Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj audiovizuální produkce a aplikace jejich procesů na studentském filmu
Slabejová, Tereza ; Truhlář, Filip (vedoucí práce) ; Mezuláník, Radek (oponent)
Vývoj audiovizuální produkce a aplikace jejích procesů při tvorbě studentského filmu je hlavním tématem bakalářské práce. Zaměřuje se zejména na popis hlavních milníků v historii filmu, a tím poskytuje ucelený pohled na vývoj audiovizuální produkce. Největší pozornost však je věnována samotné produkci audiovizuálního díla. Srozumitelně je vysvětlen produkční řetězec a s ním související textové a obrazové dokumenty. Není opomenut ani filmový štáb, u kterého jsou vysvětleny klíčové pozice a jejich kompetence. V neposlední řadě se v této bakalářské práci čtenář okrajově seznámí rovněž s autorskoprávní ochranou filmu v České republice. Bakalářská práce je určena všem zájemcům o filmovou tvorbu, může však sloužit i jako zdroj informací pro začínající pracovníky ve filmové sféře, převážně pro pozice produkčních.
Režie audiovizuálního díla - videoklip
Havlík, Jakub ; Truhlář, Filip (vedoucí práce) ; Kepka, Ondřej (oponent)
Tato práce se věnuje režii audiovizuálního díla a jejím specifikům na poli hudebních videoklipů. Teoretická část mapuje počátky režijní činnosti, věnuje se práci režiséra v tvůrčím kolektivu a rovněž se podrobně zaměřuje na pravidla filmové řeči a jednotlivé výrazové prostředky. Ty následně zasazuje do kontextu hudebních videoklipů. V praktické části jsou analyzovány jednotlivé etapy realizace hudebního videoklipu Seconds of Life kapely U-Prag, včetně rozboru použitých výrazových prostředků.
Dokumentární film z hlediska autorského práva
Fořt, Ferdinand ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce s názvem Dokumentární film z hlediska autorského práva je prozkoumat a zhodnotit autorskoprávní specifika dokumentárních filmů. Nejprve je popsán dokumentární film jakožto kulturní fenomén se zvláštním vztahem k realitě - jsou uvedeny jeho možné definice, třídění a nastíněny etické otázky, které nabízí. Poté následuje krátký exkurz do dějin ochrany audiovizuálních děl (jak na území ČR, tak v mezinárodním kontextu), přičemž detailněji jsou rozvedeny části týkající se přímo dokumentárního filmu. V další části se práce věnuje pojmu audiovizuální dílo a autorství audiovizuálního díla podle účinného českého autorského zákona č. 121/2000 Sb. a snaží se vymezit hranice tohoto pojmu a jeho možné výklady zejména ve vztahu k dokumentárním a dalším non- fikčním filmům. Poté následuje kapitola zabývající se právní povahou protagonistů dokumentárního filmu neboli sociálních herců, která se liší od herců v hraném filmu, neboť sociální herci nepředvádějí umělecké výkony ve smyslu autorského zákona. Na tuto kapitolu navazuje část týkající se ochrany osobnosti sociálních herců v dokumentárních filmech, která se řídí obecnou úpravou ochrany osobnosti v zákoně č. 89/2012 Sb. občanském zákoníku, což může při tvorbě dokumentárních filmů vyvolávat značné problémy. Další kapitola se pak...
