Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 150 záznamů.  začátekpředchozí111 - 120dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Očekávání žen/klientek od odborného sociálního poradenství v jejich obtížné životní situaci
ERHARTOVÁ, Nikola
Bakalářská práce s názvem Očekávání žen/klientek od odborného sociálního poradenství v jejich obtížné životní situaci si klade za cíl postihnout, jaký druh či formu pomoci klientky očekávají. Práce je rozdělena na dva velké celky. Teoretická část je tvořena čtyřmi hlavními kapitolami. První kapitola nese název Poradenství v sociálních službách. V rámci kapitoly je vymezeno odborné sociální poradenství a s ním spojená témata jako poradenský vztah, odbornost a osobnost poradce, poradenský rozhovor a práce se zakázkou. Ve druhé kapitole je osvětlen termín obtížná životní situace. Ve třetí kapitole je výčet situací, které lze považovat v životě ženy za obtížné. Také je u každé cílové skupiny nastíněna možná podpora a pomoc v rámci sociální práce. Jako poslední navazuje kapitola o Poradně Eva při Diecézní charitě České Budějovice. Výzkumná část se opírá právě o tuto poradnu, ve které jsou registrovány jako klientky respondentky výzkumu. Praktická část stojí na realizovaném kvalitativním výzkumu. V rámci kvalitativního výzkumu byly provedeny polostrukturované rozhovory se šesti respondentkami. Rozhovory byly se souhlasem respondentek nahrávány na diktafon a následně byla provedena jejich transkripce do písemné podoby. Písemný text byl zpracován pomocí otevřeného kódování. Analýzou dat byly identifikovány čtyři kategorie, které se vážou ke stanovené výzkumné otázce. Těmito kategoriemi jsou: Očekávaný druh pomoci, Očekávání ve vztahu k pracovišti, Očekávání ve vztahu k sociálním pracovnicím a Emoce, které se vážou k poradenskému procesu. Výsledky výzkumu tak ukázaly, že respondentky v rámci odborného sociálního poradenství chtějí pracovat zejména na tématech, kterými jsou příspěvky, dávky, finance a s nimi spojená dluhová problematika a zaměstnání. Dále se ukázalo, že je pro respondentky důležité, aby jim pracovnice v rámci řešení těchto oblastí pomáhaly s vyřizováním telefonátů a listin. Respondentky ale kromě sociálního poradenství očekávají také materiální pomoc. Za důležitou pomoc, kterou oceňují a očekávají ji i do budoucna, se ukazuje zprostředkování služeb od Dobrovolnického centra při Diecézní charitě České Budějovice. Pomocí druhé identifikované kategorie, Očekávání ve vztahu k pracovišti, bylo zjištěno, že respondentky pracoviště vnímají jako Maják a Útočiště. Poradna je pro ně místem, od kterého očekávají jistotu, stabilitu, důvěru a bezpodmínečné přijetí. Jako zajímavé se ukázalo, že čtyři respondentky reflektovaly změnu sociálních pracovnic v rámci zařízení. Tato změna vedla u dvou respondentek ke zmatenosti. Třetí důležitou identifikovanou kategorií, která také vypovídá o očekávání klientek, je Očekávání ve vztahu k sociálním pracovnicím. Od sociálních pracovnic se očekávají různé role a s nimi spjaté formy pomoci. Mezi role, které byly vymezeny, patří Odborník rádce, Mediátor, Řešitel, Iniciátor, Blízká osoba, Katalyzátor emocí, Obyčejný člověk a pak sociální pracovník jako Neznámý člověk. Přičemž tato role nebyla vždy vnímána pozitivně, protože je spojována s uschopňování klientky a s vlastní zodpovědností. Poslední doplňkovou kategorií je část Emoce, které se vážou k poradenskému procesu. U respondentek byla identifikována spokojenost, ocenění práce a vděk. Tato kategorie tak ukazuje, že respondentky jsou ve všech případech s pomocí, sociálními pracovnicemi a zařízením spokojené a že pomoc a práce pracovnic je hodnocena kladně. Zjištěné výsledky mohou posloužit zejména jako zpětná vazba pro vedoucí a sociální pracovnice Poradny Eva při Diecézní charitě České Budějovice, ala i dalším zařízením s podobným zaměřením. Z výsledků také vyplývají doporučení, která by mohla pracovnicím posloužit při vedení dalších poradenských vztahů.
Analýza situace finančního poradenství v ČR v roce 2014
Maleňák, Milan ; Gruber, Petr (vedoucí práce) ; Hanzlík, Karel (oponent)
Bakalářská práce s názvem Analýza situace finančního poradenství v ČR v roce 2014 se zabývá charakteristikou způsobu práce finančního poradce z pohledu klienta z praktického a okrajově i právního hlediska, kdy se autor zaměřil na rozdělení zprostředkovatelů podle typu a způsobu činnosti. Ve stručnosti jsou popsány jednotlivé kategorie produktů obvykle zprostředkovávané poradcem a zároveň autor upozorňuje na některá jejich specifika, s nimiž by měl být seznámen i klient. Druhá část práce si klade za cíl prezentovat zkušenosti spotřebitelů s finančním poradenstvím a jejich spokojenost se službami zástupců jednotlivých poradenských společností, které jsou dále stručně charakterizovány. Jako nástroj ke splnění tohoto cíle posloužila anketa zveřejněná na sociální síti. S pomocí výsledků dotazníkového šetření byly ověřovány jednotlivé hypotézy vycházející z běžné praxe.
