Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hydrodynamické tlumiče na principu magnetické kapaliny
Přikryl, Matěj ; Himr, Daniel (oponent) ; Pochylý, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou tlumení vibrací vznikajících při pohybu vozidla. V první části je uveden přehled současných typů tlumičů s detailním vysvětlením principu tlumiče hydrodynamického. Součástí práce je také simulace kmitání vozidla s pasivním tlumičem v programu MATLAB Simulink. Literární rešerši magnetických kapalin a popisu magnetoviskózního jevu, je věnována část druhá, která volně přechází na téma magnetoreologických (MR) tlumičů. Závěrečná kapitola nejprve popisuje současné hydrodynamické tlumiče na bázi squeeze filmového (SF) módu magnetoreologické kapaliny a posléze je předložen autorský koncept SF MR tlumiče.
Tester pružin a tlumičů
Šulák, Jakub ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou pružin a tlumičů. Zaměřuje se na jejich rozdělení, charakteristiky a zkoušení. V hlavní části této práce je popsán konstrukční návrh a dimenzování rozměrů zařízení pro měření charakteristik vinutých vozidlových pružin a koncepční návrh měřícího stavu pro zjišťování charakteristik hydraulických tlumičů.
Regulovatelné tlumiče
Doležal, Kamil ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Práce předkládá informace o základních typech tlumičů, které se používají v současné době. Obsahuje popis elementárních částí a funkce pasivních, adaptivních, semiaktivních a aktivních systémů. Součástí práce je také hodnocení jejich výhod a nevýhod.
Rekonstrukce simulátoru vozovky.
Stodolák, Michal ; Roupec, Jakub (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rekonstrukcí bubnového silničního simulátoru, který se nachází v laboratořích Ústavu konstruování. První část je věnována základnímu dělení silničních simulátorů. Druhá část obsahuje popis a rozbor stávajícího zařízení. Ve třetí části je návrh několika variant bubnového silničního simulátoru. V další části je řešen rozbor vybrané varianty a její konstrukce. Poslední část práce se věnuje odlehčování zatíženého kola v období, kdy neprobíhá zkouška.
Srovnání semi-aktivních a konvenčních systémů odpružení vozidel z pohledu jízdního komfortu
Baroš, Eduard ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Suchý, Jan (vedoucí práce)
Hlavným cieľom tejto bakalárskej práce je porovnanie charakteristických vlastností, vybraných typov odpruženia, ktoré ovplyvňujú jazdný komfort vozidiel. V úvode stručne oboznamuje s históriou a účelom odpruženia. Popisuje dynamiku odpruženia vozidla. Obsahuje rozdelenie, popis konštrukcie a činnosti prvkov odpruženia, ich použitie v konvenčnom type odpružení a semi-aktívnych systémoch odpruženia. Ďalej klasifikuje známe systémy odpruženia do kategórií a podrobne rozoberá ich vlastnosti. Výsledkom je porovnanie so zreteľom na jazdný komfort. Posledná kapitola je venovaná vývojovým trendom odpruženia blízkej budúcnosti.
Konstrukce nízkotlakého pístového reometru
Lán, Radek ; Strecker, Zbyněk (oponent) ; Roupec, Jakub (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá konstrukcí nízkotlakého reometru určeného pro experimentální zjišťování vlastností magnetoreologické (MR) kapaliny při dlouhodobé zátěži. V první části práce je krátce MR kapalina představena. Dále je provedena rešerše týkající se způsobů měření vlastností kapalina a přehled MR tlumičů, které se svojí konstrukcí pístovým reometrům velmi podobají. Zvláštní důraz je kladen na MR tlumiče s průchozí pístnicí. Druhá část práce se zabývá výpočtem magnetického obvodu škrtící štěrbiny reometru. V závěru práce je provedena konstrukce reometru.
Matematický model tlumiče odpružení
Vrba, Michal ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá parametrickým modelem tlumiče odpružení, který by vypočítal tlumící sílu v závislosti na rychlosti pístu s pístnicí. Model je určen pro závodní jednoplášťové třícestné tlumiče s vyrovnávacím pístem a s externě nastavitelnými seřizovači. Každá průtoková cesta v tlumiči je zohledněna ve výpočtu tlumící síly. Rovněž byl vytvořen matematický model popisující tuhost planžet. První část diplomové práce byla zaměřena na popis tlumiče a fyzikální jevy, které ovlivňují tlumící charakteristiku tlumiče. V další části byl popsán matematický model. Po sestavení modelu byl reálný tlumič korelován a validován na tlumičovém dynamometru. Závěr byl zaměřen na zkoumání vstupních parametrů a jejich vliv na výsledné tlumení.
Magnetoreologický tlumič pro formuli Student
Dlápal, Václav ; Strecker, Zbyněk (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem, výrobou a testováním funkčního vzorku magnetoreologického tlumiče pro vozidlo kategorie Formule Student. Cílem bylo navrhnout a otestovat tlumič s obdobnými tlumicími vlastnostmi, jako má konvenční tlumič na zvoleném vozidle. Návrhové tlumicí charakteristiky tlumiče byly stanoveny pomocí čtvrtinového modelu vozidla a vyhodnoceny srovnáním dosažených minimální přítlačný sil pneumatiky. Porovnávány byly charakteristiky konvenčního a navrhovaného tlumiče. Dále je uvedena pevnostní kontrola navržených dílů, hydraulická a statická magnetická analýza. V práci je také popsána výroba specifického dílu magnetoreologického tlumiče – pístu. Vyrobený funkční vzorek byl otestován a naměřené tlumicí charakteristiky byly podrobně analyzovány.
Použití inerteru ve vozidlové technice
Lanzendörfer, Tomáš ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší uplatnění inerteru ve vozidlové technice. Cílem bylo provést teoretickou analýzu jeho funkce, porovnat jednotlivá konstrukční řešení, sestavit multibody model zavěšení a analyzovat vliv inerteru při různých jízdních manévrech. Analýzy byly provedeny převážně v softwaru MSC Adams View, s mírnou podporou softwaru Matlab. Inerter v případě většiny jízdních manévrů dokázal zlepšit jízdní komfort, zvětšit maximální dostupnou trakční sílu a v některých případech zase snížit zatížení odpružení. Pro automobilový průmysl je tedy inerter zařízením s velkým potenciálem, které ale stále vyžaduje více praktického výzkumu a větší tlak na snížení jeho pořizovacích nákladů.
Front Axle of a High-performance Sports Car
Hrudík, Jan ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
This master’s thesis has been conducted during author’s ERASMUS Student Mobility for Placement at the premises of a.d. Tramontana, company placed in Palau de Santa Eulália, Espaňa. This student internship has been carried out from December 2010 to May 2011. Design of suspension system of any vehicle requires technical knowledge in several disciplines. This thesis covers mainly two of those disciplines – suspension and steering kinematics. In the first chapters both suspension and steering theory is taken apart, allowing dealing with praxis thereafter. A great effort was made to cover all the main topics in understandable and illustrative way without omitting anything important. Where desired the mathematical expressions in the form of equations are used. Many visual images are matter-of-course. That is why this thesis can be treated like a manual/layout for suspension design. The practical part of this thesis is focused on application of steering and suspension theory into real life. The main purpose of this is to deal with Ackermann Steering geometry and Bump Steer in real vehicle suspension system. The final chapters give some examples of day-to-day tasks in small-series vehicle production, such as overall front suspension kinematics resulting in swept volume and wishbones manufacturing process, including design of their attachments to the chassis.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.