Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 202 záznamů.  začátekpředchozí123 - 132dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Záchytná parkoviště na Brněnsku
Štadáni, Pavel ; Apeltauer, Jiří (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Ve světě stále častějším způsobem řešení rostoucí intenzity automobilové dopravy ve městech je zřizování záchytných parkovišť v jejich okrajových částech, která mají za úkol snížit podíl individuální automobilové dopravy. Práce je zaměřena na určení vhodných lokací a potřebných kapacit takovýchto parkovišť pro dojíždějící do města Brna ze západního a jihozápadního směru. Konkrétně se jedná o části okresů Brno-venkov a Znojmo s přesahem do okresů Třebíč a Žďár nad Sázavou kraje Vysočina. Výsledky dále přináší srovnání cestovních časů při využití přepravy pouze autem a pomocí systému Park&Ride, tedy kombinací automobilové a veřejné hromadné dopravy.
Optimalizace veřejné dopravy v centru Plzně v dlouhodobém horizontu
Kohout, Vojtěch ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Chlad, Miloslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou veřejné dopravy v centru Plzně a její optimalizací v dlouhodobém horizontu. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy veřejné dopravy a definována základní teoretická východiska pro městskou hromadnou dopravu a příměstskou dopravu. Dále jsou představeny dopravní prostředky a metody preference využívané ve veřejné dopravě, stručně je vymezen legislativní rámec veřejné dopravy. Nemalá pozornost je věnována procesům řízení dopravy, obzvláště procesu plánování. Teoretickou část uzavírá představení integrovaných dopravních systémů. V praktické části práce je rozebrán význam Plzně jakožto regionálního centra, analyzovány systémy městské hromadné dopravy a příměstské dopravy. Dále jsou popsána kritická místa v dopravním systému Plzně. Z tohoto popisu následně vychází optimalizační návrhy: vznik autobusového terminálu v ulici Šumavská v blízkosti železniční stanice Plzeň hlavní nádraží, vybudování průtahu vedoucího z Borské ulice na křižovatku Karlovarská/Lidická a využití severozápadního obchvatu města městskou hromadnou dopravou.
Integrovaný dopravní systém v Jihočeském kraji
Matoušková, Aneta ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Beneš, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou integrovaného dopravního systému v Jihočeském kraji. Po vysvětlení pojmu integrovaný dopravní systém následuje specifikace dopravních systémů, členění dopravy a krátké seznámení s právním rámcem. Dále ve své diplomové práci popisuji dva vybrané fungující nejpropracovanější integrované dopravní systémy v České republice. Další část této práce se zabývá aktuální dopravní situací v Jihočeském kraji. Následuje srovnání cen jízdenek městské hromadné dopravy a analýza návaznosti spojů u vybraných měst Jihočeského kraje. Cílem této práce je zpracování návrhu integrovaného dopravního systému, zvolení modelu, tarifu a cen jízdenek. V poslední části práce věnuji pozornost zjištěným nedostatkům a navrhuji jejich možné řešení.
Dopravní problémy se zaměřením na hromadnou dopravu
RUSCHKOVÁ, Hana
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu problémů hromadné dopravy ve vybraných aglomeracích. Mezi vybrané aglomerace patří okresy Jihlava, České Budějovice, Liberec a Praha východ. Mnoho lidí používá hromadnou dopravu každý den, a proto je velice důležité toto téma řešit. Je nezbytné zjistit její problémy a nedostatky a pokusit se je eliminovat. Cílem bakalářské práce je navrhnout opatření vedoucí ke zlepšení situace ve vybraných aglomeracích. Návrh opatření je založen na Mohringově efektu. Analýza vychází z dat Ročenky dopravy České republiky za rok 2014, z jízdních řádů a také z internetových článků.
