Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Silver Lining
Ručka, Svatopluk ; Klouzková, Alice (oponent) ; Macháček, Mikuláš (vedoucí práce)
Silver Lining vzniká na základě interdisciplinárního zkoumání dvou oborů designu — módního a grafického. Na tyto dvě disciplíny je nahlíženo z praktického hlediska, v němž jsou zkoumány postupy práce obou designerských sfér, jejich vzájemný vztah, možné průsečíky a (reálné i hypotetické) syntézy. Potenciál takové syntézy je zkoumán vizuálním jazykem grafického designu a módní tvorby pomocí současné digitalizované pletací technologie, s níž bakalářská práce nakládá.
Fyzikální simulace látky (textilu)
Řehánek, Martin ; Juránek, Roman (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá simulací látky v reálném čase. Látkou se myslí textilie. Nejdříve vysvětluje princip simulace textilu, který používá pro svou práci systém pružin. Poté vysvětluje matematické a fyzikální základy potřebné pro simulaci a následně popíše samotnou implementaci simulace. V závěrečné části se zhodnotí dosažené výsledky.
Výšivka a aktivismus v současném umění
Kosinová, Monika ; Vartecká, Anna (vedoucí práce) ; Gajdošíková, Pavla (oponent)
Diplomová práce se v teoretické části zabývá převážně tradiční feminní rukodělnou technikou vyšívání v kontextu aktivismu v současném umění. Kategorizuje vyšívání do vysokého umění jako je například malba nebo sochařství. Výšivku se snaží zkoumat z několika rovin. Porovnává historický vývoj tohoto textilního média s výšivkou v současném umění a hledá jejich proměny. Zabývá se společným vztahem této výtvarné techniky a vývojem aktivismu. Aktivismus objasní a zasadí do historických, sociokulturních a jiných kontextů. Zmiňuje výstavy a umělce zabývající se výšivkou a aktivismem v tuzemském prostředí, ale také se tato práce dotkne zahraniční tvorby. Analyzuje pojem craftivismus. Zkoumá, jakým způsobem a jak často jsou textilní materiály a rukodělné techniky implementovány do hodin výtvarné výchovy. Získané poznatky budou aplikovány v didaktické části. Praktická část se věnuje craftivismu, který se dostal do popředí ve 21. století. Skupina vytvářející umění craftivismu se snaží o propojení současné techniky vyšívání s aktivismem. Výhodou textilního materiálu je jeho rukodělné zpracování a jednoduchá dostupnost. Zkoumá, jakým způsobem se craftivismus proměňoval od svého...
Odpovědné zadávání veřejných zakázek: výzvy a praxe v České republice
Pijáčková, Veronika
Práce se zkoumá stav a míru aplikace odpovědného veřejného zadávání dva roky poté, co tento bylo princip zařazen mezi zásady zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek. Odpovědné veřejné zadávání jako současný přístup k zadávání veřejných zakázek klade důraz na uplatňování kvalitativních aspektů plnění s důrazem na sociální a environmentální kritéria a inovace. Veřejná zakázka se s tímto přístupem může stát nástrojem uplatňování principů udržitelnosti a řešení problémů na regionální, lokální či komunální úrovni. Aplikace zásad odpovědného veřejného zadávání podporuje využívání odlišných hodnotících kritérií, nežli pouze nejnižší nabídkové ceny a využívá veřejný výdaj zároveň k řešení problémů, které zadavatelé ve své lokalitě či instituci identifikují. Jelikož se v rámci české veřejné správy jedná o novodobý trend, práce si klade za cíl provést nejprve literární rešerši zaměřenou na tuto problematiku. Praktická část práce si klade za cíl identifikovat jednak postoje aktérů českého veřejného sektoru ke konceptu a využívání odpovědného veřejného zadávání, což bylo provedeno formou semistrukturovaných rozhovorů s následnou analýzou znalostí, názorů, praxe a případných bariér. Ve druhé části praktické práce je dalším cílem vytvoření případové studie dobré praxe zahrnující aspekty odpovědného veřejného zadávání, tj. realizace veřejné zakázky s následným vyhodnocením této případové studie zahrnující doporučení na základě získané zkušenosti.
The bizarre sensation of real
Zacharová, Dominika ; Spáčilová Blažková, Kateřina (oponent) ; Gravlejs, Ivars (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá subjektívnou povahou reality. Náš pohľad na realitu sa vyvíja spolu s naším okolím a formuje náš jedinečný obraz sveta. Hoci sa úplný únik z reality zdá byť nedosiahnuteľný, snažíme sa hľadať momenty, v ktorých by sme mohli spomaliť v nekonečnom prúde udalostí a javov. Jedným z nich je aj navodenie relaxu, ktorý funguje ako dočasné uvoľnenie od fyzickej a psychickej záťaže, aj keď skutočný únik je len čiastočný. Začlenením diel to priestoru, ktoré so sebou nesú určitý rušivý element, sa usilujem vyvolať u divákov neistotu alebo prekvapenie . Práca vytvára situácie, ktoré divákov konfrontujú s nečakaným zážitkom v zdanlivo relaxačnom prostredí. Ktoré je navodené vzhľadom objektov.