Budování značky poradenské společnosti
Bönischová, Sandra ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pruckner, Karel (oponent)
Tato bakalářská práce řeší budování značky poradenské společnosti. Cílem práce je zhodnotit marketingovou komunikaci konkrétní poradenské firmy, porovnat ji s konkurencí, navrhnout doporučení, která by mohla firmě pomoci dále budovat značku, a přijít na nedostatky, které by měla odstranit. K řešení této práce byla použita příslušná teorie, dotazník, zahraniční studie a analýza konkurence. Hlavním výsledkem této práce je navržený positioning a prvky nabídky, které by měly být zdůrazňovány v komunikační strategii na základě potřeb a tužeb nejatraktivnější cílové skupiny dané firmy, a také finální návrh samotné komunikační strategie.
Příčiny selhání fúzí a akvizic: Perspektiva poradců
Ratislav, Jakub ; Tyll, Ladislav (vedoucí práce) ; Žádník, Josef (oponent)
Tato studie předkládá a analyzuje názory pěti profesionálních poradců na selhání fúzí a akvizic. Studie integruje perspektivy z oborů strategie, ekonomie, financí, teorie organizace a řízení lidských zdrojů na výkon a faktory úspěchu fúzí a akvizic. Autor sestavil model faktorů selhání fúzí a akvizic a souhry mezi nimi do integračního rámce založeného na tematickém rozboru názorů účastníků. Za účelem zajištění platnosti výzkumu provedl autor triangulaci nálezů s existující literaturou. V závěru autor identifikoval tři hlavní témata vyplývající z dat - potenciál pro dis-synergie plynoucí z rozdílů mezi spojujícími se podniky, znalosti a plánování, jako determinant strategie a integrace po fúzi, a psychologické faktory, které ovlivňují klíčové manažery.
Modelování business procesů v investičním bankovnictví
Helebrant, Petr ; Svatoš, Oleg (vedoucí práce) ; Řepa, Václav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá modelováním business procesů v oblasti investičního bankovnictví, k čemuž jsou stanoveny tři cíle. Prvním cílem je vymezení oblasti investičního bankovnictví. Druhým cílem je model systému procesů konkrétní části investičního bankovnictví z reálného prostředí, který je zde vytvořen za pomoci metodiky MMABP. Tento model je na závěr doplněn o analýzu z hlediska procesního řízení, což je třetím cílem práce.
Výchovné poradenství
KŐLBLOVÁ, Lenka
Cílem práce je zaměřit se na zmapování role výchovného poradce na ZŠ. V teoretické části je práce směřována na vymezení jeho úkolů a pravomocí na základě dostupné odborné literatury. Dále také vymezení podmínek, které musí splňovat pedagog, který činnost výchovného poradce vykonává. Dalším tématem je spolupráce se zákonnými zástupci žáků a také s organizacemi, které se zabývají poradenstvím. Praktická část se soustředí na šest konkrétních výchovných poradců na základních školách v Českých Budějovicích a na Vysočině. Výzkum je tvořen rozhovory s nimi a sleduje jejich pracovní náplň, nejčastější témata a potíže, s nimiž se potýkají.
Kvalitativní výzkum poradenských strategií u závislých osobností (drogy, alkohol)
LERCHOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se zabývá výzkumem poradenských strategií při práci s osobami závislými na drogách a alkoholu. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo zmapovat poradenské strategie a zkušenosti pracovníků, které uplatňují poradenské instituce v Českých Budějovicích při své práci s osobami závislými na drogách a alkoholu. V kontextu výzkumu jsem poradenské strategie pojala jako uplatňování promyšlených principů v poskytování adiktologických služeb. Zajímají mne informace, které charakterizují principy poskytování sociálních služeb, cíle poradenství, specifikace cílové skupiny klientů, typy poskytovaných služeb a zásady, které definují jejich poskytování. Dále mne zajímá, jak probíhá jednání s klienty, a to, jakým způsobem motivují pracovníci klienty ke změně. Jsem přesvědčena, že adiktologické zařízení, které dokáže promyšleně prezentovat svou strategii ve výše uvedených aspektech, se pro stávající i možné klienty stává čitelné a srozumitelné. Bakalářská práce je rozdělena na dvě základní části. Teoretická část bakalářské práce je složena ze čtyř kapitol a vychází z odborné literatury. V první kapitole jsou vymezeny některé pojmy z oblasti drogové problematiky. Ve druhé kapitole jsou rozděleny návykové látky a popsány jejich účinky na organismus. Třetí kapitola se zabývá poradenstvím v oblasti závislostí a tímto poradenstvím v terénu, poradenském centru a doléčovacím centru. Ve čtvrté kapitole je popsána metoda motivačního rozhovoru, jako jednoho z nástrojů poradenství v oblasti závislostí. Druhá část bakalářské práce je tvořena praktickou částí, v níž jsou popsány úkoly a výzkumný postup práce, popis zvoleného metodologického rámce a metod, a způsob zvolených subjektů. Dále jsou v praktické části bakalářské práce popsány vybrané instituce, které poskytují poradenství osobám závislým na drogách (alkoholu). V závěru bakalářské práce jsou získané informace shrnuty.
Kvalitativní výzkum poradenských strategií pro závislé na drogách a alkoholu
VAŠKOVÁ, Klára
Bakalářská práce se zabývá výzkumem poradenských strategií, kterých se využívá v současné době při práci s lidmi závislými na drogách a alkoholu. Hlavním cílem výzkumného šetření je zmapovat centra podporující poradenství pro závislé na drogách a alkoholu v okolí Českých Budějovic a Českého Krumlova. Dalšími cíli je zjistit, jaké používají poradenské strategie a jak jsou úspěšní, zda využívají při práci s klienty motivačních rozhovorů a jaký má jejich poradenská činnost vliv na klienty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 150 záznamů.   začátekpředchozí111 - 120dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.