Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dopady ekonomické krize na divadlo v ČR
Chrdle, Milan ; LÁZŇOVSKÝ, Michal (vedoucí práce) ; ČUŘÍKOVÁ, Tamara (oponent)
Magisterská práci popisuje, jaký je reálný dopad ekonomické krize na divadlo. A to jak na divadlo jako obor, tak na jednotlivé divadelní soubory. V úvodní části práce objasňuje globální příčiny vzniku ekonomické krize. Dále popisuje, jaký měla tato situace dopad na ekonomiku ČR a s tím spojené příjmy státního rozpočtu. Následně na příkladu pražských a vybraných oblastních divadel ukazuje dopady ekonomické recese a způsoby, jakými se divadla snaží v nepříznivé situaci obstát. Součástí magisterské práce je také dotazníkové šetření mezi zástupci divadelních subjektů i mezi samotnými diváky. Práce se záměrně se vyhýbá srovnání s dopady krize na divadla v jiných zemích, neboť podmínky jejich existence jsou diametrálně odlišné bez ohledu na ekonomickou krizi.
Změna vedení divadla
Němečková, Tereza ; PROKOP, Petr (vedoucí práce) ; PLAMÍNEK, Jiří (oponent)
Jak úspěšně řídit změnu ve vedení divadla? Tato výzkumná otázka stála na počátku diplomové práce. Předmětem zájmu je role ředitele a její manažerské aspekty. Ve třech případových studiích (divadla Na zábradlí, pod Palmovkou a na Vinohradech) mapuji proces výměny managementu divadla. Výsledky interpretuji v kontextu uměleckého, veřejného, ale též ziskového sektoru. Případové studie slouží za prostředek pro formulaci Lessons Learned, zobecnění klíčových momentů a bariér úspěšné změny odvozených z konkrétních příkladů. Z popisovaných problémů vystupuje potřeba manažerského přístupu k vedení divadla. Účelem práce je argumentovat pro tento úhel pohledu, kdy je management chápán jako svébytná odbornost, která má svoje místo i v uměleckém světě. Jelikož se jedná o prostředí příspěvkových organizací města, nelze opominout vliv zřizovatele jakožto činitele změny. Vycházím z předpokladu, že místo systémové změny se budeme stále častěji setkávat s konkursy na management divadla. Prvotním cílem práce je poznat proces změny, porozumět jeho kritickým oblastem a navrhnout možná řešení. Dalším záměrem je přispět k debatě o potřebě manažerského přístupu k vedení uměleckých organizací.
Transformace operního souboru Jihočeského divadla ?
Krenčíková, Eva ; SRSTKA, Jiří (vedoucí práce) ; KOFROŇ, Petr (oponent)
Tématem práce je především zkoumání různých typů provozování operního souboru v Jihočeském divadle. Autorka se zaměřuje na současný repertoárový provoz a na potenciální provoz tzv. semistagiony, který by nastal po provedené transformaci operního souboru. Dále zkoumá provoz stagiony, jenž je typický pro provoz opery v zahraničí. Cílem práce je především analyzovat tyto modely provozu a zhodnotit je především z ekonomického, ale také z uměleckého a organizačně funkčního hlediska. Ačkoli se diplomová práce zaměřuje na Jihočeské divadlo v Českých Budějovicích, podobné problémy týkající se operního souboru řeší i další vícesouborová divadla v regionech, tudíž i tam by práce mohla mít využití.
