Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 114 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prvky skautské výchovy ve školní družině
Poustevníková, Jitka ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Králová, Kateřina (oponent)
1 ABSTRAKT Práce se zabývá přínosem prvků skautingu ve školní družině. Cílem práce je navrhnout a ověřit výchovný projekt pro školní družinu, kde bude propojena skautská idea s výchovou ve školní družině. Program pracuje s detailní přípravou jednotlivých aktivit sloužící jako materiál pro vychovatelky ve školních družinách, skautské vedoucí či pedagogy ve volnočasových zařízeních. V teoretické části charakterizuji školní družinu, její cíle, poslání a funkce v kontextu pedagogiky volného času. Dále popisuji myšlenkové základy skautingu, hlavní principy a cíle a také skautskou metodiku. V poslední kapitole teoretické části bude porovnán vzdělávací program ve školní družině se skautskou metodikou tak, aby mezi nimi byly zřetelné společné prvky, které budou využity při tvorbě projektu v praktické části bakalářské práce. Praktickou část práce tvoří projekt pro školní družinu obsahující prvky skautské výchovné práce. Současně byl projekt ověřen na konkrétní skupině dětí ve školní družině. Výstupy ukazují, že projekt je v řadě aspektů přínosný pro děti i vychovatelky ve školní družině. KLÍČOVÁ SLOVA Výchova, vzdělávání, školní družina, vzdělávací program, skauting, příroda.
Skautské oddíly v době totalit v Čechách
MAREŠOVÁ, Lenka
Práce se zabývá historií skautingu v Čechách, obzvláště se soustředí na jeho fungování v totalitních režimech. První kapitola se zabývá vznikem skautingu ve světě a jeho zahraničními zakladateli, druhá navazuje budováním skautingu u nás a také jeho českým průkopníkem. V dalších kapitolách je popisován skauting v Čechách v jednotlivých časových úsecích. Ty jsou rozděleny na období 1. světové války, okupace Československa (tato kapitola zahrnuje i stručný popis meziválečného období), dále roky 1948-1970, a nakonec období po roce 1970 až do sametové revoluce (1989). V další kapitole je vysvětlen rozdíl mezi junáckou a pionýrskou organizací, zejména dle jejich zákonů. Práce se také zabývá osobností Jaroslava Foglara a jeho vlivem na český skauting. Poslední kapitoly jsou věnovány historii konkrétního oddílu, Třináctky Opařany, ve kterých jsou zahrnuty i vzpomínky pamětníků z tohoto oddílu na dobu po roce 1970.
Historie skautingu na Benešovsku
Fílová, Vanda ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Chvostek, Lukáš (oponent)
V úvodu této práce je nastíněno téma kořenů světového skautingu se zaměřením na osobnost B.P.Powella a E.T.Setona. V další kapitole je popsána historie skautingu v Čechách před rokem 1989 s důrazem na osobnost zakladatele českého skautingu A. B. Svojsíka. Je zde také stručně charakterizována struktura skautské organizace. Tyto dvě kapitoly jsou zpracovány s ohledem na téma práce. Hlavní částí práce je historické pojednání o skautingu na Benešovsku do roku 1989 se zaměřením na oblasti doposud skautsky aktivní. V každé podkapitole je zpracována historie jednoho města či obce. Jedná se o Benešov, Vlašim, Votice, Týnec nad Sázavou, Neveklov a Vrchotovy Janovice. Již neaktivnímu středisku Dolní Kralovice je věnována krátká předposlední kapitola a v poslední kapitole jsou vyjmenovány další oblasti Benešovska, kde probíhala skautská činnost do roku 1989, ale v současnosti zde skautský oddíl neexistuje. KLÍČOVÁ SLOVA skauting, okres Benešov, historie, 20. století, vznik skautingu, zákaz skautingu, obnova skautingu
Využití prvků skautingu k socializaci dítěte v mateřské škole
ŠRÁMKOVÁ, Jana
Cílem bakalářské práce bylo ověřit prvky skautingu v procesu socializace čtyř - až pětiletých dětí v mateřské škole. Sekundárním cílem bylo vytvořit intervenční program zaměřený na využití skautingu v mateřské škole. Pro výzkum byly vybrány čtyř - až pětileté děti z jedné mateřské školy, které byly náhodně rozděleny do dvou skupin. Experimentální skupina plnila jednou týdně intervenční program s prvky skautingu po dobu tří měsíců. Po tuto dobu byla třikrát testována. Kontrolní skupina se neúčastnila intervenčního programu, pouze se třikrát účastnila testování. Užitou metodou byla Vinelandská škála sociální zralosti (Kožený, 1973) a Vývojová škála sociálních dovedností (Bednářová & Šmardová, 2015). Ve vyhodnocování Vinelandské škály sociální zralosti (Kožený, 1973) se práce zaměřuje na kompetenci sociálního začlenění dětí. Na konci intervenčního programu prokázala experimentální skupina lepší sociální začleněnost o 2,5 bodů než kontrolní skupina dle Vinelandské škály sociální zralosti (Kožený, 1973). Při hodnocení Vývojové škály sociálních dovedností (Bednářová & Šmardová, 2015) experimentální skupina dosáhla většího nárůstu odpovědí "zvládá samostatně" o 6 položek sociálních dovedností oproti kontrolní skupině. Ačkoliv se obě skupiny po celou dobu neustále sociálně rozvíjely, vlivem intervenčního programu s prvky skautingu byly zaznamenány značnější výsledky v socializaci čtyř - až pětiletých dětí.
