Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Krizový plán jako pomoc učiteli při řešení situací spjatých s rizikovým chováním žáků
Exnerová, Markéta ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou krizového plánu školy jako jednou z metod pomoci učiteli při řešení situací spjatých s rizikovým chováním žáků. Krizový plán školy je soubor jednotlivých postupů řešení krizových situací, které se mohou objevit ve školním prostředí jako důsledek rizikového chování žáků. Diplomová práce je složena z pěti základních částí. První čtyři části jsou teoretické. Věnují se obecnému pojetí krizového plánu školy a jeho zasazení do systému preventivního působení školy v rámci rizikového chování. Významnou součástí je také rozepsání rolí pedagogů s ohledem na řešení krizových situací ve škole a možnosti jejich spolupráce, kterou vnímám jako jeden z nejzásadnějších bodů efektivního naplňování krizového plánu školy. Dalším neméně zásadním bodem při efektivním naplňování krizového plánu školy jsou způsobilosti zapojených pedagogů, které jsou také uvedeny v této části mé diplomové práce. Pátá část diplomové práce se věnuje praktickému využití krizového plánu na půdě školy. Je zde uvedeno několik postupů řešení konkrétních situací, které se mohou ve škole v rámci rizikového chování objevit. Tyto postupy jsou graficky znázorněny pro snadnější orientaci.
Prevence rizikového chování na druhém stupni základních škol ve vztahu k problematice volného času
ZEVLOVÁ, Lenka
Práce se zabývá problematikou prevence rizikového chování v souvislosti s významem volného času u žáků druhého stupně základních škol. V teoretické části se zabývá charakteristikou volného času a jeho významem, příčinami rizikového chování a možnostmi prevence. V praktické části jsou zkoumány názory žáků a rodičů a pedagogických pracovníků na problematiku rizikového chování a volného času. Cílem práce bylo analyzovat způsob trávení volného času a dalších souvisejících jevů u vybrané skupiny žáků druhého stupně základních škol. Byl zvolen kvantitativní přístup, metoda získávání dat pomocí dotazníkového šetření. Na základě výzkumného šetření jsou formulovány doporučení pro výchovu ve volném čase.
Probace a mediace jako forma práce s mladistvými pachateli trestné činnosti
Benešová, Pavla ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Cílem diplomové práce na téma "Probace a mediace jako forma práce s mladistvými pachateli trestné činnosti" je rozpracovat sociálně pedagogické aspekty probačních a mediačních činností. Práce má povahu teoretické studie a je rozdělena do 5 kapitol. Úvodní kapitola se zabývá příčinami delikventního chování a nabízí výčet faktorů podmiňujících vznik tohoto chování u dětí a mladistvých. Druhá kapitola se zaměřuje na možnosti prevence kriminality mládeže. Třetí kapitola je věnována Probační a mediační službě, která sehrává důležitou roli v oblasti terciární prevence kriminality dětí a mládeže. Čtvrtá kapitola pojednává o konkrétních způsobech práce probačních úředníků s klientelou. Práce probačních úředníků je v poslední kapitole analyzována z pohledu sociální pedagogiky se zvláštním důrazem na sociálně pedagogický potenciál probačních a mediačních činností. Je zde rovněž nastíněna možnost využití sociální opory v práci probačních úředníků.
Metodik školní prevence a jeho role na základní škole praktické a speciální
HAVLÍČKOVÁ, Markéta
Tato bakalářská práce zpracovává téma Metodik školní prevence a jeho role na základní škole praktické a speciální. Teoretická část je rozdělena na čtyři hlavní kapitoly, které se zabývají vzděláváním v ČR se zaměřením na děti se speciálními vzdělávacími potřebami, definováním sociálně patologických jevů a rizikového chování a prevencí rizikového chování. Poslední kapitola je věnována primární prevenci na školách se zaměřením na minimální preventivní program a metodika školní prevence včetně jeho činností. V praktické části jsem využila kvalitativní typ výzkumu za použití polostrukturovaných rozhovorů s metodiky školní prevence na vybraných praktických a speciálních základních školách. Prvním cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jaké poradenské služby nejčastěji využívají rodiče na základní škole praktické a speciální. Dalším cílem bylo zjistit, jaká specifika musí zohlednit metodik školní prevence při tvorbě minimálního preventivního programu. Výzkumné otázky jsem zkonstruovala tak, abych zjistila, jak probíhá spolupráce mezi rodiči a školou v oblasti prevence na základní škole praktické a speciální a kdo další ze zaměstnanců školy se kromě metodika školní prevence podílí na tvorbě a realizaci minimálního preventivního programu. Pro potřeby rozhovoru jsem oslovila šestnáct základních škol praktických a speciálních z Jihočeského kraje. Odpověď na svou žádost jsem obdržela od deseti škol, z toho šest škol souhlasilo s účastí v mém výzkumu. Dvě školy, které byly ochotny spolupracovat, byly z krajského města, další čtyři z menších měst o přibližně stejné velikosti. Rozhovory probíhaly s metodiky školní prevence a otázky byly zaměřeny především na spolupráci rodičů a školy v oblasti prevence a možná specifika lokality školy, která by mohla být zohledněna v minimálním preventivním programu.