Pražské divadelní scény v ziskovém sektoru
Jordan, Hanuš ; PROKOP, Petr (vedoucí práce) ; SRSTKA, Jiří (oponent)
Tato magisterská práce se zabývá průzkumem tří divadel působících v ziskovém sektoru v Praze. Vzhledem k citlivé povaze ekonomických údajů jsou některé informace z oblasti pražských ziskových divadel publikovány vůbec poprvé. Zároveň zkoumá Městská divadla pražská, příspěvkovou organizaci hlavního města Prahy. Autor této práce v akademické rovině navrhuje zrušení svazku Městských divadel pražských. Prostor osamostatněného Divadla ABC navrhuje pronajmout hlavním městem Prahou novému provozovateli se ziskovou právní subjektivitou. Praha má díky tomutu kroku získat výraznou úsporu finančních prostředků při zachování reprezentativního divadla v centru metropole. Autor se zabývá třemi možnými druhy divadelního provozu pro nově vzniklý subjekt. Pro ně vypracoval hrací plány a rozpočty na dvě divadelní sezóny. Ke konci této práce je zvolen nejvhodnější navrhovaný model. Je možné tento model provozovat se ziskem? A za jakých podmínek?
Public relations v divadle
Vahalová, Lenka ; JEŽEK, Vlastimil (vedoucí práce) ; SULŽENKO, Jiří (oponent)
Cílem mé diplomové práce je zmapování a utřídění dostupných informací k tématu Public Relations v divadle. Práce je rozdělena na dvě základní části - teoretickou a praktickou. V teoretické části je pozornost zaměřena především na obsah Public Relations, dále na komunikaci jako nedílnou součást PR, nové trendy, druhy sdělení a komunikační prostředky. Součástí teoretické části je i historie Public Relations, primárně kolébka PR - Spojené státy americké. Praktická část nás zavede do dvou konkrétních divadel. Tím prvním je příspěvková organizace - Švandovo divadlo na Smíchově v Praze, a tím druhým je společnost s ručením omezeným - Studio DVA, taktéž v hlavním městě. Celou praktickou část doplní komunikace s médii a novináři, kde byl můj primární zájem zaměřen na to, jak média a novináři hodnotí stávající "divadelní servis". Co dělají divadla při komunikaci s médií správně, a co by mohla naopak zlepšit. V celé práci je průběžně uvedeno mnoho inspirativních příkladů z praxe, ať už z historie či současnosti.
Prostor a jeho vliv na scénografické řešení
Pípová, Kristína ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (vedoucí práce) ; BAŽANT, Jan (oponent)
Tato práce pojednává krátce o vývoji divadelního prostoru v historii, popisuje mé zkušenosti v práci s prostorem na čtyřech divadelních projektech a obsahuje také teoretickou část, kde se zabývám výhodami a nevýhodami různých typů divadelních prostorů.
Fenomén - divadelní pohostinství
Řezníčková, Anna ; PROKOP, Petr (vedoucí práce) ; POKORNÝ, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje divadelním pohostinstvím (zejména divadelním kavárnám a barům) na území České republiky. Popisuje základní legislativu provozování hostinské činnosti v souvislosti s nejčastějšími právními formami provozování divadel. Současný stav divadelních pohostinství je podrobně popsán na pěti zkoumaných divadlech (Dejvické divadlo, Divadlo Na zábradlí, Nová scéna, Divadlo Archa, Experimentální prostor Roxy/NoD). Práce rozebírá specifika a srovnává výhody a nevýhody, které vyplývají ze spojení hostinské a divadelní činnosti.
Pravidelná divadelní činnost repertoárov ého souboru s právní subjektivitou občanské sdružení
Mathauserová, Hana ; PROKOP, Petr (vedoucí práce) ; SCHLEGELOVÁ, Martina (oponent)
Cílem diplomové práce s názvem ?Pravidelná divadelní činnost repertoárového souboru s právní subjektivitou občanské sdružení? je zjistit, do jaké míry je právní forma občanské sdružení vhodná pro provozování profesionálního repertoárového divadla. Hlavní náplní této práce je charakteristika právní subjektivity občanské sdružení, porovnání s dalšími právními formami umožňujícími provozování profesionálního divadla, zhodnocení zkušeností stávajících repertoárových divadel s právní subjektivitou občanské sdružení a v neposlední řadě také zamyšlení nad tím, jestli a do jaké míry zkoumaná fakta ovlivní zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, který vejde v platnost 1. 1. 2014.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.