Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 100 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Distanční vzdělávání žáků se SVP z pohledu rodičů a z pohledu pedagogů
Nováková, Kateřina ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Distanční vzdělávání u žáků se specifickými vzdělávacími potřebami z pohledu rodičů a z pohledu pedagogů Distance Education of Pupils with Specific Educational Needs from the View of Parents and Teachers Kateřina Nováková ABSTRAKT: Diplomová práce se zaměřuje na téma distanční výuky, která na českých základních školách probíhala v důsledku pandemie nemoci Covid-19 (II. pololetí školního roku 2019/2020 a školní rok 2020/2021). Speciálně je pak cíleno na specifika distančního vzdělávání u žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. Toto téma je zkoumáno pohledem učitelů základních škol a rodičů žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. Teoretická východiska práce spočívají ve vymezení systému vzdělávání žáků se SVP v České republice, ve specifikách osobnosti žáků se SVP a v teoretickém systému distančního vzdělávání na základní škole. Výzkumné šetření mezi učiteli a rodiči zastupujícími celkem čtyři základní školy v okrese Liberec pak ukazuje některé praktické aspekty vzdělávání distančním způsobem především u žáků se SVP. KLÍČOVÁ SLOVA: distanční vzdělávání, žák se specifickými vzdělávacími potřebami, základní škola, učitel, rodič
Pokusné školy v 20. letech 20. století v Československu
VOPELKOVÁ, Markéta
Bakalářská práce se zabývá školstvím na počátku 20. století. Následně reformní pedagogikou a pokusnými školami ve 20. letech 20. století, ze kterých je rozebrána Pokusná pracovní škola v Holešovicích a Dětská farma Eduarda Štorcha. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum a věnuje se dvěma výzkumným otázkám, na kterou v rámci výzkumného šetření hledá odpovědi.
Bariéry v komunikaci mezi pedagogem v mateřské škole a rodiči
ALFÖLDI, Dita
Bakalářská práce je zaměřena na komunikační bariéry mezi pedagogy v mateřských školách a rodiči dětí. Cílem práce je zjistit, jaké překážky brání ve vytvoření partnerského vztahu mezi učiteli a rodiči a jaká úskalí ovlivňují relevantní předávání informací o dětech a dění v mateřské škole. Teoretická část se věnuje pojmu komunikace v obecné rovině, její charakteristice, dělení, aktérům komunikace, zásadám efektivní komunikace, způsobům komunikace v mateřské škole a zabývá se možnými příčinami neúspěšné komunikace ze strany pedagoga a ze strany rodiče. Praktická část zkoumá prostřednictvím kvantitativního výzkumného šetření nejčastější metody komunikace mezi pedagogem a rodičem, zjišťuje, jaké jsou bariéry v komunikaci a hledá možné řešení pro předcházení a odstranění nalezených bariér. Výsledky dotazníkového šetření ukazují, že největší bariérou v komunikaci je nedostatek času, který brání předávání informací mezi oběma aktéry. Nejčastější a nejvíce oblíbenou formou komunikace je pro pedagogy i rodiče osobní setkání.
Právní úprava střídavé péče o dítě
MAŠKOVÁ, Eva
Tato bakalářská práce se zabývá právní úpravou střídavé péče o dítě. Jejím cílem je zjistit, kdy soud upřednostňuje střídavou péči a v jakých případech rozhoduje o svěření dítěte do péče pouze jednoho rodiče. Bakalářská práce je pouze teoretická a její jednotlivé části jsou zpracovány deduktivní a analytickou metodou. Je rozdělena do několika kapitol, kdy první z nich se věnuje historickému vývoji střídavé péče. V další kapitole jsou zmíněny odkazy na aktuální judikaturu a důležité právní předpisy, které upravují péči o dítě po rozvodu rodičů. Třetí kapitola se věnuje jednotlivým druhům péče o dítě - rozlišujeme střídavou, společnou anebo výlučnou péči jednoho rodiče. Čtvrtá kapitola se zabývá faktory, jež ovlivňují střídavou péči. Těmi jsou například vzdálenost bydlišť rodičů, intervaly střídání, postoj a přání dítěte anebo souhlas rodiče. Pátá kapitola zmiňuje zahraniční právní úpravu střídavé péče a v poslední kapitole je zaznamenána rozhodovací praxe českých soudů. Formou diskuse jsou v práci zpracovány závěry k výzkumným otázkám, které se týkají podstatných aspektů střídavé péče a prospěšnosti soudních rozhodnutí v souvislosti s nejlepším zájmem dítěte. Součástí diskuse je komparace názorů jednotlivých autorů a následné srovnání se zákony.
Školní neúspěšnost žáků z pohledu učitelů a rodičů
RUTTENBACHEROVÁ, Dita
Tato diplomová práce se zabývá školní úspěšností a neúspěšností žáků z pohledu rodičů a učitelů. Práce je rozčleněna do dvou částí. Teoretická část se zabývá různými pohledy na školní úspěšnost a neúspěšnost žáků, školním hodnocením, příčinami školní neúspěšnosti, jejími důsledky a možnými řešeními. V praktické části se diplomová práce věnuje kvalitativnímu výzkumu vycházejícího z položení konkrétních otázek. Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit pohledy učitelů a rodičů na problematiku školní úspěšnosti a neúspěšnosti žáků a vyhodnotit, zda lze známku považovat za ukazatel školní (ne)úspěšnosti.
