Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Řezy mnohostěnů
Borzíková, Žofia ; Bečvář, Jindřich (vedoucí práce) ; Šarounová, Alena (oponent)
Název práce: Řezy mnohostěnů Autor: Žofia Borzíková Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí bakalářské práce: doc. RNDr. Jindřich Bečvář, CSc., Katedra didaktiky matematiky Abstrakt: Tématem této bakalářské práce jsou řezy mnohostěnů. Na názorných příkladech řezů těles jsou spolu s podrobným popisem konstrukcí vysvětleny a znázorněny základní principy konstrukcí řezů. Diskutovány jsou zejména řezy "běžných" mnohostěnů, jako jsou hranol, čtyřstěn, jehlan či osmistěn, na kterých se má čtenář seznámit s hlavní problematikou konstrukcí řezů. Pro aplikaci získaných poznatků jsou v práci prováděny řezy dalších těles, např. platónských a archimédovských těles. Na těchto příkladech je intenzivně rozvíjena prostorová představivost, ať už při konstrukcích samotných řezů nebo při seznamování se s novými mnohostěny. Práce tvoří komentovanou sbírku příkladů, která může sloužit jako doplňkový materiál k výuce matematiky nejen na gymnáziích. Klíčová slova: řezy, krychle, kvádr, hranol, jehlan, čtyřstěn, pravidelné mnohostěny, polopravidelné mnohostěny
Sítě krychle jako prostředek pro rozvíjení geometrického myšlení žáků prvního stupně ZŠ
Nová, Zdenka
Diplomová práce se zabývá tématem sítí krychle a jeho využití u žáků prvního stupně základních škol. Blíže se zabývá tvorbou a realizací úloh vhodných pro přirozené uchopení tohoto tématu u mladších žáků. Závěry jsou založeny jak na výsledcích experimentů s žáky, tak na zhodnocení vlastních pedagogických postojů v průběhu tvorby této práce.
Grafický editor metadat pro OLAP
Šmerda, Vojtěch ; Ruttkay, Ladislav (oponent) ; Hruška, Tomáš (vedoucí práce)
Práce popisuje technologie OLAP a data mining a komunikaci těchto technologií s uživatelem prostřednictvím dynamických tabulek. Jsou uvedena základní teoretická a odborná východiska. Dále je přiblížena implementace dynamických tabulek, které používá portálové řešení společnosti Vema, a. s. Jsou popsána metadata tabulek a navržen grafický editor, který je umožňuje efektivně navrhovat. Poslední část se zabývá implementací grafického editoru.
Metodika návrhu architektury SW informačního systému
Plachý, Lukáš ; Stepnik, Štefan (oponent) ; Koch, Miloš (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout takovou metodiku tvorby architektury SW aplikací která umožňuje snadné, bezchybné a systematické přenesení reálných obchodních procesů do modelu vhodného jako zadání pro implementaci programátory. Cílem tohoto návrhu je taková metodika která by výše uvedené umožnila na základě jednoduchých a snadno uchopitelných principů a která by byla k dispozici buďto jako fundament pro použití v rámci metodik které jsou zaměřené na řízení takovýchto projektů, nebo jako alternativa a metodikám které jsou příliš drahé, komplexní a/nebo určené pro velmi velké vývojové týmy.
Vzájemná interakce vozidel a silničních záchytných systémů
Rozbroj, Lukáš ; Němec, Ivan (oponent) ; Hradil, Petr (vedoucí práce)
V této bakalářské práci se naučilo pracovat s programem LS-DYNA. Výsledkem byl výpočet deformací pro betonovou bariéru, do které bylo naráženo vozidlem v rychlostech 80 km/h, 100km/h a 120 km/h pod úhly 15° a 30°. Byly provedeny výpočty a vyhodnocení důležitých veličin.
Centrum volného času Brno
Gregorová, Stanislava ; Teplý, Vladimír (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Pěnčík, Jan (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je návrh novostavby centra volného času v Brně Novém Lískovci. Řešené území je vymezeno prostorem při ulici Plachty. Pozemek se nachází v severní části území, je obklopen panelovými a bytovými domy. Princip návrhu spočívá v začlenění objektu do prostředí parku v kontextu s okolní zástavbou. Objekt s panelovými domy koresponduje svým tvarem a materiálem, zakomponováním do svahu se přizpůsobuje okolnímu terénu. Beton, kubus, jednoduché členění jsou typické pro celou stavbu, v exteriéru jsou patrné u nadzemního podlaží, naopak podzemní podlaží má pomocí materiálu dřeva navázat na okolní terén. Budova centra volného času je funkčně členěna na části: multifunkční sál, místnosti pro volnočasové aktivity a kavárna. Všechny tyto provozy spolu úzce souvisí a doplňují se. Zelená střecha objektu je navržena pro pohyb osob, doplněna o lavičky a společně s úpravou okolního parku má přispět k vytvoření využívaného veřejného prostoru na sídlišti.
Metodika řešení analytických úloh v BI
Žebrák, Miroslav ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Jakoubek, Jiří (oponent)
Práce se zaměřuje především na technologii OLAP a její nástroje, které jsou využívané pro analyzování firemních dat. Jedním z dílčích cílů práce je vymezit trh s analytickými nástroji a poskytnout přehled, který umožní nahlédnout na současnou situaci s nástroji na trhu Business Intelligence (BI). Dalším navazujícím cílem je získat přehled o aktuálních a některých budoucích trendech na trhu BI. Hlavním cílem práce je vytvořit "metodický postup" řešení analytických úloh BI pomocí analytických služeb v produktu SQL Server 2008 R2 od společnosti Microsoft. K dosažení cílů slouží teoretická analýza dostupných zdrojů zabývající se daným tématem a především konzultace se zaměstnanci společnosti Clever Decision. Hlavním přínosem práce je samotný vývoj analytické databáze, který je rozdělen do jednotlivých fází, kdy každá fáze obsahuje osvědčené postupy a doporučení včetně příkladů.
Užití počítačů ve výuce matematiky na základní škole
MÁCHA, Pavel
Práce se zabývá dynamickým matematickým softwarem GeoGebra. V práci je tento program popsán a jsou nabídnuty možnosti jeho využití na základní škole. Konkrétně se práce zabývá konstrukcemi trojúhelníků, goniometrickými funkcemi, soustavami rovnic, úlohami o pohybu a zobrazováním krychle. Ke každému příkladu jsou vytvořené příklady v programu GeoGebra. S vytvořenými příklady je možno nadále pracovat a u většiny měnit jejich hodnoty v zadání pomocí posuvníků. Postup konstrukce každého příkladu je v práci podrobně popsán a žáci si ho mohou podle návodu sestrojit. Všechny vytvořené příklady jsou na přiloženém CD. Vytvořené příklady mohou používat učitelé na ZŠ pro výuku matematiky. V závěru práce jsou uvedeny výhody a nevýhody používání dynamické geometrie a krátké porovnání programů GeoGebra a Cabri.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.