Časová dostupnost středisek veřejné správy ve vybraných okresech Jihočeského kraje (Strakonice, Písek, Tábor)
ZÁPOTOČNÁ, Markéta
Předkládaná bakalářská práce se zabývá analýzou časové dopravní dostupnosti středisek veřejné správy z částí obcí spadajících do správních obvodů těchto center. Toto je realizováno na území třech bývalých okresů Jihočeského kraje - Strakonice, Písek a Tábor na základě statistického šetření časové dostupnosti jak hromadnou tak individuální dopravou. Nejprve jsou však v práci popsána teoretická východiska a nejdůležitější prameny, z nichž autor čerpá. Dále jsou vysvětleny nejdůležitější pojmy, se kterými autor v práci operuje. V kapitole Metodika práce je podrobně vysvětlen postup při tvorbě praktické části této práce. Výsledky zkoumání jsou adekvátně zhodnoceny a kartograficky znázorněny.
Rozvoj tramvajových tratí na Ostravsku
Bartoňová, Andrea ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Melena, Jan (oponent)
Základem diplomové práce je veřejná doprava. Teoretická část pojednává o dopravní infrastruktuře obecně a o procesech v osobní dopravě. Na teorii navazuje praktická část v podobě analýzy městské hromadné dopravy v Ostravě spolu se systémy městské hromadné dopravy a integrovaného dopravního systému MS kraje a se zaměřením na vybudování a zavedení vlakotramvajového spojení Ostravy s okolními městy.
DEA modely a jejich využití při měření efektivnosti veřejné dopravy v ČR
Hanousek, Jakub ; Borovička, Adam (vedoucí práce) ; Soldatyuk, Nataliya (oponent)
Tato práce se zabývá aplikací DEA modelů na autobusovou dopravu ve veřejném zájmu v krajích ČR. Jedná se o metodu lineárního programování, která slouží k měření efektivnosti jednotek. A právě neustálý tlak na zvyšování dotací při současném poklesu výkonnosti je problémem veřejné dopravy v posledních letech. Teoretická část práce vymezí pojem efektivnost a představí základní principy metody analýzy obalu dat včetně matematické formulace základních i modifikovaných DEA modelů, které jsou využity v praktické části. Analýza výsledné míry efektivnosti pro jednotlivé kraje bude provedena také se zřetelem ke specifickým faktorům kraje. V závěru práce budou stanoveny optimální hodnoty vybraných charakteristik.
Analýza železničního spojení Kladenska s Prahou
Škripko, Jindřich ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Filip, Josef (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje současný stav železničního spojení Kladna s Prahou. Účelem práce je zhodnotit uvedené železniční spojení z celkového hlediska i z pohledu jednotlivých obcí, najít vyskytující se problémy, odhalit jejich příčiny a navrhnout možná řešení. Teoretická část shrnuje poznatky o železniční a veřejné dopravě. Praktická část aplikuje tyto poznatky na zkoumanou trať a dále se zabývá jednotlivými obcemi podél trati a jejich spojením s Prahou. Obsahem práce je taktéž vyhodnocení nejnovějšího přepravního průzkumu na sledované trati.
Analýza tramvajové dopravy v Praze
Rykrová, Pavlína ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Červinská, Veronika (oponent)
Tato absolventská práce se zaměřuje na analýzu tramvajové dopravy v Praze. Cílem je nalézt kritická místa pražské tramvajové sítě, v organizaci a celkové funkci tramvajové dopravy a navrhnout případná optimální řešení na nalezený problém. V první teoretické části jsou shrnuty obecné poznatky o městské hromadné dopravě se zaměřením na tramvajovou. Druhá část se věnuje konkrétní analýze. Výsledky z této části práce čtenáři přinesou nezávislý pohled na pražskou dopravu.
Bikesharing system - cesta udržitelného rozvoje života a cestovního ruchu ve městě Hradec Králové
Ruffer, Roman ; Indrová, Jarmila (vedoucí práce) ; Petrů, Zdenka (oponent)
Cílem diplomové práce "Bikesharing systém - cesta udržitelného rozvoje života a cestovního ruchu ve městě Hradec Králové" je pomocí metod pozorování, srovnávání a analogie najít odpověď na otázku zda zavedení alternativního způsobu veřejné dopravy v české aglomeraci zvýší vedle dopravní dostupnosti také atraktivitu destinace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 202 záznamů.   začátekpředchozí123 - 132dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.