Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti zvětšení zdvihového objemu čtyřválcového motoru Zetor
Zloch, Jan ; Franz, Rudolf (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zpracováním počátečního návrhu konceptu motoru Zetor UŘ III se zvětšeným zdvihovým objemem a posléze provedením kontroly únosnosti hlavních a ojničních ložisek klikového hřídele pro tento koncept. K řešení konstrukční části práce je využito CAD software Creo 2, v němž jsou konstrukční změny na motoru zpracovány. Výpočetní část využívá multibody model klikového ústrojí se zahrnutým pružným MKP modelem klikového hřídele pro řešení dynamiky mechanismu a provedení analýzy kluzných ložisek pomocí simulací hydrodynamických výpočetních modelů v prostředí FEV Virtual Engine. Prezentované výsledky dokladují realizovatelnost návrhu a zároveň slouží jako podklady pro další nezbytné inženýrské kroky před samotnou realizací konceptu.
Analýza a inovace elektrických motorků pro automobily
Nejedlý, Vladislav ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na téma Analýza a inovace elektrických motorků pro automobily, popisuje princip základních stejnosměrných a střídavých elektrických strojů. Dále se věnuje konkrétněji motorkům použitým v automobilech. V neposlední řadě blíže zkoumá stěračový motorek a uvádí zde inovace tohoto motorku v různých směrech.
Řešení dynamiky vyvažovací jednotky vznětového řadového čtyřválcového motoru
Dítě, Jan ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Zadáním této diplomové práce je vytvoření 3D modelu vyvažovací hřídele a dynamického modelu vyvažovací hřídele a jehlových nebo kluzných ložisek. Z výsledků dynamických analýz v MBS (Multi-Body-System) rozhodnout, který typ ložiska je pro uložení vyvažovací hřídele v motoru značky Zetor typové řady III nejvýhodnější.
Dynamika rotoru turbodmychadla s kluznými ložisky na bázi MBS
Hromádka, Adam ; Knotek, Jiří (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
V první části diplomové práce je popsána konstrukce turbodmychadel. Další část shrnuje přístupy řešení dynamiky rotoru automobilních turbodmychadel. Vytvoření modelu rotoru a nahrazení vazby s ložiskem je doplněno o výhody a nevýhody. Praktická část je zaměřena na výpočet konkrétního rotoru turbodmychadla s využitím MBS. Výstupem jsou vibrace rotoru. V závěru práce jsou navrženy přístupy pro zlepšení daného modelu.
Research of Coatings of Hydrodynamically Lubricated Sliding Bearings for Combustion Engines
Repka, Martin ; Čermák, Roman (oponent) ; Petrůj, Jaroslav (oponent) ; Havlica, Jaromír (vedoucí práce)
The aim of this thesis is the research and characterisation of new sliding bearing overlay with advanced tribological properties based on the polyamide-imide matrix and solid lubricants. The background for the material composition came from the joint initial expertise of commercial coating layer, respectively its surface observation under boundary operational conditions which provided input for improved wear and friction characteristics. Oil characterisation before and after tribotesting and detailed surface chemistry analysis was performed to investigate polymer coating behaviour in stressed lubricated condistions. Further development of coating technique with preparation of newly formulated paint is introduced. Finally, the developed PAI coating with MoS2 and graphite as lubricants for frictional improvement and calcium hydroxide as potential wear improvement additive were studied and evaluated for bearing application.
Diagnostika vibrací mechanického původu v asynchronním motoru
Dostál, Martin ; Dostál, Lukáš (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Každý stroj, pokud má spolehlivě sloužit po celou dobu plánované životnosti, je potřeba udržovat a kontrolovat, aby se předešlo poruchám. U nákladných strojů a zařízení, jichž se týká vibrační diagnostika, představuje doba provozu podstatnou část života stroje a je také nutno dodat, že tato část života stroje je mnohdy opomíjena. Vibrační diagnostika je jednou z metod bezdemontážní a také nedestruktivní diagnostiky rotačních strojních zařízení. Při této analýze jsou využity vibrace, které generuje strojní zařízení v chodu, jako zdroj informací o způsobu jeho provozu. Tato diplomová práce obsahuje teoretický rozbor diagnostiky vibrací a měření vibrací na konkrétním stroji. Práce také obsahuje 3D modely ložisek a rotoru měřeného asynchronního motoru, vytvořené v programu Autodesk Inventor 2014. Na těchto modelech byla provedena analýza vibrací ložisek v softwaru Ansys Workbench.
Vlastnosti povrchů kluzných ložisek
Dobrovolný, Petr ; Raffai, Peter (oponent) ; Maršálek, Ondřej (vedoucí práce)
Základní rozdělení kluzných ložisek spolu s materiály a jejich charakteristikami. Vyhodnocení vlastností povrchů kluzných ložisek, jejich metody obrábění a povrchové úpravy s přehledem dosahovaných drsností a vybraných 3D parametrů.
Vibrace turbodmychadla vznikající buzením od spalovacího motoru
Schulla, Radek ; Vacula, Jiří (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Obsahem této diplomové práce je problematika vibrací turbodmychadel v důsledku buzení od spalovacího motoru. Rešerše práce se zabývá hlukem a vibracemi, které turbodmychadla a spalovací motory generují. Dále rozebírá vliv vibrací na turbodmychadlo a jeho jednotlivé části, včetně vlivu spalovacího motoru. Následně je sestaven model turbodmychadla v softwaru ADAMS, analyzována odezva rotoru v provozních otáčkách turbodmychadla na různé budicí frekvence a na závěr vyhodnocena bezpečnost kluzných ložisek a navrženy úpravy pro snížení vibrací.
Vliv geometrie textur na tření a utváření mazacího filmu v radiálním kluzném ložisku
Katrincová, Tereza ; Čermák, Jan (oponent) ; Šperka, Petr (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je zjistit, jak geometrické parametry kruhových textur ovlivňují tření a mazání v kontaktu. Byla zkoumána konfigurace parciálního, radiálního, hydrodynamického ložiska s modifikací block-on-ring zařízení, kde byl nahrazen block za safírovou úseč. Zařízení umožňuje současné měření tření a pozorování dějů v kontaktu. Pro měření byla využita metoda optické fluorescence. Žádná ze studovaných kombinací textur neměla pozitivní vliv na přechod z hydrodynamického režimu do smíšeného režimu mazání. Pozitivní vliv mají textury v úzkém pásmu kombinace průměru a hloubky, mimo něj je vliv textur negativní.
Experimentální studium nestabilit mazacího filmu kluzného ložiska
Stifter, Jan ; Polach, Pavel (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá experimentálním studiem nestabilit vyvolaných mazivem, které se vyskytují u rotorů uložených v kluzných ložiskách. V práci je čtenář nejprve obeznámen s vlastními nestabilitami víření a tlučení oleje. Následně jsou popsány optické pozorovací metody a různá experimentální zařízení. Poté jsou popsány modifikace experimentálního zařízení, na kterém byla prováděna měření. Nakonec jsou prezentovány výsledky ukazující vliv vnějších podmínek na výskyt nestabilit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.