Nestandardní kameramanské postupy ve zpravodajství a v publicistice
Géla, František ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce "Nestandardní kameramanské postupy ve zpravodajství a v publicistice" má za cíl přiblížit obrazové a realizační metody používané při produkci televizní žurnalistiky, a to konkrétně ty, které se vymykají běžným rutinám. Tyto metody se objevují v souvislosti s technologickým rozvojem a se snahou zatraktivnit jinak obrazově neutrální prostředí televizní žurnalistiky atraktivními prvky. V první části jsou přiblížena specifika televizního zpravodajství, stručná historie, druhy zpravodajských sdělení a typologie zpráv. Další část se zabývá specifiky obrazu v audiovizuálním díle. Přibližuje audiovizuální jazyk, výrazové prvky audiovizuálního díla a specifika obrazu v televizní tvorbě. Stěžejní část práce se zabývá kameramanskými postupy v televizní žurnalistice. Na základě odborné literatury a rozhovorů s tvůrčími pracovníky zpravodajství České televize přibližuje tyto postupy a představuje moderní tvůrčí metody, které ozvláštňují obrazovou složku. Mezi ně můžeme zařadit využití miniaturních akčních sportovních kamer, bezpilotních letounů či skrytých kamer. Z realizačních metod se objevují videožurnalismus a mobilní žurnalismus, který využívá běžných mobilních komunikačních zařízení k produkci profesionálního zpravodajského obsahu. Tyto metody jsou v poslední části diplomové práce...
Filmové právo: Autorskoprávní perspektiva
David, Ivan ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Filmové právo: Autorskoprávní perspektiva (resumé) Rigorózní práce systematicky popisuje a analyzuje filmové právo chápané jako soubor norem ze soukromoprávní i veřejnoprávní oblasti, jejichž společným jmenovatelem je přímá či nepřímá regulace výroby a exploatace filmu, a to se zaměřením na filmové právo autorské. Práce se zaměřuje na současnou i historickou úpravu filmového práva autorského v České republice, přičemž v některých svých částech provádí jeho komparaci s filmovým právem autorským v dalších státech, zejména ve Spojených státech amerických. První část práce vymezuje obecné vzájemné souvislosti filmu a práva, zejména z pohledu práva autorského a práva na svobodu projevu. Zabývá se též mimo jiné otázkou, nakolik je film "uměním" a jakou tato otázka hraje roli v jeho právní regulaci. Druhá část práce vymezuje základní pojmy a koncepty, se kterými se setkáváme ve filmovém právu autorském, jakož i v samotné praktické filmové produkci a distribuci, která je tímto právem upravena. Jsou tedy především definovány hlavní oblasti filmového práva obecně, kterými jsou právo autorské, právo související s právem autorským, právo proti nekalé soutěži, mediální právo, reklamní právo a právo na ochranu osobnosti. Dále je vymezeno, co lze v právní teorii rozumět pod pojmy film, filmové dílo, audiovizuální dílo,...
Vývojové tendence on-demand portálů. Netflix a extenze nabídky o vlastní tvorbu.
Sládková, Magdalena ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Cílem práce "Vývojové tendence on-demand portálů. Netflix a extenze nabídky o vlastní tvorbu" je zmapovat produkční, marketingové a distribuční strategie Netflixu, největšího on-demand portálu na světě, v souvislosti se současným stavem televizního vysílání Je pravděpodobné, že se budou jak on-line distribuce, tak produkce vlastních programových obsahů on-demand portálů dále rozvíjet. Což by znamenalo, že se právě nacházíme na začátku nového způsobu televizního programování. Práce zkoumá programovou nabídku a dramaturgii portálu Netflix, s ohledem na obsah nabízený ostatními mezinárodními portály, stejně tak srovnává obchodní a marketingové strategie Netflixu s jeho největším rivalem - kabelovou televizní stanicí HBO. V poslední kapitole je pak nastíněno současné prostředí on-demand portálů v České republice v souvislosti se vstupem Netflixu na český trh v následujících dvou letech a jeho možné fungování na tuzemském trhu.
