|
Prognostický odhad potřebné kapacity zařízení s péčí o seniory v okrese Nový Jičín do roku 2030
Dubcová, Ivana ; Burcin, Boris (oponent) ; Kučera, Tomáš (vedoucí práce)
Hlavním cílem diplomové práce je odhadnout vývoj potřebné kapacity v domovech pro seniory a v domech s pečovatelskou službou v okrese Nový Jičín. Časovým horizontem byl zvolen rok 2030. Pomocí terénního šetření byly popsány stávající zařízení v daném okrese a věková a pohlavní struktura jejich klientů. Byly odhadnuty podíly klientů zařízení z reálné populace okresu podle věku. Důležitou součástí práce je prognóza vývoje obyvatelstva okresu, která je založena na jeho předchozím populačním vývoji, který je v samostatné kapitole porovnán s vývojem obyvatelstva Moravskoslezského kraje a České republiky. Odhad potřebné kapacity výše jmenovaných zařízeních potom propojuje představy o budoucím vývoji věkové struktury seniorů a současné vybavenosti okresu zařízeními s péčí o seniory. Práce obsahuje také vývoj zařízení s péčí o seniory v ČR a analýzu faktorů, které mohou poptávku po zařízeních ovlivnit.
|
|
Bezpečnostní inspekce a řešení bodových závad na komunikaci I/43 v úseku Milonice - Krhov
Čechová, Zuzana ; Simandl, Arnošt (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Cílem mé diplomové práce je řešení bezpečnosti provozu vozidel a technického stavu na komunikaci I/43, zjištění konkrétních nebezpečných úseků, následné zhodnocení a zpracování jednotlivých bodových závad v rámci studie. Jedná se o cca 10km dlouhý úsek mezi Milonicemi a Krhovem přibližně 25 km severně od Brna. Nalezla jsem zde celkem 4 bodové závady, které je zapotřebí řešit dříve než se začne realizovat projekt rychlostní komunikace R/43, který nahradí stávající I/43. První bodová závada je v těsné blízkosti obce Milonice, je zde nevyhovující křižovatka I/43 s III/31775 z důvodů velké intenzity dopravy na silnici I/43 a absenci odbočovacího pruhu vlevo. Druhá bodová závada se nachází v obci Závist, je zde nevyhovující napojení MK na I/43 a za obcí má silnice velký podélný sklon, který je nevhodný pro pomalá vozidla. Třetí bodová závada se týká oblasti mezi obcemi Závist a Černá hora, zde je nevyhovující směrové, výškové řešení, podélný sklon a příčné uspořádání komunikace. Poslední závadou je horizont silnice I/43 u obce Krhov, toto místo je jedno z nejnebezpečnější úseků. Na horizontu je nevhodně vyprojektovaná kombinace prvků směrového, výškového a příčného uspořádání komunikace s nestandartním ukončením stoupacích pruhů. Bodové závady jsem se snažila co nejlépe vystihnout a navrhnout jejich opatření.
|
| |
| |
|
Logistika v elektrotechnické firmě
Dvořáková, Ivona ; Vaněk, Jiří (oponent) ; Špinka, Jiří (vedoucí práce)
Práce se ve svém teoretickém úvodu věnuje logistice a to především z hlediska výrobního procesu a informačního toku firmy. V další části je popsáno technologické projektování, kapacitní propočty a plánování. Teorie je zakončena popisem sledované firmy. Praktickou část práce tvoří analýza vstupních dat ovlivňujících výpočty kapacitní vytíženosti firmy a popis návrhu výpočtu. V závěru práce jsou zhodnoceny a přiloženy kapacitní výpočty vytíženosti firmy za sledované období.
|
| |
| |