|
Elektronický obchod ve specifickém segmentu
Řežábová, Jana ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Specifickým segmentem elektronického obchodu je obchod mobilními hrami. Obchod se realizuje mezi společnostmi - B2B a přímo zákazníkům - B2C. Vzhledem k dosavadnímu vývoji obchodu mobilními hrami můžeme předpokládat další kladný vývoj ve smyslu růstu tržního potenciálu. Firma podnikající v této oblasti se potýká s některými problémy, jakými jsou například nedostatečné právní zabezpečení a změny obchodních modelů mobilního internetu, musí reagovat na tyto změny. Společnost obchodující na trhu s mobilními hrami má pozitivní výhled při dostatečné analýze trhu, zákazníků, dostatečnému množství distribučních kanálů a při dostatečné kvalitě produktů.
|
|
Zdanění elektronického obchodu
Pektor, Tomáš ; Klazar, Stanislav (vedoucí práce) ; Škop, Jiří (oponent)
Předmětem diplomové práce je zdanění elektronického obchodu. Práce obsahuje úhly pohledu EU a OECD týkající se daně z přidané hodnoty a daně z příjmu, dále analýzu definice stálé provozovny a místa zdanitelného plnění u služeb poskytnutých elektronicky. Práce popisuje elektronická podávání daňových přiznání v České republice. Práce rovněž obsahuje dva příklady z praxe.
|
| |
| |
|
Návrh a vývoj aplikace pro internetový obchod
Jandák, Miroslav ; Horký, František (vedoucí práce) ; Vronková, Lada (oponent)
Cílem této práce je navrhnout a naprogramovat základní řešení webové aplikace sloužící jako internetový obchod. Aplikace je vyvinuta pomocí techologií ASP.NET 2.0 a MS SQL Server 2005. Součástí práce je specifikace požadavků, fyzický model databáze a popis, jak jsou řešeny jednotlivé funkčnosti včetně ukázek scriptů v jazyce C# případně SQL. V závěru práce je nastíněno, kam by měl směřovat další další vývoj.
|
|
Právní úprava elektronického obchodu
Potěšilová, Naďa ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Novotný, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá právní úpravou elektronického obchodu. Definuje pojem e-obchod a charakterizuje ho, vysvětluje rozdíl mezi pojmy e-komerce a e-business. Blíže se zaměřuje na spotřebitelské smlouvy uzavírané pomocí prostředků komunikace na dálku. Jedním z prostředků je právě internet, který se při uzavírání smluv v elektronickém obchodě používá nejčastěji. Na teoretický základ navazuje praktická část zaměřená na konkrétní e-obchod a diplomovou práci doplňují statistiky nakupování přes internet v České republice.
|
| |
|
Vybrané aspekty komerčního využití Internetu - ekonomické a sociální dopady
Dybová, Markéta ; Toman, Prokop (vedoucí práce) ; Gočev, Petr (oponent)
Diplomová práce popisuje současný stav české internetové populace, obsahuje ucelený přehled hlavních možností komerčního využití Internetu (zdroj informací, nástroj komunikace, obchodní prostor) a analyzuje dopady spojené s Internetem v ekonomické a sociální oblasti. Teoretické poznatky jsou podloženy vlastním dotazníkovým šetřením, které se týká úrovně využití Internetu v podnikatelských subjektech a jeho důsledcích pro podnikání.
|
| |
|
Logistické řešení e-obchodu B2C - zpětné toky produkce
Zavřelová, Helena ; Pernica, Petr (vedoucí práce) ; Vinš, Marek (oponent)
Předmětem práce je analyzovat rozdíly e-obchodu a kamenné prodejny z pohledu logistického zajištění a nalézt kritické body logistického řešení elektronického obchodu. Dále se práce zabývá problematikou zpětného toku zboží, jejíž význam s rozvojem elektronického obchodování narůstá. První část shrnuje význam a vývoj e-obchodování v České republice ve srovnání s Evropskou unií. Jsou představeny rozdíly v zajištění elektronické a kamenné prodejny a na základě těchto rozdílů a příkladů z praxe jsou uvedeny doporučení pro rozhodování o logistickém řešení elektronického obchodu. Ve druhé polovině práce jsou analyzovány zpětné toky produkce na teoretické i praktické bázi. V textu jsou uvedeny základní preventivní nástroje pro snížení zpětného toku a nástroje zpětné logistiky pro zefektivnění procesu vypořádávání se s vrácenou produkcí.
|