Volný čas za první republiky pohledem kulturních dějin
THONOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se věnuje problematice volného času za první Československé republiky, tedy ve 20. a 30. letech 20. století. Využívá přístupů a poznatků kulturních dějin. Ve své úvodní části podává přehled a vymezení základních termínů, od pojmu volného času až po pojem kulturních dějin. Cílem práce je představit a popsat vybrané obsahy volného času za první republiky, zejména související s pobytem v přírodě a péčí o lidské tělo. V jednotlivých kapitolách jsou zpracována následující témata: cestování, turistika, skauting, tramping, letní byty, lázeňství a tělovýchovné organizace.
Porovnávání hodnot a ideálů prvorepublikových skautských organizací
DVOŘÁČKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zaměřuje na český skauting v meziválečném období. Objektem zkoumání jsou tři prvorepublikové skautské organizace, konkrétně Svaz junáků - skautů Republiky československé, Sdružení socialistických skautů a skautek a Československá obec junáků volnosti. Cílem je porovnat rozdíly mezi vyznávanými hodnotami a ideály těchto organizací. Výzkum je prováděn na základě analýzy článků z časopisů, jež byly těmito organizacemi v této době vydávány. Teoretická část popisuje historii anglického a českého skautingu do roku 1939 včetně zkoumaných organizací, dále uvádí do kontextu problematiku skautských hodnot a ideálů položených samotným zakladatelem skautského hnutí. V empirické části je popsána metodologie, cíl a výzkumné otázky práce a následně je provedeno samotné porovnání hodnot a ideálů skautských organizací. Závěr pak shrnuje zjištěné výsledky a snaží se odpovědět na stanovené výzkumné otázky.
Historie skautingu v Písku od počátku po současnost
VOJTÍŠKOVÁ, Radka
Práce se zabývá historií skautského hnutí od počátku až po současnost ve městě Písek. Skládá se z deseti kapitol, jež jsou některé dál členěné. Zároveň je práce doplněna vzpomínkami píseckých skautských pamětníků. Na začátku práce je popsána ve dvou kapitolách stručně situace příchodu skautingu na svět, příchod skautingu z Anglie do Čech. Od třetí kapitoly se práce zabývá již konkrétně historií hnutí v Písku. Následující kapitoly jsou členěny podle období: 1919 příchod skautingu do Písku, od dvacátých let do prvního zákazu v roce 1940, skauting po 2. sv. válce až do komunistického převratu, období mezi komunistickým převratem a Pražským jarem, skauting v Písku mezi lety 1968 a 1970, období od roku 1970 až po Sametovou revoluci, od revoluce k miléniu a poslední kapitola je skautingv současné době, která obsahuje subjektivní pohled na skauting, jako možnost trávení volného času v Písku
Výchova k hledání smyslu života ve skautingu.
KNÍŽKOVÁ, Jana
Práce se zabývá otázkou smyslu života. Pomocí vědeckých disciplín filosofie, teologie, psychologie a pedagogiky se snaží poukázat na důležitost této problematiky. Stěžejní oblastí hledající tyto otázky se stává období adolescence, kdy mladý člověk je již dostatečně připraven věnovat se otázkám smyslu života. Adolescent však potřebuje kompetentní vedení, které mu pomůže ke správnému rozvoji a zodpovědnému nalezení odpovědí. Práce si klade za cíl na příkladu skautingu ukázat, že právě toto volnočasové hnutí napomáhá ke stanovení hodnotového žebříčku mladých lidí. Skauting chápe svou povinnost hledat v životě vyšší hodnoty a pomáhat zodpovězení otázek po smyslu života.
Publicistický podcast. Fenomén trampingu
Palát, Daniel ; Gulda, Jana (vedoucí práce) ; Lovaš, Karol (oponent)
Tramping je jedinečný československý fenomén, se kterým je spojená jedna z nejvýznamnějších subkultur v historii země. Jeho počátky sahají až před první světovou válku a během více než sto let existence se měnila jeho podoba i vztah k většinové společnosti. Tato práce tramping představuje pomocí publicistického podcastu, ve kterém tramping popisují jak dva odborníci na toto téma, tak i dva z nositelů trampingu. Podcast doprovází teoretická část práce, která shrnuje teoretické poznatky jednak o podcastu jako formě a jednak o trampském hnutí. Dále také popisuje proces produkce podcastu a vyhodnocuje jeho výsledek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 114 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.