Prevence rizikového chování žáků na vybrané střední odborné škole
Šmejkalová, Markéta ; Jirsáková, Jitka (vedoucí práce) ; Miroslava, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce s názvem Prevence rizikového chování žáků na vybrané střední odborné škole se zabývá rizikovým chováním žáků a jeho prevencí na Střední odborné škole stavební a zahradnické v Praze. Teoretická východiska bakalářské práce vymezují základní pojmy a charakteristiky vztahující se k danému tématu, jako je adolescence, rizikové chování, typy rizikového chování, prevence rizikového chování, legislativa v oblasti primární prevence, minimální preventivní program, koordinace preventivních programů a zásady efektivní prevence rizikového chování. Vlastní práce obsahuje stručnou charakteristiku Střední odborné školy stavební a zahradnické a popis prevence rizikového chování žáků na zmíněné škole. Následuje rozbor výsledků dotazníkového šetření, zjišťujícího povědomí žáků o prevenci rizikového chování, a ověření stanovených hypotéz. Součástí bakalářské práce je zhodnocení výsledků vlastní práce a návrh doporučení, jak postupovat při prevenci rizikového chování.
Analýza zkušeností studentů dlouhodobě působících v peer programu
DAVÍDEK, Petr
Bakalářská práce si klade za cíl zmapovat, jaké významy studenti přisuzují svým zkušenostem s dlouhodobým působením v Peer programu gymnázia Elgartova 3, Brno s důrazem na motivaci respondentů pro vstup do programu, jeho cíle a jak respondenty ovlivnila jejich čtyřletá činnost v něm. Výzkum je prováděn za pomoci metod kvalitativního přístupu konkrétně interpretativně fenomenologické analýzy. Výzkumný vzorek tvoří čtyři momentálně nejdéle působící "peeři" (tři dívky a jeden chlapec) - dobrovolníci z řad studentů připravující a realizující na gymnáziu množství aktivit. Práce je rozčleněna na dvě části. Teoretická se věnuje popisu klíčových tématům s prací souvisejících: rizikovému chování, období adolescence, prevenci rizikového chování, obecnému konceptu peer programů a jeho modifikaci na gymnáziu Elgartova. Předmětem praktické části je podrobný popis výzkumných otázek, cílů a metodiky výzkumu. Autor rovněž přikládá sebereflexi své zkušenosti s programem. V závěru práce vniká finální zpráva shrnující výsledky a odpovídající na položené výzkumné otázky.
Teambuildingový seznamovací program jako nástroj prevence rizikového chování na střední škole.
PECHOVÁ, Ludmila
Bakalářská práce se zabývá problematikou efektivních nástrojů prevence rizikového chování v prostředí střední školy, rolí klimatu třídy a školy v prevenci rizikového chování a možnostmi jejího efektivního ovlivňování. Využívá mimo jiné desetileté zkušenosti s praktickou realizací vlastního projektu teambuldingového seznamovacího programu na Střední škole a Vyšší odborné škole cestovního ruchu v Českých Budějovicích. Projekt vychází z pojetí prevence jako komplexního výchovného působení, rozšiřuje skladbu preventivních programů o nástroj aktivního utváření optimálního klimatu třídy a školy. V praktické části je popsána metodika teambuldingového seznamovacího programu pro žáky prvních ročníků střední školy, který využívá prvky aktivního sociálního učení, teambuildingu, práci s dynamikou skupiny i vrstevnický vliv (peer prvky). Cílem programu je přispět k harmonizaci podmínek studia žáků tak, aby bylo dosaženo minimalizace předčasných odchodů ze vzdělávání a aby žáci úspěšně nabyli kompetencí souvisejících se zdravým životním stylem pro budoucí profesní i občanský život.