Při vpouštění světla do pokoje.
Maruškevičová, Nela ; Zlesáková, Markéta (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
V diplomové práci zpracovávám sérii prošívaných abstraktních maleb na textil, které propojuji s několika skleněnými objekty. Mým inspiračním zdrojem je zaznamenání vlastního eskapismu ve formě denního snění situovaného v iluzorní krajině–nekrajině. Tento princip nevnímám jako únik před životem, ale jako utřídění si vlastních emocí, myšlenek a akt bytí sama se sebou. Repetitivnost, každodennost, intimita a poetičnost jsou důležitými principy, s nimiž při vznikání děl pracuji a s jejichž pomocí dosahuji chtěných hodnot obrazu. K takovým podmínkám užívám krom ryze malířského média každodenních látek a uklidňující rytmičnosti šití, stejně jako potřeby zaznamenávání pomocí barevných ploch a linií. Formální inspirací je pro mě myšlenka malby v rozšířeném poli a postmediální přístup k malbě. Nemělo by se jednat o arteterapeutické umění, spíš o snahu sdílení prožitku s divákem, kterému autorka nabízí moment k pozastavení a koncentraci na přítomnost.
Návrh sady užitých nádob kombinujících keramiku a textil
HORATLÍKOVÁ, Lenka
Tato bakalářská práce se zabývá netradičním propojením materiálů v oboru keramického designu a designu obecně. Klíčovou částí práce se stává pojednání o zahraničních a českých designérech, kteří jsou autorce inspirací při tvorbě praktické části. Teoretická část práce pojednává o designu a výše zmíněných designérech. O keramice, kde čtenáře seznamuje s kroky, jež jsou při práci keramika nezbytné. A v neposlední řadě o textilu, jeho funkcích a ručních textilních pracích. Praktická část dokumentuje tvorbu konvolutu pěti nádob, v niž dochází k propojení designu, keramiky a textilu zároveň. Důležitým faktorem pro nádoby je jejich funkčnost, která při tvorbě nezůstává opomíjena.
Textil ve volném výtvarném umění 20. - 21. století
KOSTKOVÁ, Gabriela
Bakalářská práce Textil ve volném výtvarném umění 20 a 21. století je ve formě teoreticko-praktické. Teoretická část předkládá v obecném rámci historii vlákna a textilu. Představuje funkce a působení textilního materiálu. Hlouběji se zabývá ručními a strojovými textilními technikami. Hlavním předmětem teoretické části je věnování se technice netkané tapisérie Art protis a Aradecor na našem území. Je zde vybráno několik umělců a umělkyň z českého prostředí, kteří se podíleli na rozvoji volného textilního umění od 30. let 20. století. V souvislosti s tím je představen život a tvorba významného českého textilního umělce Antonína Kybala. V závěru teoretické práce je shrnuta tvorba Inez Tuschnerové a Světlany Kulíškové Ruggiero. Projektem praktické části bakalářské práce je vytvořit skicový materiál, vzorníky a textilní artefakty v technice Nunofilcování. Tématem praktické části je pojem proměna.
Hory prádla
Gogolová, Eliška ; Sedlák, Michal (vedoucí práce) ; Vačkář, Adam (oponent)
Bakalářská práce Hory prádla si bere za cíl detailněji prozkoumat trojí vztah člověka, krajiny a textilu, jejich významy a vzájemné ovlivňování. Prostřednictvím jednotlivých kapitol věnovaných textilnímu umění, respektu k tradici jako kulturnímu odkazu minulosti a přetrvávajících hodnot pro současnou společnost, působení krajiny na konání člověka a vlastní výtvarné interpretaci Hor prádla se mimo jiné snaží o vykreslení osobního vztahu k suknu. Práce sleduje fenomén postupného návratu textilního média do současného českého umění a prostřednictvím tvorby konkrétních umělců hledá v měkkém materiálu jejich společného jmenovatele i rozdílné uchopení tohoto oboru. Rozhovory s designérkou Terezou Rosalii Kladošovou a výtvarnicí Danielou Mikuláškovou poodkrývají motivace osobností tvořících s textilním médiem v užitém i volném umění a zároveň odkazují k otázce nutnosti hranice mezi těmito dvěma uměleckými formami. Způsob uchopení tradice navázané na konkrétní kraj nebo krajinu se v praktické části obrací k osobnímu prožitku z daného místa. Vzhledem k použití modrotiskové techniky ve výtvarné části této práce je její nedílnou součástí také podrobnější představení tohoto negativního indigového tisku od jeho historie po současné využití modrotisku v umění a designu. Ve spolupráci s modrotiskovou dílnou ve...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.