Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 137 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Tvarová studie traktoru
Foret, Martin ; Dubjak, Petr (oponent) ; Zdařil, Zdeněk (vedoucí práce)
Téma: Futuristický traktor Ve své práci jsem se zaměřil na návrh těžkého orebního traktoru budoucnosti v rozmezí 15-20 let. Hlavním záměrem bylo přinést řešení, které by se zaobíralo problematikou přizpůsobení různým pracovním podmínkám, ve kterých se traktor pohybuje. Adaptivnost byla tedy mým hlavním cílem. Konkrétně jsem se zaměřil na vyvážení celého traktoru s ohledem na řidiče (kabina by v ideálním případě měla být uprostřed mezi koly a co nejníže, aby se snížily výkyvy kabiny, které jsou pro řidiče velmi nepříjemné a projevují se negativně i na jízdních vlastnostech celého traktoru). Tato poloha je ideální pro jízdu, ovšem ne pro práci na malém prostoru a manipulaci s předním či zadním agregátem, kdy jsou požadavky na co nejlepší viditelnost z kabiny traktoru. Již v mých skicách je patrná hlavní idea, kdy se traktor chová jako "kompaktní těleso", které mění svoji délku a polohu kabiny dle aktuální potřeby. V případě delší jízdy, např. kdy za sebou táhne zadní stroj na poli, se podvozek prodlouží a kabina sjede do nejnižší polohy, čímž vznikne pomyslný trojúhelník (mezi kabinou a koly), kdy spodní základna trojúhelníku je nejdelší a tím pádem i těžiště je co nejníže. Naopak pro manipulaci s traktorem na malém prostoru se podvozek "stáhne"- co nejmenší poloměr otáčení, a zároveň může kabina vyjet a řidič tak vidí lépe pod jednotlivá kola, i na přední agregát. Co se týče pohonu, tak podle aktuálních tendencí převládá názor, že bude v budoucnu nejefektivnější diesel- elektrický pohon. Oproti stávajícím motorům bude menší dieslový motor běžet v ideálních otáčkách a dodávat energii pro alternátor, který ji přemění na el. energii pro elektromotory, které budou v každém kole. To má výhodu např. nezávislé trakce každého kola, lepší akceleraci, atd. Stejně jako v době minulé, současné i budoucí, i můj návrh se musel vypořádat s faktem, že vždy tu bude motor, jeho chlazení, a různé další prvky, které mají určité rozměry a ty není možné příliš měnit. S tímto faktem jsem již od začátku pracoval a hledal řešení, které by bylo v souladu s mým záměrem. Nakonec jsem zvolil princip, kdy se kabina vysouvá pomocí hydrauliky pod úhlem cca 45‘ směrem dopředu a změna délky rozvodu kol se děje díky pohybu zadních kol v kolejnicích podvozku. Po vizuální stránce, která je velmi úzce spjata s funkčními aspekty, jde o čisté a snadno čitelné tvarosloví. Celým traktorem probíhá výrazná linie, která se vine od předního chladiče, obtahuje kabinu, aby se za ní vytáhla nad alternátor. Cílem bylo docílit kompaktního a dynamického tvaru kapoty. Přední světla jsou navržena tak, aby jejich velikost a umístění vyhovovala při jízdě na veřejných komunikacích, ale zároveň, aby byla naddimenzována pro potřebu většího osvitu během práce na poli. K tomu pomáhají i světla ve střeše kabiny a blatnících, které umožňují i správný odhad velikosti a obrysu celého traktoru pro protijedoucí automobily. Ze stejného důvodu vystupují z tvaru blatníků i blinkry, které je tak možné vidět ze všech uhlů. Nádrže jsou uchyceny pod kabinou na bocích podvozku o celkovém obsahu 280 l. Kabina má rám trojúhelníkového profilu, který koresponduje s již zmíněnou výraznou linií na kapotě a světlomety na blatnících. Je navržena tak, aby bylo možné nejen pohodlné nastupování řidiče ale i dostatečný a dosud podceňovaný prostor pro protáhnutí nohou řidiče během dlouhých jízd.
Návrh kultivátoru pro agregaci s traktorem 75k
Krutský, Lukáš ; Fajkus, Pavel (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem plně neseného kultivátoru do tříbodového závěsu traktoru, kat. 2N/2. Byla provedena krátká rešerše obdobného zařízení a traktorů odpovídající výkonové řady. Koncept je navržen a podložen analytickými výpočty rozměrových a funkčních vlastností. Pevnostní výpočty jsou provedeny podle standardu, kontrolována jsou kritická místa zařízení. Práce obsahuje obrázky 3D modelů a výkresovou dokumentaci.