Volnočasová pedagogika v centru Arpida se zaměřením na dospělé osoby s kombinovaným postižením
COUFALOVÁ, Petra
Tato práce se zabývá tématem, zda může dojít na základě vícedenního tábora pro dospělé osoby s kombinovaným postižením, k posunu v uvědomění si jejich vlastní dospělosti. Zda je možné, aby tento proces ovlivnili externí asistenti a případně mohlo dojít ke vzájemnému přínosu. Teoretická část práce je věnována pojmu pedagogika volného času, vymezuje zdravotní postižení, představuje dospělé osoby se zdravotním postižením, Centrum Arpida a organizaci letního tábora po osoby s kombinovaným postižením. Praktická část je tvořena kvalitativním výzkumem, kdy jsou zhodnocovány získaná data, která vznikla na základě rozhovorů s vybranými respondenty.
Proměna výuky a komunikace na středních školách vlivem školních informačních systémů
KUŠNEROVÁ, Kristýna
Tato bakalářská práce je zaměřena na zmapování proměn výuky a komunikace mezi školou, žáky a rodiči na druhém stupni základních škol vlivem situace spojené s COVID-19. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na analýzu různých komunikačních prostředků (klasických i online) mezi školou, žákem a jeho rodiči. Obsahem této části práce je popis a porovnání školních informačních systémů. Praktická část práce spočívá v kvalitativním výzkumu, který je založen na hloubkových rozhovorech s učiteli vybraných základních škol a s rodiči žáků, kteří tyto školy navštěvují. V rámci výzkumu jsem se zabývala tím, jaké výhody a nevýhody přináší distanční výuka pro komunikaci mezi školou, žáky a rodiči. Především jsem se snažila identifikovat překážky, které škole, žákům a rodičům brání v efektivní komunikaci. a také jak se vlivem koronavirové pandemie mezi nimi změnila komunikace, a to jak z kvantitativního, tak i z kvalitativního hlediska.
Výkon rodičovské zodpovědnosti
SULZEROVÁ, Kateřina
Výkon rodičovské zodpovědnosti je souhrnem práv a povinností obou rodičů spočívající v péči o nezletilé dítě. Toto téma nese název dřívější právní úpravy (1998-2014). Aktuální právní úprava uvádí pojem "rodičovská odpovědnost", proto se zde budou objevovat oba výrazy, z důvodu použití převážně aktuálních zdrojů. Cílem této bakalářské práce je co nejsrozumitelněji popsat a seznámit čtenáře s problematikou výkonu rodičovské zodpovědnosti. Tato práce je čistě teoretická a je z velké části zpracována na základě obsahové analýzy z odborných zdrojů, přičemž bylo čerpáno především ze zákonů a aktuální judikatury, které o rodičovské zodpovědnosti pojednávají. Tato práce by měla pro praxi přinést jasné a přehledné informace, které mohou být využity zájemci o toto téma, popř. posloužit dalším studentům jako studijní materiál. Práce je zpracovaná do pěti velkých kapitol. První kapitola pojednává o samotné rodičovské zodpovědnosti, její historii a nositelích. V druhé kapitole jsou popsané jednotlivé zásahy do rodičovské zodpovědnosti, jejich právní úprava a možnosti, jak se v takovém případě bránit. K této kapitole byl statisticky vypracován také přehled pravomocných rozhodnutí soudů ve věcech pozastavení, omezení, zbavení a obnovení rodičovské zodpovědnosti. Možnosti péče a styku s nezletilým dítětem jsou popsány ve třetí kapitole, kde jsou vymezeny také tři základní formy péče o dítě. V další kapitole jsou zpracovány jednotlivé postoje institucí týkajících se péče o nezletilé. A poslední pátá kapitola pojednává o Cochemském modelu a jeho možnostech začleňování do praxe v České republice.
Smrt domácího zvířete očima předškolních dětí a jejich rodičů
GREGOROVÁ, Ilona
Bakalářská práce je věnována problematice smrti domácích zvířat z pohledu předškolních dětí a jejich rodičů. Teoretická část je zaměřena na význam zvířat v životě dětí, stručně představuje vývoj porozumění smrti u dětí a specifikám jejich truchlení. Na závěr jsou uvedeny možnosti, jak jim můžeme pomoci překonat zármutek po zemřelém zvířeti. Cílem praktické části je zmapování zkušeností a postojů rodičů a jejich dětí s problematikou smrti domácích zvířat. V rámci kvalitativního výzkumu byly použity polostrukturované hloubkové rozhovory s šesti rodiči a jejich dětmi. Tyto rozhovory se týkaly především reakce dětí na smrt domácího zvířete, postoje rodičů ke smrti a následné interpretaci dítěti. Ukázalo se, že pro samotné rodiče je velmi složité dětem téma smrti vysvětlit. Neměli by se bát s dětmi mluvit, odpovědět na jejich otázky a hlavně jim svým životem a příkladem ukázat, jak si poradit s náročnou životní situací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 100 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.