Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,128 záznamů.  začátekpředchozí1104 - 1113dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komunikační strategie neziskových organizací /mateřská školka/
Jersáková, Rut ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je analýza trhu mateřských školek v Nymburce pro zjištění, jestli je na trhu místo pro novou mateřskou školu. Popisuje specifika marketingového mixu neziskových organizací. Zabývá se také technickými a výukovými poţadavky mateřské školy. Analyzuje poptávku po mateřské škole a v průzkumu trhu zkoumá hlavní zaměření mateřské školy, které by vyhovovalo potencionálním zákazníkům. Popisuje konkurenci a její nabídku. A nakonec se věnuje propagaci mateřské školy.
Financování mateřských škol - případová studie MŠ v Praze 10
Karolová, Michaela ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Bakalářská práce se zabývá popisem vzdělávacího systému a způsobu rozdělování finančních prostředků na regionální úrovni. Úvodní část práce se věnuje popisu školství obecně, je zde popsána hlavně normativní metoda financování škol. Navazující část se již přímo zaměřuje na charakteristiku regionálního financování v městské části Praha 10 včetně demografické analýzy. Závěrečná část rozebírá čerpání a využití finančních prostředků mateřskou školou Omská v Praze 10 a hodnotí její dosavadní hospodaření se svěřenými prostředky. Práce by měla odhalit některé problémy regionálního financování a navrhnout možná zlepšení.
Úroveň verbální komunikace u dětí v předškolní třídě mateřské školy
BENEŠOVÁ, Simona
Bakalářská práce se věnuje problematice rozvoje komunikačních schopností u dětí v předškolní třídě mateřské školy. Jednotlivé kapitoly se zabývají komunikací, vývojem řeči u dítěte a jakým vliv má rodina, média a mateřská škola na rozvoj komunikačních schopností u těchto dětí. V další části práce pak pomocí dotazníkové metody zjišťuji, jakým způsobem se podílí rodina na rozvoji řeči dítěte a jak hodnotí učitelky mateřské školy úroveň verbálního vyjadřování u dětí v předškolní třídě.
Vývoj odměňování v mateřských školách
KAMENOVÁ, Soňa
Odměňování ve školství je velmi často diskutováno. Cílem bakalářské práce je porovnat vývoj mezd ve školství se zaměřením na předškolní vzdělávání. Obsahem teoretické části práce je princip financování a odměňování školských organizací. Praktická část je zaměřena na mapování platové oblasti školských organizací v Jihočeském kraji v průběhu posledních pěti let a porovnání údajů navzájem a s průměrem dosahovaným v České republice. Součástí práce je výzkum platů učitelů mateřských škol v Jihočeském kraji a návrh systému odměňování fiktivní mateřské školy.
Model založení Montessori zařízení pro děti v předškolním věku
BARTESOVÁ, Adéla
Hlavním cílem práce bylo vytvoření modelu uceleného projektu předškolního zařízení, které bude vychovávat a vzdělávat děti podle vzoru alternativní pedagogické koncepce Marie Montessori. Aby mohl být naplněn hlavní cíl, musel být nejdříve zrealizován cíl dílčí, ve kterém měla autorka zmapovat praxi Montessori zařízení pro děti v předškolním věku v České republice včetně pořízení fotodokumentace. Dílčí cíl byl naplněn sběrem empirických dat v Montessori zařízeních po celé České republice. Výzkum byl uskutečněn metodou dotazování technikou volného rozhovoru s vedoucími pracovníky nebo učitelkami Montessori tříd. Ve vazbě na sběr dat v terénu mohla autorka naplnit cíl hlavní, a to vytvořit projekt modelového Montessori zařízení pro děti v předškolním věku. Projekt zahrnuje cíle zařízení, vymezení cílové skupiny, možnosti právních forem zařízení, ekonomickou rozvahu, nabízené služby, zájmové aktivity, metody a formy práce, personální zajištění, provozní záležitosti, prostorové a materiální vybavení včetně Varianty dispozičního řešení, otázky hodnocení a udržitelnosti projektu. Výsledky diplomové práce, především vytvořený model založení Montessori zařízení s předkládanou variantou dispozičního řešení, budou sloužit jako ucelený transparentní návrh jak založit Montessori předškolní zařízení.