Deformačně - napěťová studie těla traktoru
Šnejdar, Radim ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vytvořením výpočtového modelu nosné části traktoru a následným provedením deformačně – napěťové analýzy. Ta je z hlediska kritických pracovních podmínek zaměřena na tři různé zátěžné stavy. Na základě výsledků numerické simulace je dále navržena optimalizace klíčových komponent. Úpravy modelu i jednotlivé simulace provozních podmínek těla traktoru jsou provedeny v programu Ansys. Závěrem je učiněno zhodnocení výsledků včetně jejich porovnání.
Studie velkokapacitních nákladních souprav pro silniční dopravu
Božik, Michal ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Kubín, Martin (vedoucí práce)
Tato práce je studií velkokapacitních přívěsových a návěsových souprav s celkovou délkou 25,25 metru. Obsahuje přehled a srovnání legislativních poţadavků a přepravní kapacity. Dále uvádí popis jednotlivých souprav, jejich specifických prvků a zhodnocení přínosu nasazení těchto souprav do silničního provozu.
Pásové podvozky
Bartoníček, Richard ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Pokorný, Prokop (vedoucí práce)
Bakalářská práce představuje základní přehled konstrukčních variant pásových podvozků. V druhé části jsou pak uvedeny příklady použití pásových podvozků ve stavebnictví a lesních a zemědělských aplikacích.
Zvedací zařízení za traktor
Smrček, Jakub ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Hlavním cílem bakalářské práce je návrh konstrukce zvedacího zařízení za traktor, které bude použito k manipulaci s materiálem. Úvodní část práce obsahuje rozdělení zvedacích zařízení agregovaných s traktorem a dále popisuje vyráběné nakládací jeřáby za traktor. Hlavní část práce se zaměřuje na samotný návrh konstrukce nakládacího jeřábu, který je podložen pevnostními výpočty a kontrolními výpočty vybraných částí konstrukce. Na závěr je vypracovaná výkresová dokumentace navržené konstrukce nakládacího jeřábu.
Čtyřválcové a šestiválcové traktorové motory
Potůček, Šimon ; Ramík, Pavel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce shrnuje současné technologie a trendy u traktorových motorů a uvádí souhrn sortimentu nejdůležitějších výrobců traktorových motorů, používaných v České republice.
Design jednotného vizuálního stylu výrobce traktorů.
Hopfingerová, Ivana ; Chorý, Tomáš (oponent) ; Rajlich, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší jednotný vizuální styl výrobce traktorů. Pro tyto účely vzniká fiktivní společnost Haart. Snahou je zajistit jí tímto vizuálním stylem image seriózního podniku vyrábějícího kvalitní zemědělské stroje. Toho je dosaženo oranžovo-šedou barevností, kde oranžová barva zastupuje živé (zemědělská produkce) a šedá odkazuje k neživému (traktor je stroj). Výsledný jednotný vizuální styl je vedle podnikových tiskovin a předmětů, orientační grafiky a internetových stránek prezentován na traktoru navrhnutém v rámci předdiplomového projektu. Pro potřeby reklamní grafiky je vytvořeno písmo Haart. Součástí diplomové práce je design manuál s popisem veškerých prvků tohoto jednotného vizuálního stylu.
Přehled sacích systémů traktorových motorů
Pacovský, Tomáš ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Hlavním zaměřením práce je zpracování textové a obrázkové dokumentace zařízení týkajících se sacích systémů používaných u dnešních traktorů. Autor se nejprve zaměřuje na uvedení jednotlivých částí sacího systému a jejich detailní popis funkce doprovázený obrázkovou dokumentací. Poté je zpracován samostatný přehled sacích systémů traktorů od různých světových značek jako jsou Case IH, Deutz – Fahr, John Deere, Massey Ferguson a New Holland. U každého představitele své značky je uveden přehled a obrázkový doprovod jeho nejvýznamnějších částí týkajících se nasávání vzduchu do motoru. Veškerá obrázková dokumentace přehledu sacích systémů je zhotovena pomocí fotografií vytvořených fotoaparátem u prodejců jednotlivých traktorů a pokud tato dokumentace nepostačila, byla využita fotodokumentace z www stránek prodejce. Tato bakalářská práce má nastínit postupný vývoj jednotlivých zařízení u sacích systémů. Případně může být využita k rozvíjení dalších výzkumných projektů.
Čistící zařízení na dopravní značky
Kuře, Radim ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Hlavním cílem této bakalářské práce je návrh konstrukce čistícího zařízení na dopravní značky za traktor. Rešeršní část obsahuje používané traktory v oblasti údržby komunikací a obdobné používané zařízení v této oblasti. Hlavní část je věnovaná samotnému konstrukčnímu návrhu čistícího zařízení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 137 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.