Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 266 záznamů.  začátekpředchozí120 - 129dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Převodová ústrojí osobních automobilů s hybridním pohonem
Vaňourek, Jakub ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá převodovými ústrojími osobních automobilů s hybridním pohonem. Hlavním důvodem k výběru tohoto tématu byla jeho aktuálnost. S čím dál přísnějšími emisními normami vstupují do popředí hybridní automobily. První část práce se zabývá rozdělením hybridních pohonů do jednotlivých kategorií dle zvolených kritérií. K jednotlivým kategoriím je následně uveden příklad konkrétního řešení a je popsána jeho konstrukce, funkcionalita a jeho výhody a nevýhody oproti automobilům se spalovacím motorem. V následujících kapitolách jsou podrobněji popsány komplexnější hybridní systémy v souvislosti s konstrukcí a funkcionalitou. Závěr je věnován zhodnocení zmíněných hybridních systémů a nastínění jejich potenciálního využití do budoucna.
Provoz elektricky poháněných vozidel, hybridních vozidel a vozidel se spalovacím motorem
Herzog, Radim ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kučera, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním různých koncepcí pohonu a jejich spotřebou, účinností a množstvím vyprodukovaných emisí při provozu. Ačkoliv elektromobily neprodukují žádné lokální emise, je potřeba si uvědomit, že při výrobě elektrické energie v elektrárnách emise vznikají. V hlavní části práce je vypracováno seznámení s principem funkce jednotlivých pohonů. Dále je popsán vznik emisí výfukových plynů u spalovacích motorů a vypsány jejich limity. Následně je spočítáno množství emisí vyprodukované elektrárnou pro provoz konkrétního příkladu elektromobilu a hybridního vozidla. Na závěr je znázorněno porovnání produkce emisí od reprezentativních příkladů každého pohonu.
Vozidla s hybridním pohonem
Vančatová, Šárka
Bakalářská práce se zabývá hybridními pohony osobních automobilů. Nejprve popisuje historii hybridů, následně princip činnosti a jejich rozdělení. Stručně charakterizuje výhody a nevýhody hybridních vozidel. Zobrazuje soubor ucelených technických parametrů vybraných silničních automobilů o srovnatelném výkonu dostupných na trhu v České republice. V neposlední řadě se práce zabývá analýzou vybraných technických parametrů. Data potřebná k analýze byla získána z webových stránek prodejců automobilů v ČR.
Alternativní paliva pro spalovací motory
Káňa, Jiří
Tato bakalářská práce na téma Alternativní paliva pro spalovací motory se stručně zabývá současnými a alternativními palivy používanými ve spalovacích motorech. Úvodem představuje vývoj spalovacího motoru až po současnost. Dále pojednává o výhodách a nevýhodách paliv, jejich výrobě a použití, zaváděním na trh. Na závěr je uvedeno zhodnocení paliva z hlediska budoucího využívání a směřování nové produkce biopaliv.
Vývoj a koncepce 5 - taktních spalovacích motorů
LIŠKA, Radek
Tato práce se zaobírá teorií čtyřdobého motoru s vnitřním spalováním a konceptu pětidobého spalovacího motoru. Popisuje pracovní doby čtyřdobého spalovacího motoru. Zaměřuje se také na různé varianty pohonu moderního vozidla, elektromotory, hybridní pohon vozidel. Motory s prodlouženou expanzí, mezi které patří motor s Atkinsonovým cyklem a s cyklem vytvořeným Ralphem Millerem, a hlavně pětidobý motor, jehož parametry jsou porovnány s klasickým motorem. Cílem práce je vytvoření model vlastní konstrukce pětidobého spalovacího motoru.
Vývoj konstrukcí spalovacích motorů - rešerše
FOUSEK, Josef
Tato bakalářská práce se zabývá spalovacími motory a jejich provedeními od prvních motorů s vnějším spalováním, po moderní motory se spalováním vnitřním.
Motor s vnitřním spalováním pro vozítka na Marsu a Měsíci
Rachůnek, Radek ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Práce se zabývá vytvořením matematického modelu motoru s vnitřním spalováním pro vozidla použitá při vesmírných misích. Obsahuje souhrn historického vývoje i eventuální budoucnost vozidel. Popisuje vnější vlivy působící na motor, sumarizuje výhody a nevýhody použití spalovacího motoru. Samostatná kapitola je zaměřena na volbu paliva s ohledem na využitelnost místních zdrojů. Další část práce se věnuje vytvoření matematického modelu dle vzorového reálného motoru. Zde je popsán postupný proces úprav pro vytvoření modelu motoru, zohledňující informace z přechozích kapitol. Součástí práce je vyhodnocení spalovacího motoru, zdali představuje vhodnou alternativu k současným pohonům.
Návrh přeplňování pro zážehový motor o objemu 1.6 l
Švábíková, Anna ; Bazala, Jiří (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou přeplňování zážehových spalovacích motorů za účelem zvyšování jejich výkonnostních parametrů. Cílem práce je navrhnout vhodné turbodmychadlo tak, aby bylo dosaženo stanovených parametrů. V práci je navržena metodika postupu tvorby zážehového spalovacího motoru v prostředí GT-Power. Volba vhodného turbodmychadla vychází z návrhového výpočtu, spolupráce motoru s turbodmychadlem je poté ověřena simulacemi. Důležitou součástí práce je také citlivostní analýza, jejímž cílem je vyšetření vlivu vybraných parametrů na maximální tlak ve spalovacím prostoru a na teplotu výfukových plynů.
Vibrace turbodmychadla vznikající buzením od spalovacího motoru
Schulla, Radek ; Vacula, Jiří (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Obsahem této diplomové práce je problematika vibrací turbodmychadel v důsledku buzení od spalovacího motoru. Rešerše práce se zabývá hlukem a vibracemi, které turbodmychadla a spalovací motory generují. Dále rozebírá vliv vibrací na turbodmychadlo a jeho jednotlivé části, včetně vlivu spalovacího motoru. Následně je sestaven model turbodmychadla v softwaru ADAMS, analyzována odezva rotoru v provozních otáčkách turbodmychadla na různé budicí frekvence a na závěr vyhodnocena bezpečnost kluzných ložisek a navrženy úpravy pro snížení vibrací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 266 záznamů.   začátekpředchozí120 - 129dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.