Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  předchozí11 - 13  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Vliv sociálního klimatu ve třídě na kvalitu integrace žáka s handicapem
Svobodová, Ilona ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
A KLÍČOVÁ SLOVA Diplomová práce pojednává o vlivu klimatu školní třídy, který souvisí a ovlivňuje úspěšnost integrace žáka s handicapem do běžné školy. V této spojitosti jsou vymezeny základní pojmy, které se problematiky týkají, "třídní klima" a "integrace". Práce se hlouběji zabývá jednotlivými typy handicapů, analyzuje podstatu různých handicapů a specifických vzdělávacích potřeb v promítnutí do sociálních vztahů. Dále se zabývá subjektivitou pojmu "úspěšnost integrace". V diplomové práci je dále řešena problematika sociálního statusu žáka s postižením v rámci třídního kolektivu, problematika sociálních vztahů a úloha pedagoga v celé problematice integrace. Empirické šetření je orientováno narativním přístupem, stěžejní metodou je narativní rozhovor, jenž velmi dobře dokáže zachytit autobiografickou zkušenost respondentů. Každý narativní rozhovor je interpretován a doplněn narativní rekonstrukcí jádrového vyprávění. Klíčová slova: - klima školní třídy - integrace a inkluze - žák se speciálními vzdělávacími potřebami - handicap, postižení - úspěšnost školní integrace - rodina - škola - pedagog - šikana - vrstevnické vztahy - diagnostika klimatu školní třídy - narativní přístup - narativní rozhovor
Klima školní třídy a možnosti psychologické intervence
Coufalová, Lenka ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na klima školní třídy a možnosti psychologické intervence v této oblasti. V teoretické části je věnována pozornost třem tématům: školní třídě jako malé sociální skupině, klimatu školní třídy a možnostem psychologické intervence do tohoto klimatu. Nejprve je po- psáno fungování školní třídy jako malé sociální skupiny, zákonitosti vývoje školního kolektivu a diagnostické metody, kterými lze třídu poznávat. Klima školní třídy je definováno podle složek a aspektů, které jej spoluvytvářejí a ovlivňují. Poté je zpracována tematika pozitivního klimatu třídy a jeho vlivu na efektivitu výuky i na rozvoj osobnosti žáků. Jsou popsány nejčastěji užívané metody jeho poznávání. Poslední téma mapuje možnosti psychologické intervence do vztahů a atmosféry ve školní třídě z pozice učitele i školního psychologa. V empirické části je prezentován výzkumný projekt, který byl realizován v devíti gymnaziálních třídách s cílem zhodnotit klima vybraných školních tříd - prvních ročníků čtyřletých a vícele- tých gymnázií v porovnání s pátými ročníky víceletých gymnázií. Ke zmapování klimatu tříd byl použit soubor dvou metod dotazníkového šetření a jedné poloprojektivní grafické metody. Po vyhodnocení byly nalezeny shodné tendence v klimatu kolektivů dlouhodobě fungujících v kontrastu s...
Role sociálně-právní ochrany při řešení problémového a rizikového chování juvenilní populace ve vychovatelské praxi v aspektu zdravotně edukačního zásahu v lokalitě Prahy.
WDOWYCZYNOVÁ, Zdeňka
Cílem této diplomové práce je ukázat, jakou roli zastává Orgán sociálně-právní ochrany dětí při řešení rizikového chování dětí a dospívající mládeže a analyzovat metody a nástroje, které tento orgán využívá k maximalizaci efektivity intervencí, jež by měly zamezit dalšímu závadovému chování dětí negativně ovlivňujícímu jejich vývoj. Současně práce uvádí, z jaké legislativní úpravy sociálně-právní ochrana dětí vychází. V teoretické části se zabývá jak analýzou faktorů na straně osobnosti jedince, tak i vlivy rodinného, školního a sociálního prostředí, které se na vzniku a pokračování rizikového chování podílejí. Podrobněji se věnuje záškoláctví, patřícímu mezi typy rizikového chování. Ve výzkumné části práce přináší poznatky o tom, jak kurátoři pro děti a mládež hodnotí spolupráci se školami při řešení záškoláctví v průběhu povinné školní docházky, jaké faktory na straně rodiny a školního prostředí vnímají jako rizikové a zda považují současnou zákonnou a metodickou úpravu za dostačující. Z výsledků jsou vyvozeny závěry a doporučení pro pedagogické pracovníky škol, tj. třídní učitele, pracovníky výchovného poradenství i ředitele škol, k prevenci vzniku záškoláctví (případně jeho minimalizaci), se zdůrazněním možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí, a to již při prvních signálech špatné docházky dětí do školy nebo při jiných výchovných problémech, zvláště pak v případech váznoucí spolupráce s rodiči.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   předchozí11 - 13  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.