Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Studie prodloužení tramvajové trati do městské části Brno-Bosonoh
Hozáková, Bettina ; Kuchár, Martin (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
V štúdii sú spracované štyri varianty predĺženia električkovej trate Brno-Bosonohy, ktoré sú následne porovnané z hľadiska vplyvu na urbanizovanú mestskú štruktúru a možnosti jej adaptácie do uličných priestorov. Bakalárska práca analyzuje Územní plán města Brna a Územní studie Bosonohy, tieto dokumenty sú podkladom konceptu, ďalej definuje pojmy zásad návrhu električkovej trate a popisuje silné a slabé stránky vypracovaných variant. Súčasťou práce je taktiež návrh zastávok a slučky ako aj prípadného kruhového objazdu, cez ktorý vedie električková trať.
spices&species
Dudová, Julie ; Zálešák, Jan (oponent) ; Kubíková, Zuzana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na posílení vnímání jídla, jednotlivých surovin a času stráveného stravováním. Spolu s tím se věnuje otázce, jak se mění reakce našich myslí na chutě, na jejich kombinace a čas, ve kterém je vnímáme. Skrze teoretické zamyšlení nad kulturou vaření a stravování se autorka věnuje faktorům, které mohou ovlivnit přístup k vaření a posílit tak jeho udržitelnost. Ambicí autorky je věnovat se kulinářské představivosti, tedy osvojení si umění párování chutí bez potřeby receptů. Takovou praxi totiž vnímá jako udržitelnější. Sama autorka pracovala jako šéfkuchařka. Bakalářská práce se tedy opírá i o zkušenost z praxe. Tématu vaření a společného sdílení pokrmů se věnuje autorka i v rámci jejího ateliéru, ze kterého pochází jedna z hlavních motivací se tímto tématem zabývat.
Tramvajová doprava jako městotvorný prvek
Csiba, Emese ; Plášek, Otto (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Tématem této bakalářská práce je popis stávajících řešení jednotlivých konstrukci v oblasti tramvajové dopravy. Jedná se o katalog možných řešení tramvajových trati a zastávek a jejich základní porovnání. Součástí práce jsou analýzy stávajících konstrukcí zastávek, vedení různých typů koleje atd. a jejich posouzení z hlediska vytvoření veřejných prostorů s tramvajovou dopravou.
RGB MATRIX LED systém
Sikora, Roman ; Fedra,, Zbyněk (oponent) ; Hudcová, Lucie (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem řídícího software pro modul zadní RGB LED svítilny umožňující navrhovat a zobrazovat libovolná barevná schémata. Součástí práce je kompletní tvorba software pro platformou Raspberry Pi 3, kterým je svítilna řízená. Tato práce se také věnuje vytvoření uživatelského rozhraní na platformě Windows pro snadný návrh barevných schémat obsahujících typické funkce zadní svítilny jako tail, stop, reverse, fog, direction indicator, coming home a leaving home. Součástí práce je implementace řízení modelu přes automobilovou sběrnici CAN a tvorba řídícího software na platformě Windows. V práci je rovněž celek složený z modelu lampy a Raspberry Pi testován na Conducted emissions.
Srovnání informovanosti vysokoškolských studentů o vlivu kouření na organizmus
Svobodová, Alice ; Strnadová, Alice (vedoucí práce) ; Vyskočilová, Jana (oponent)
Kouření je velký celosvětový problém, kterému je třeba se věnovat. Důležitým krokem je prevence, která je nutná již na základních školách, kde mnoho dětí vyzkouší svou první cigaretu. Důležitá je osvěta i v dalších stupních vzdělávání. Kouření zvyšuje pravděpodobnost vzniku onemocnění kardiovaskulárního systému, pravděpodobnější je i vznik nádorů, astmatu, poruch plodnosti a mnoha jiných nemocí. Ve své bakalářské práci jsem se zabývala informovaností pražských vysokoškolských studentů v závislosti na jejich oboru. Vysoké školy jsem roztřídila na ekonomické, humanitní, lékařské, přírodovědné a technické. Nejprve jsem porovnávala jejich znalosti, jestli vědí, na jaká onemocnění může mít kouření vliv. Poté jsem zjišťovala místa, kde byli informováni o škodlivých vlivech kouření a co by kuřáky motivovalo přestat. K získání výsledků jsem použila kvantitativní výzkum formou anonymního dotazníku. Šířen byl formou elektronickou mezi studenty pražských vysokých škol. Dotazníků se mi od studentů vrátilo 539. Výzkumem jsme došla k závěru, že nejlépe informováni jsou studenti lékařských fakult. Po lékařských fakultách dopadly nejlépe obory technické, pak humanitní a nejhůře skončily ekonomické školy. Nejvíce informací o škodlivých vlivech kouření získali studenti z médií, naopak nejméně uváděli vysoké školy a...
