sociálnímu vývoji a také se zaměřuje na sebepojetí dítěte. Dále je zde zařazena kapitola o dětských úzkostech a strachu, s hlavním zaměřením na děti mladšího školního věku, jsou zde popsány dětské techniky zvládání těchto emocí a jejich prevence. Poslední kapitola teoretické části je o tom, jak rodiče vnímají strachy svých dětí, jak na ně reagují. Výzkumná sonda je zaměřena na to, jak své strachy a úzkosti popisují děti a jak jsou vnímány jejich rodiči. Data byla získávána prostřednictvím rozhovoru.
Téma vypořádávání se s "hvězdným" údělem v dílech Život s hvězdou a Pan Theodor Mundstock
VOMÁČKOVÁ, Šárka
Bakalářská práce se zabývá komparací děl Život s hvězdou a Pan Theodor Mundstock. Cílem je zaznamenat odlišnosti v postupném vývoji hlavních protagonistů, kteří se náhle ocitají v naprosto totožné mezní situaci. Hlavní pozornost je upřena na jejich vnitřní psychologické pochody, jež se však znatelně odrážejí i ve vnějším chování a jednání. Opomenuta není ani povaha okolního prostředí, neboť právě ta se stává jednoznačně nejdůležitějším spouštěčem veškerých vnitřních procesů obou hrdinů. Práce se dotýká také otázky reflexe životů jednotlivých autorů v jejich dílech a otázky originality těchto literárních děl, jež zpracovávají totožný námět.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 150 záznamů.   začátekpředchozí127 - 136dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.