Audiovizuální produkce a autorské právo
Novák, Marek ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Shrnutí Tématem diplomové práce jsou audiovizuální produkce ve vztahu k autorskému právu a vybrané právní vztahy, které mohou vznikat při audiovizuálních produkcích. Tyto právní vztahy jsou významné především z hlediska autorského práva, avšak jsou zmíněny i jejich přesahy do příbuzných právních odvětví, též s ohledem na rekodifikaci občanského práva. První kapitola se zaměřuje na vymezení stěžejních pojmů. V prvé řadě je vymezen pojem audiovizuální produkce jako druh podnikání a podmínky jeho provozování. Dále je zasazen do kontextu autorského práva pojem audiovizuálního díla. Pojem audiovizuálního díla je definován z autorskoprávního hlediska, jsou definovány jeho konstitutivní znaky a je rozebráno specifické pojetí autorství audioviziuálního díla. Dále je věnován prostor tradičnímu třídění audiovizuálních děl a jejich pojetí v některých normách veřejného práva. S ohledem na specifika audiovizuálního díla je zmíněna též povaha děl audiovizuálně užitých. Závěrem první kapitoly je vymezen pojem výrobce, jeho postavení ve vztahu k autorovi audiovizuálního díla a specifická práva, která výrobci přiznává autorský zákon. Stěžejní je kapitola pojednávající o vybraných právních vztazích, které v oblasti audiovize vznikají. Jde především o institut smluvní licence, který je rozebrán v úvodu. Podkapitoly o smluvní...
Autorské právo v kině
Pošta, Martin ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Autorské právo v kině - Resumé Autorské právo v kině - výčet všech záležitostí autorskoprávní ochrany, se kterými se lze setkat v budově kina. Práce "Autorské právo v kině" pojednává o problematice autorskoprávní ochrany audiovizuálních děl, přímých přenosů a dalších činností nejčastěji se odehrávajích na velkém sále kina. Autor práce zároveň působí od března roku 2011 jako vedoucí jednosálového městského digitálního kina. Snaží se proto všechna témata práce nezkoumat jen z hlediska pozitivněprávního, ale konfrontovat zákonná ustanovení s běžnou praxí v oboru, jak ji při výkonu své praxe u sebe a svých kolegů poznal, včetně některých svých návrhů na jejich změnu. Celá práce se kromě první kapitoly o základních pojmech věnuje zejména právnímu vztahu mezi provozovatelem kina a distributorem. Text práce je dokončen k právnímu stavu 4.2.2013. V první kapitole se autor podrobně zabývá současnou terminologií audiovizuální tvorby a jednotlivými osobami produkčního schématu výroby audiovizuálních děl. V této části je podrobně rozebrán právní rámec výroby audiovizuálních děl a právní vztahy mezi osobami produkčního schématu. V druhé kapitole jsou podrobně rozebrány důvody digitalizace kin a proces digitalizace v ČR, včetně rozdílů v získávání nosičů a jejich právní ochrany. Třetí kapitola ukazuje rozebráním...
Audiovizuální dílo: česká právní úprava, česko-francouzská komparace, evropská úprava
Dreiseitlová, Evelýna ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Audiovizuální dílo: česká právní úprava, česko-francouzská komparace, úprava EU Práce se zaměřuje na fenomén audiovizuálního díla. Tento předmět autorskoprávní ochrany je velmi specifický - co se týče jeho procesu tvorby, velkého počtu osob, které se jej účastní, mnohdy také značné investice na jeho výrobu, ale i úzké spojení s technickým pokrokem. Také v oblasti kulturního průmyslu hraje čím dál tím důležitější roli. Všechny tyto faktory mají větší či menší vliv na stávající podobu právní úpravy. Tato práce je rozdělena do tří kapitol. První se zabývá českou soukromoprávní úpravou audiovizuálního díla, a to ve třech tematických okruzích - předmět ochrany, otázka autorství a režim autorských práv. Tato kapitola zahrnuje i historický exkurz. Druhá kapitola přibližuje francouzskou úpravu audiovizuálního díla. Jak česká tak francouzská úprava vychází z kontinentálního pojetí, oba státy jsou členy EU, úpravy mají mnoho společného, nicméně v mnoha ohledech se také značně rozcházejí. Ať už se to týká klasifikace samotného audiovizuálního díla, otázky osoby autora či ne/možnosti převodu autorských majetkových práv. Poslední kapitola se věnuje právu EU. V soukromoprávní oblasti se jedná o spíše kusou úpravu. Daleko více počinů nacházíme ale v právu veřejném, například nedávno přijatá Směrnice o audiovizuální...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.