Rozvíjení řeči v mateřské škole
MÁŠOVÁ, Kristina
Námětem této bakalářské práce je popis vývoje řeči dítěte z hlediska ontogenetického a charakteristika řečového vývoje dítěte od narození do sedmi let věku. Dále se práce zabývá současnými společenskými změnami v souvislosti s rozvojem řeči. V praktické části se zaměřuji na zmapování podmínek pro rozvoj spontánního řečového projevu dětí v současné mateřské škole. Vlastním pozorováním a dotazníkovým šetřením jsem zjišťovala, jaké možnosti spontánní komunikace mají děti během denních činností v mateřské škole.
LIDOVÁ PÍSEŇ V MATEŘSKÉ ŠKOLE
PITROVÁ, Alice
Bakalářská práce v teoretické části je věnována pěveckým činnostem a jejich místu v současném předškolním vzdělávání. Další část se zabývá lidovou písní jako součásti české kultury , její charakteristikou, historií i současností. Obsahem praktické části jsou možnosti využití lidové písně v mateřské škole a jejího přiblížení dnešním dětem. Dále zahrnuje program s těmito záměry pro předškolní děti, který následně ověřuje a vyhodnocuje. Část jeho realizace je zaznamenána na DVD. Tato nahrávka je součástí praktické části. Cílem práce je popsat a ověřit možnosti využití lidové písně jako prostředku ke komplexnímu naplňování cílů předškolního vzdělávání.
Rodina a její spolupráce s mateřskou školou
ŠVÁCHOVÁ, Marta
Téma bakalářské práce se zabývá spoluprací rodiny s předškolním zařízením. Celá práce je rozdělena do několika oddílů. Za úvodním slovem následuje teoretická část, praktická část a závěr. V přílohách jsou uvedeny vzory dotazníků. Teoretická část je zaměřena na studium odborné literatury v oblasti výchovy, rodiny, mateřské školy, společnosti a jejich vzájemné kooperace. V praktické části je provedena analýza dotazníkového šetření a jeho interpretace. Byly vytvořeny dva dotazníky {--} jeden pro učitele v mateřské škole a druhý pro rodiče. Cílem bakalářské práce je zjištění úrovně a nejčastějších forem spolupráce rodiny s mateřskou školou.
Lesní zvířata jako modelové taxony v ekologické výchově v MŠ
POKORNÁ, Lucie
ANOTACE: Pokorná, L.: Ekologická výchova v mateřské škole Lesní zvířata jako modelové taxony v ekologické výchově v mateřské škole. Byla navržena vzdělávací nabídka pro práci s předškolními dětmi zaměřená na bližší seznámení se životem lesních zvířátek. Tato nabídka byla rozpracována do dvanácti integrovaných bloků spojených motivační pohádkou Kubík a kamarádi z lesa. Šest z těchto bloků bylo vyzkoušeno a na základě jejich výsledků se připravuje i realizace zbylých šesti. K tématům byly navrženy pracovní a grafomotorické listy pro děti předškolního věku.
Využití pohádky k rozvíjení tvořivosti dětí v MŠ
HNOJSKÁ, Jana
Práce se zabývá rozvojem tvořivosti dětí v mateřské škole, vysvětluje, co to tvořivost je, definuje pojmy tvořivé myšlení, tvůrčí činnost, představivost, fantazie a motivace. Charakterizuje tvořivého učitele, metody rozvíjení tvořivosti a její ontogenetický vývoj. Ve své práci rovněž hovořím o pohádkách a jejich využití v MŠ. Zdůvodňuji důležitost rozvíjení tvořivosti u dětí a uvádím možnosti propojenosti všech prvků umění při rozvoji tvořivosti. Praktická část se věnuje projektu porovnání práce dvou odlišně pracujících tříd, kdy jedna z nich je zapojena do programu rozvíjení tvořivosti prostřednictvím pohádek. Práci doplňuji fotografiemi, videonahrávkou a texty použitými v projektu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,128 záznamů.   začátekpředchozí1104 - 1113dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.