|
Záchytná parkoviště na Brněnsku
Štadáni, Pavel ; Apeltauer, Jiří (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Ve světě stále častějším způsobem řešení rostoucí intenzity automobilové dopravy ve městech je zřizování záchytných parkovišť v jejich okrajových částech, která mají za úkol snížit podíl individuální automobilové dopravy. Práce je zaměřena na určení vhodných lokací a potřebných kapacit takovýchto parkovišť pro dojíždějící do města Brna ze západního a jihozápadního směru. Konkrétně se jedná o části okresů Brno-venkov a Znojmo s přesahem do okresů Třebíč a Žďár nad Sázavou kraje Vysočina. Výsledky dále přináší srovnání cestovních časů při využití přepravy pouze autem a pomocí systému Park&Ride, tedy kombinací automobilové a veřejné hromadné dopravy.
|
|
Optimalizace veřejné dopravy v centru Plzně v dlouhodobém horizontu
Kohout, Vojtěch ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Chlad, Miloslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou veřejné dopravy v centru Plzně a její optimalizací v dlouhodobém horizontu. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy veřejné dopravy a definována základní teoretická východiska pro městskou hromadnou dopravu a příměstskou dopravu. Dále jsou představeny dopravní prostředky a metody preference využívané ve veřejné dopravě, stručně je vymezen legislativní rámec veřejné dopravy. Nemalá pozornost je věnována procesům řízení dopravy, obzvláště procesu plánování. Teoretickou část uzavírá představení integrovaných dopravních systémů. V praktické části práce je rozebrán význam Plzně jakožto regionálního centra, analyzovány systémy městské hromadné dopravy a příměstské dopravy. Dále jsou popsána kritická místa v dopravním systému Plzně. Z tohoto popisu následně vychází optimalizační návrhy: vznik autobusového terminálu v ulici Šumavská v blízkosti železniční stanice Plzeň hlavní nádraží, vybudování průtahu vedoucího z Borské ulice na křižovatku Karlovarská/Lidická a využití severozápadního obchvatu města městskou hromadnou dopravou.
|
|
Integrovaný dopravní systém v Jihočeském kraji
Matoušková, Aneta ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Beneš, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou integrovaného dopravního systému v Jihočeském kraji. Po vysvětlení pojmu integrovaný dopravní systém následuje specifikace dopravních systémů, členění dopravy a krátké seznámení s právním rámcem. Dále ve své diplomové práci popisuji dva vybrané fungující nejpropracovanější integrované dopravní systémy v České republice. Další část této práce se zabývá aktuální dopravní situací v Jihočeském kraji. Následuje srovnání cen jízdenek městské hromadné dopravy a analýza návaznosti spojů u vybraných měst Jihočeského kraje. Cílem této práce je zpracování návrhu integrovaného dopravního systému, zvolení modelu, tarifu a cen jízdenek. V poslední části práce věnuji pozornost zjištěným nedostatkům a navrhuji jejich možné řešení.
|
|
Dopravní problémy se zaměřením na hromadnou dopravu
RUSCHKOVÁ, Hana
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu problémů hromadné dopravy ve vybraných aglomeracích. Mezi vybrané aglomerace patří okresy Jihlava, České Budějovice, Liberec a Praha východ. Mnoho lidí používá hromadnou dopravu každý den, a proto je velice důležité toto téma řešit. Je nezbytné zjistit její problémy a nedostatky a pokusit se je eliminovat. Cílem bakalářské práce je navrhnout opatření vedoucí ke zlepšení situace ve vybraných aglomeracích. Návrh opatření je založen na Mohringově efektu. Analýza vychází z dat Ročenky dopravy České republiky za rok 2014, z jízdních řádů a také z internetových článků.
|
|
Časová dostupnost středisek veřejné správy ve vybraných okresech Jihočeského kraje (Strakonice, Písek, Tábor)
ZÁPOTOČNÁ, Markéta
Předkládaná bakalářská práce se zabývá analýzou časové dopravní dostupnosti středisek veřejné správy z částí obcí spadajících do správních obvodů těchto center. Toto je realizováno na území třech bývalých okresů Jihočeského kraje - Strakonice, Písek a Tábor na základě statistického šetření časové dostupnosti jak hromadnou tak individuální dopravou. Nejprve jsou však v práci popsána teoretická východiska a nejdůležitější prameny, z nichž autor čerpá. Dále jsou vysvětleny nejdůležitější pojmy, se kterými autor v práci operuje. V kapitole Metodika práce je podrobně vysvětlen postup při tvorbě praktické části této práce. Výsledky zkoumání jsou adekvátně zhodnoceny a kartograficky znázorněny.
|
|
Rozvoj tramvajových tratí na Ostravsku
Bartoňová, Andrea ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Melena, Jan (oponent)
Základem diplomové práce je veřejná doprava. Teoretická část pojednává o dopravní infrastruktuře obecně a o procesech v osobní dopravě. Na teorii navazuje praktická část v podobě analýzy městské hromadné dopravy v Ostravě spolu se systémy městské hromadné dopravy a integrovaného dopravního systému MS kraje a se zaměřením na vybudování a zavedení vlakotramvajového spojení Ostravy s okolními městy.
|
|
DEA modely a jejich využití při měření efektivnosti veřejné dopravy v ČR
Hanousek, Jakub ; Borovička, Adam (vedoucí práce) ; Soldatyuk, Nataliya (oponent)
Tato práce se zabývá aplikací DEA modelů na autobusovou dopravu ve veřejném zájmu v krajích ČR. Jedná se o metodu lineárního programování, která slouží k měření efektivnosti jednotek. A právě neustálý tlak na zvyšování dotací při současném poklesu výkonnosti je problémem veřejné dopravy v posledních letech. Teoretická část práce vymezí pojem efektivnost a představí základní principy metody analýzy obalu dat včetně matematické formulace základních i modifikovaných DEA modelů, které jsou využity v praktické části. Analýza výsledné míry efektivnosti pro jednotlivé kraje bude provedena také se zřetelem ke specifickým faktorům kraje. V závěru práce budou stanoveny optimální hodnoty vybraných charakteristik.
|
|
Analýza železničního spojení Kladenska s Prahou
Škripko, Jindřich ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Filip, Josef (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje současný stav železničního spojení Kladna s Prahou. Účelem práce je zhodnotit uvedené železniční spojení z celkového hlediska i z pohledu jednotlivých obcí, najít vyskytující se problémy, odhalit jejich příčiny a navrhnout možná řešení. Teoretická část shrnuje poznatky o železniční a veřejné dopravě. Praktická část aplikuje tyto poznatky na zkoumanou trať a dále se zabývá jednotlivými obcemi podél trati a jejich spojením s Prahou. Obsahem práce je taktéž vyhodnocení nejnovějšího přepravního průzkumu na sledované trati.
|
|
Analýza tramvajové dopravy v Praze
Rykrová, Pavlína ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Červinská, Veronika (oponent)
Tato absolventská práce se zaměřuje na analýzu tramvajové dopravy v Praze. Cílem je nalézt kritická místa pražské tramvajové sítě, v organizaci a celkové funkci tramvajové dopravy a navrhnout případná optimální řešení na nalezený problém. V první teoretické části jsou shrnuty obecné poznatky o městské hromadné dopravě se zaměřením na tramvajovou. Druhá část se věnuje konkrétní analýze. Výsledky z této části práce čtenáři přinesou nezávislý pohled na pražskou dopravu.
|
| |