Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  předchozí11 - 12  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Reflexe dívčího světa v časopise Bravo Girl!
Dovenerová, Sylvie ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce "Reflexe dívčího světa v časopise Bravo Girl!" je pomocí kritické analýzy diskurzu identifikovat ideologická poselství v textech tohoto časopisu a analyzovat všechny podoby ideologie "my" versus "oni". Teoretická část práce se soustředí na podstatné koncepty související s textem a jeho analýzou a současně se věnuje i sociologicko- psychologickým aspektům, které provázejí proces genderové socializace. Zvláštní pozornost je věnována rodině, škole, vrstevníkům, novým technologiím a médiím. Autorka je považuje za hlavní ohniska vlivu v životě dospívajících dívek. Analytická část prezentuje dívčí svět z pohledu časopisu a zkoumá jazyk dívek a jazyk časopisu. Tato práce se pokusí odhadnout, jak jsou skrz jazyk transformovány názory, hodnoty a priority dospívajících dívek a jakou roli v tomto jevu hraje daný časopis. V závěru práce se autorka zaměří na reklamní sdělení, na která aplikuje kvalitativní metodu sémiologické analýzy. Klíčová slova Časopis, ideologie, jazyk, dospívající dívky, stereotypy, mýtus krásy
Rizikové faktory osteoporózy - znalosti a chování dospívajících dívek
KVASNÍKOVÁ, Martina
Bakalářská práce se věnuje tématu rizikových faktorů osteoporózy, znalostem a chování dospívajících dívek. Teoretická část bakalářské práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se zabývá anatomií a fyziologií kosti. Druhá kapitola pojednává obecně o osteoporóze. Třetí kapitola shrnuje prevenci osteoporózy a ve čtvrté kapitole je popsána léčba osteoporózy. V praktické části bakalářské práce byla využita metoda kvantitativního výzkumu. Cílovou skupinu tvořilo 100 dospívajících dívek ve věkovém rozmezí 15-17 let z gymnázia a odborného učiliště v Českých Budějovicích. Dívky byly dotazovány pomocí dotazníku, který se skládal z otázek souvisejících s osteoporózou. V práci byly stanoveny dva hlavní cíle. Prvním cílem bylo zmapovat znalosti dospívajících dívek v rámci prevence osteoporózy. Druhý cíl se zabýval mapováním chování dospívajících dívek v rámci prevence osteoporózy. První výzkumná otázka se zabývala tím, jaké jsou znalosti dospívajících dívek o prevenci osteoporózy. Druhá výzkumná otázka se věnovala chování dospívajících dívek v rámci prevence osteoporózy. Dle vyplněných dotazníků lze usuzovat, že většina respondentek není o osteoporóze dostatečně informována, najdou se ale i dívky, které základní informace o této nemoci mají. Dotazníky vyplňovaly dospívající dívky z prvních a druhých ročníků z gymnázia a z odborného učiliště, proto jsou výsledky mezi sebou porovnávány. Z dotazníkového šetření vyplývá, že respondentky z odborného učiliště povědomí o osteoporóze nemají. Dívky z gymnázia sice o této nemoci slyšely, ovšem neumí ji přesně definovat. Důvodem neznalosti je, že dívky (z gymnázia i z odborného učiliště) nebyly nikde o osteoporóze informovány. Tuto skutečnost uvedla většina dotázaných dívek. Ve většině případů se u respondentek v rodině osteoporóza nevyskytuje, nebo o tom dívky neví. Z následujících otázek v dotazníku dívky (z obou škol) nejvíce označovaly možnost "nevím." Jednalo se o otázky, zda pohlavní hormony chrání do jisté míry před osteoporózou. Dále u kterých osob se osteoporóza nejčastěji vyskytuje, zda souvisí vápník a vitamin D s osteoporózou či nikoliv. Žákyně z gymnázia a žákyně z odborného učiliště nejčastěji uvedly konzumaci mléka a mléčných výrobků několikrát denně nebo jednou denně. Z celkového počtu 100 respondentů uvedlo pouze 18 dívek, že alkohol nepijí. Celkem 55 žákyň nekouří a 23 žákyň kouří. Nekouří většina dívek z gymnázia, naopak dívky z odborného učiliště kouří více. Žákyně z gymnázia si správně myslí, že pohybovou aktivitou lze osteoporózu ovlivnit, respondentky z odborného učiliště zastávají jiný názor. Všechny dívky pravidelně sportují, výjimku tvoří 2 dívky, které se cíleně nepohybují. Na základě zjištěných informací z dotazníku by bylo vhodné dospívající dívky více seznámit s problematikou osteoporózy. Existuje několik variant, například edukační materiál připravený pro dospívající dívky, výuka ve škole, samostudium. Velmi důležitá je prevence osteoporózy. Svou roli hraje také adekvátní výživa a pohybová aktivita. Proto je nutné zvyšovat znalosti dospívajících dívek o této nemoci, aby jí mohly předejít.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   předchozí11 - 12  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.