|
Nation branding rozvojových zemí
Sendrea, Veronica ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; De Castro, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá nation brandingem rozvojových zemí. Nation branding je nově vznikající disciplína, která se zaměřuje na budování a zlepšování obrázu země aplikací marketingových technik. Cílem práce je kontextualizace nation brandingu rozvojových zemí v širším rámci teorie a praxe nation brandingu a rozvojových studií. Práce je strukturována do tří kapitol. První kapitola nabízí úvod do teorie, praxe a kritiky nation brandingu. Druhá kapitola se věnuje tomu, jak nation branding zapadá do širšího kontextu rozvojových studií se zaměřením na jeho aplikace v podpoře exportu, PZI a cestovního ruchu, a jeho význam v rozvojové spolupráci. Poslední kapitola představuje případové studie aplikace nation brandingu ve dvou vybraných rozvojových zemích: Uruguay a Thajsko. Na závěr jsou shrnuté hlavní výsledky práce.
|
|
Presidencialismus v podmínkách multipartismu. Analýza příčin stability systému v zemích Latinské Ameriky
Kerclová, Helena ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Němec, Jan (oponent)
Podle mnoha odborníků vedou prezidentské systémy v podmínkách vícestranických systémů k nestabilitě, protože v nich existuje větší riziko exekutivně legislativního zablokování. Práce zkoumá tři stabilní země (Brazílie, Chile a Uruguay), ve kterých tato kombinace existuje. Práce si klade za cíl zjistit příčiny stability prezidentských systémů v podmínkách vícestranických systémů. Práce analyzuje tyto země na základě čtyř kritérií (počet stan, ideologická vzdálenost, institucionalizace stranického systému, simultánnost prezidentských a parlamentních voleb společně s volebním systémem). Práce analyzuje výsledky voleb od přechodu zemí k demokratickému způsobu vládnutí. Práce prokázala, že není rozhodující formát stranického systému, ale jeho stabilita společně se stejnými aktéry a neměnné vazby mezi nimi.
|
|
The Comparison of consumer protection - EU and Uruguay
Valovčíková, Lucia ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Na začátku mojí práce jsou vymezené a vysvětlené nejdůležitější pojmy a všeobecní zásady týkající se ochrany spotřebitele. V mojí práci se taktéž zabývám právní a mimoprávní ochranou spotřebitele. Postupně opisuji jednotlivý právní dokumenty platné v členských krajinách Evropské unie a v Uruguaji. Následně tyhle dokumenty porovnávám a hodnotím jejich kladné nebo záporné stránky. V závěrečné časti mojí práce se věnuji jednotlivým spotřebitelským organizacím, které účinkují v krajinách Evropské unii a v Uruguaji.
|
| |
|
Zapojení žen do vrcholné politiky ve vybraných zemích Latinské Ameriky: aktuální trendy
Rada, Tomáš ; Němec, Jan (vedoucí práce) ; Školkayová, Marta (oponent)
Tématem této bakalářské práce je politická emancipace žen v Latinské Americe. První část práce představuje problematiku žen v politice, argumenty pro jejich větší zapojení a proti němu. Obecně zkoumá dva významné faktory, které mají vliv na zastoupení žen v parlamentu: volební systém s jeho jednotlivými parametry a genderové kvóty. Druhá část na základě učiněných poznatků zkoumá současnou situaci v Latinské Americe, konkrétně pak ve trojici zemí: Argentině, Chile a Uruguaji. Cílem této práce je zachycení současných trendů, které se ve vybraných zemích projevují.
|