Role sociálně-právní ochrany při řešení problémového a rizikového chování juvenilní populace ve vychovatelské praxi v aspektu zdravotně edukačního zásahu v lokalitě Prahy.
WDOWYCZYNOVÁ, Zdeňka
Cílem této diplomové práce je ukázat, jakou roli zastává Orgán sociálně-právní ochrany dětí při řešení rizikového chování dětí a dospívající mládeže a analyzovat metody a nástroje, které tento orgán využívá k maximalizaci efektivity intervencí, jež by měly zamezit dalšímu závadovému chování dětí negativně ovlivňujícímu jejich vývoj. Současně práce uvádí, z jaké legislativní úpravy sociálně-právní ochrana dětí vychází. V teoretické části se zabývá jak analýzou faktorů na straně osobnosti jedince, tak i vlivy rodinného, školního a sociálního prostředí, které se na vzniku a pokračování rizikového chování podílejí. Podrobněji se věnuje záškoláctví, patřícímu mezi typy rizikového chování. Ve výzkumné části práce přináší poznatky o tom, jak kurátoři pro děti a mládež hodnotí spolupráci se školami při řešení záškoláctví v průběhu povinné školní docházky, jaké faktory na straně rodiny a školního prostředí vnímají jako rizikové a zda považují současnou zákonnou a metodickou úpravu za dostačující. Z výsledků jsou vyvozeny závěry a doporučení pro pedagogické pracovníky škol, tj. třídní učitele, pracovníky výchovného poradenství i ředitele škol, k prevenci vzniku záškoláctví (případně jeho minimalizaci), se zdůrazněním možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí, a to již při prvních signálech špatné docházky dětí do školy nebo při jiných výchovných problémech, zvláště pak v případech váznoucí spolupráce s rodiči.
Využitelnost jednotlivých volnočasových zařízení pro děti a mládež ve vybraných okresech Jihočeského kraje
MARKOVÁ, Jana
Zařízení pro zájmové vzdělávání zaměřené na děti a mládež jsou v této práci rozdělena do dvou základních skupin. První skupinu tvoří školská zařízení, jejichž činnost je upravena zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon). Tato zařízení se zabývají základním uměleckým vzděláváním, jazykovým vzděláváním a zájmovým vzděláváním. Do druhé skupiny patří nestátní neziskové organizace zabývající se výchovou a vzděláváním dětí a mládeže ve volném čase. Zpravidla se jedná o občanská sdružení, jejichž činnost je upravena zákonem č. 83/1990 Sb., o sdružování občanů. Mezi tyto instituce řadíme například sdružení Junák {--} svaz skautů a skautek České republiky, občanské sdružení YMCA (křesťanské sdružení mladých lidí) nebo občanské sdružení Duha. Cílem této diplomové práce je stručně teoreticky popsat problematiku zařízení pro zájmové vzdělávání a posléze přinést informace o konkrétních organizacích působících v okrese Český Krumlov a v okrese Prachatice. K tomu účelu byla vytvořena databáze subjektů působících v těchto regionech, z níž bylo vybráno dvacet organizací, a ty byly podrobněji zkoumány a popsány. Vzhledem ke stanovenému cíli bylo využito metod kvalitativního výzkumu. Konkrétně byla zvolena technika rozhovoru a technika analýzy dokumentů. Zjištěné informace jsou tematicky rozděleny do šesti oblastí, jimiž jsou právní forma, financování, členská základna, zaměření činnosti, prezentace pro veřejnost a personální a materiální zajištění. Na základě získaných informací z těchto tematických okruhů jsou jednotlivá zařízení porovnávána a jsou zjišťovány jejich společné charakteristiky nebo naopak specifika jednotlivých respondentů. Tato práce je tedy určena každému, kdo chce získat základní představu o zařízeních pro zájmové vzdělávání a více poznat některé organizace z okresu Český Krumlov a z okresu Prachatice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.