Specifika funkčních částí jednoduchého střižného nástroje
Kašpar, Jaroslav ; Dvořák, Milan (oponent) ; Peterková, Eva (vedoucí práce)
Práce předkládá specifika funkčních částí jednoduchého střižného nástroje. Práce je rozdělena do 5 základních částí. První část se zabývá obecně problematikou stříhání v nástrojích. Druhá seznamuje s jednoduchým střižným nástrojem. Třetí a nejrozsáhlejší část detailně popisuje jednotlivé vybrané funkční části střižného nástroje. Čtvrtá část obsahuje možné způsoby pro zvýšení životnosti funkčních částí a poslední pátá část je souhrnným přehledem nejčastěji používaných materiálů u těchto funkčních částí.
Analýza zpomalování trolejbusů a vyhodnocení jeho účinků na stojící cestující
Semmler, Petr ; Škrabal, Jaroslav (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu zpomalování trolejbusů a vyhodnocení jeho účinku na stojící cestující. První část práce je zaměřena na teoretické poznatky z hlediska legislativních požadavků na provoz trolejbusů a přepravu stojících osob. V této části jsou také uvedeny fyzikální poznatky průběhu zpomalení a sil působící na vozidlo. Stěžejní část práce je rozdělena na dvojici měření. První měření je zaměřeno na získání dat (hodnota zpomalení) a informací (počet cestujících, zhoršení stability, pád) z běžného provozu se stojícími cestujícími v trolejbusu. Druhé měření pak bude zaměřeno na provedení ukázkových jízdních zkoušek s figuranty v trolejbusu v různých dopravních situacích. Závěr této diplomové práce bude shrnovat získané hodnoty a poznatky z obou měření. Z vyhodnocených dat budou stanoveny příslušné meze zpomalení trolejbusu, při kterých cestující zachová stabilitu nebo naopak dojde k pádu cestujícího.
Implementace "Start&Stop" systému do osobního vozidla se zážehovým motorem
Kubiš, Milan ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje implementaci Start&Stop systému a jeho využití v osobních vozidlech se zážehovým motorem. Rozvádí důvody používání tohoto systému a technicky popisuje základní prvky. Uvádí různá provedení systémů, jejich výhody a nevýhody, jak z hlediska vlivu na jízdu vozidla, tak z hlediska komfortu jízdy a bezpečnosti, především v městském prostředí.
Implementace "Start&Stop" systému do osobního vozidla se vznětovým motorem
Fajkus, Martin ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Rasch, František (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o implementaci „Start&Stop“ systému u osobních vozidel se vznětovými motory. Vytváří přehled úprav a změn nutných k zařazení systému, dále posuzuje vliv systému na jízdu vozidla, jak z hlediska komfortu tak i bezpečnosti, jeho výhody a nevýhody v městském i jiném cyklu. Jelikož nebývá tento systém zařazen samostatně, budou zde rozebrány i nadřazené systémy, ve kterých je implementován.
Problematika integrovaného dopravního systému a jeho využití
DŘEVOVÁ, Martina
Cílem této diplomové práce bylo zhodnotit a porovnat vybrané integrované dopravní systémy v České republice a na základě zjištěných skutečností, podat případný návrh na zlepšení situace. K tomuto účelu byly vybrány nejrozsáhlejší a nejpropracovanější integrované dopravní systémy v České republice, kterými jsou: ? Integrovaný dopravní systém Královéhradeckého kraje (IREDO); ? Pražská integrovaná doprava (PID); ? Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje (ODIS); ? Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje (IDS JMK). V rámci analýzy bylo použito hodnocení kvalitativních ukazatelů, jako např. počet dopravců, počet zastávek atd. Ukázalo se, že tyto ukazatele nemají pro analýzu a závěrečné hodnocení dostatečnou vypovídací hodnotu, a to díky rozdílnostem jednotlivých dopravních systémů. Proto byly do analýzy zahrnuty poměrové ukazatele, kteří byly zkonstruovány na základě kvantitativních kritérií přepočtených na činitele způsobující významné odlišnosti dopravních systémů. Vedle poměrových ukazatelů byla v analýze použita i bodová metoda jako jedna z metod vícekriteriálního hodnocení jednotlivých integrovaných dopravních systémů. Z provedené analýzy vyšla nejlépe Pražská integrovaná doprava (PID), a to díky vysoké frekventovanosti spojů, rozsáhlému vozovému parku, spolehlivé návaznosti spojů a pozitivním hodnocením v oblasti rozsahu prodejní sítě, počtu automatů, druhů jízdenek i existence záchytných parkovišť P+R. Nejhůře ohodnocen byl Integrovaný dopravní systém Královéhradeckého kraje IREDO, kterému bylo doporučeno zaměřit se na informační zdroje a jejich podobu a zatraktivnit systém pomocí těchto informačních zdrojů. Obecně lze říci, že úspěšné integrované dopravní systémy jsou takové systémy, které dodržují podmínky jednotnosti, srozumitelnosti a přehlednosti. Dalším důležitým faktorem je i vysoká frekventovanost spojů, návaznost spojů, dostupnost zastávek a samozřejmě kvalitní informovanost cestujících.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.