Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 102 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rychlá implementace geometrických algoritmů
Krba, Martin ; Jošth, Radovan (oponent) ; Havel, Jiří (vedoucí práce)
Jedním z nejčastěji využívaných výpočtů v počítačové grafice je určení kolize mezi paprskem reprezentujícím šíření světla a trojúhelníkem na povrchu objektu v 3D prostoru. A právě jeho časté využití je motivací pro nalezení nejvhodnějších metod při tomto výpočtu. Tato práce obsahuje vysvětlení základů dané problematiky kolizí a testování metod s využitím reálných vstupních údajů pro lepší a přesnější porovnání vhodnosti jejich použití.
Liberec, Ruprechtická x Michelský Vrch
Kaňková, Kateřina ; Belda, Miroslav (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je variantní návrh úpravy oblasti křižovatky ulic Ruprechtická, Michelský vrch a U Pramenů v Liberci – Ruprechticích, která je v současném stavu příliš rozlehlá a nepřehledná. Na základě provedeného sčítání dopravy, orientačního měření rychlosti, analýzy nehodovosti a dostupných podkladů jsou navrženy tři varianty dopravně technického řešení upravované křižovatky. Zklidnění dopravy je dosaženo zejména změnou směrového vedení a šířkového uspořádání křižujících se komunikací. Zjednosměrněním ulice U Pramenů směrem ven z křižovatky je snížena dopravní zátěž křižovatky. Důraz byl kladen také na zlepšení podmínek pro chodce a osoby se sníženou schopností pohybu a orientace. V závěru práce je uvedeno multikriteriální hodnocení všech vypracovaných návrhů a doporučení pro realizaci nejvhodnější varianty.
Editor a simulátor silničního provozu pomocí celulárních automatů
Vašátko, Libor ; Zbořil, František (oponent) ; Žák, Jakub (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá celulárními automaty, především jejich aplikací v oblasti simulace dopravy. Z existujících simulačních modelů jsou analyzovány modely Nagel-Schreckenberg a Brake-light, pro které je navrženo rozšíření pro simulaci křižovatek. Následně je navržena a vytvořena aplikace umožňující editaci a simulaci modelu libovolné křižovatky se světelnou signalizací. Tato aplikace umožňuje porovnávat různé simulační modely při simulaci jedné křižovatky a také podporuje přidávání dalších simulačních modelů. Závěrem je testováno navržené rozšíření simulačních modelů.
Posouzení svislého dopravního značení na vybraných křižovatkách
Vaclík, Adam ; MBA, Martin Tóth, (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je ověřit správnost umístění svislých dopravních značek na vybraných křižovatkách a u některých z nich posoudit kolorimetrické a retroreflexní vlastnosti. Pokud některé značky nevyhoví, je třeba navrhnout řešení. Na konci této práce je shrnutí kolik značek nevyhoví a následné procentuální vyčíslení.
Přestavba křižovatky silnic I/54 x II/498 x III/05417 ve Slavkově
Kubík, Tomáš ; Čepil, Jiří (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je zpracování projektové dokumentace rekonstrukce křižovatky v rámci studie. Předmětná křižovatka se nachází v obci Slavkov, ve zlínském kraji, kde se protínají komunikace I/54, II/498 a III/05417. Cílem návrhu je vytvoření přehledného průsečíku trojice komunikací různých kategorií a zajištění bezpečného a plynulého dopravního proudu, stejně jako zvýšení komfortu chodců a uživatelů hromadné dopravy. Práce zpracovává základní návrh 2 variant, přičemž vybírá variantu usměrnění stávající průsečné křižovatky jako nejvhodnější, která je zpracována podrobně v rámci průvodní zprávy a výkresové dokumentace.
Electrical motors parameters identification using subspace based methods
Jenča, Pavol ; Veselý, Ivo (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
The electrical motors parameters identification is solved in this master’s thesis using subspace based methods. Electrical motors are simulated in Matlab/Simulink interactive environment, specifically permanent magnet DC motor and permanent magnet synchronous motor. Identification is developed in Matlab interactive environment. Different types of subspace algorithms are used for the estimation of parameters. Results of subspace parameters estimation are compared with least squares parameters estimation. The thesis describes subspace method, types of subspace algorithms, used electrical motors, nonlinear approach of identification and comparation of parameters identification.
Návrh rekonstrukce ulice Gorkého v Brně
Smolka, Zdeněk ; Rambousek, Martin (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je zpracování technické studie ulice Gorkého v Brně – Veveří. V diplomové práci budou zpracovány tři varianty situací, které se budou zaměřovat na několik různých kritérií. Varianta 1. se zaměřuje především na cyklisty, vyhrazeným pruhem pro cyklisty a parkovací stání se šikmým a podélným uspořádáním. Ve variantě 2. je snaha o zachování stávajícího šířkového uspořádání, je zde zachována původní uliční zeleň. Parkovací stání jsou zde kolmá a cyklistická doprava je řešena piktogramem. Varianta 3. je zaměřena především na počet parkovacích stání. Pro podrobné rozpracování byla vybrána varianta 2. Ulice bude kompletně rekonstruována z důvodu výstavby kanalizace a vodovodu. Všechny stavební úpravy jsou navrženy dle platných norem a předpisů
Výpočetní model a analýza systému adaptivních semaforů
Terbr, Filip ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje tématu adaptivních křižovatek a studiem jejich vlivu na plynulost provozu a jiné. V práci je obsažen rozbor aktuálně používaných dopravních detektorů, rozbor hlavních problémů klasických křižovatek a možnosti jejich řešení, následně návrh modelu, popis realizace a testování vytvořeného modelu. Výsledný model je vytvořen v softwaru UPPAAL SMC a jedná se o systém navzájem komunikujících časovaných automatů. Testování probíhá porovnáváním výsledků testů klasických semaforů s výsledky adaptivních semaforů.
Dopravní řešení I/43 Lipůvka
Londin, Filip ; Pavlíček, Jan (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá dopravním řešením na silnici I/43 Lipůvka. Cílem této práce je analyzovat současný stav a vyhledat možnosti zvýšení kapacity a zlepšení stavu. Zkoumanými místy jsou především křižovatky I/43 x II/379 (Blansko), I/43 x II/379 (Drásov). Práce se pokouší odhadnout a popsat přínosy a náklady uvažovaných řešení.
Křižovatka ulic Krásnopolské a Opavské v Ostravě
Kocurek, Ondřej ; Kotas, Roman (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší křížení ulic Krásnopolské a Opavské v Ostravě. Stávající křižovatka zajišťuje hlavní dopravní spojení mezi městskými částmi Krásné Pole a Porubou, ulice Opavská je součástí silnice I/11, hlavním dopravním tahem mezi Opavou a Ostravou. Diplomová práce řeší variantní návrhy lepšího napojení větve křižovatky ulice Krásnopolské na ulici Opavskou, současný stav konstrukčně nevyhovuje především rozhledovými poměry a úpravou nároží křižovatky. Všechny varianty jsou navrženy dle platných norem a technických předpisů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 102 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.