Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Catalytic converter and particulate filter functions on diesel vehicles
Šišpera, Adam ; Beran, Martin (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
This bachelor's thesis aims to present diesel emission-reduction systems to a broader public, uncovering the basic principles of diesel engine and mechanisms of emission-creation. Catalytic reduction and diesel particulate filter functions are then described, explaining the importance of operating temperature and methods it can be controlled. Finally, it discusses the possibilities of reducing the carbon footprint and complying with the upcoming EURO VII standard.
Možnosti eliminace čpavkového skluzu v technologických vodách elektráren
Hajzler, Jan ; Bartoníčková, Eva (oponent) ; Opravil, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce si klade za cíl prozkoumat možnosti eliminace nebo separace amonných podílů z technologických vod elektráren, ve kterých je zavedena sekundární metoda denitrifikace spalin (SCR, SNCR). Potřeba eliminace amonných podílů vznikla po přijetí emisních limitů, které byly od ledna 2015 zpřísněny. Na zařízeních jež by nevyhověly novým limitům, byly instalovány denitrifikační technologie. Teoretická část diplomové práce se zabývá popisem spalovacích procesů, jak fluidním, tak i vysokoteplotním spalováním tuhých paliv, mechanismy vzniku emisí a možnostmi jejich snižování. Na závěr teoretické části je diskutován obsah amoniakálního dusíku ve vodách používaných v elektrárenských a teplárenských provozech k dopravě, nebo z nichž se separují tuhé produkty některých procesů např. odsíření. Dále jsou diskutovány některé možnosti odstraňování amonných solí z technologických vod. Experimentální část se zabývá jednak nalezením vhodné metody stanovení amoniakálního dusíku, ale také možnostmi jeho eliminace převedením na nerozpustnou sloučeninu. V neposlední řadě se práce zabývá hodnocením ekologičnosti navržených řešení. A tím i jejich reálnými možnostmi uplatnění v praxi.
Snižování oxidů dusíku z proudu spalin na katalyzátorech při nestandardních podmínkách
Minář, Marek ; Brummer, Vladimír (oponent) ; Jecha, David (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je snižování oxidů dusíku z proudu spalin na katalyzátorech při nestandardních podmínkách. Důraz je kladen na popis vybraných znečišťujících látek ve spalinách (zejména oxidů dusíku), legislativních požadavků na ochranu ovzduší a technologií pro odstraňování oxidů dusíku, hlavně metody selektivní katalytické a nekatalytické redukce. Experimentální část se věnuje snižování oxidů dusíku pomocí selektivní katalytické redukce na poloprovozní jednotce INTEQ II v laboratoři NETME Centre. Předmětem zájmu je stanovení účinnosti redukce NOx v závislosti na teplotě pro vybrané katalyzátory. Konec praktické části se zabývá porovnáním výsledků měření a jejich vyhodnocením.
Optimization of Bosch DNOX 5.x Pump Module Testing Matrix
Friedl, Michal ; De Bernardi, Olivier (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
This diploma thesis is concerned of optimization of validation tests for a Robert Bosch product designed for diesel engines exhaust gases post processing, the Denoxtronic 5.x, precisely of one main subcomponent – Pump Module. By summarizing and analysing of failures occurring in real traffic, it provides feedback for engineering department and suggests the mechanism how to optimize the validation tests in future.
Systém pro snížení NOx
Karafa, Pavel ; Bradávka, Marek (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou emisí oxidů dusíku ve výfukových plynech a možnostmi jejich snížení. Úkolem práce je rozbor systémů pro snižování NOX u soudobých vznětových motorů, konstrukční návrh a sestavení zařízení pro snižování NOX pro zadaný vznětový motor, následně pak ověření funkčnosti tohoto systému sestaveného z komerčně dostupných komponent. V poslední části práce budou provedeny dostupná měření s analýzou dosažených výsledků.
Technologies for NOx Cut-down in Exhaust Gases
Drábik, Michal ; Janoušek, Michal (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
This bachelor thesis deals with the issue of reducing nitrogen oxides emissions in exhaust gases and explains the principles of their reduction. The main aim of the thesis is to analyse and describe systems that are designed to reduce their amount. The following chapter provides examples of solutions for these systems for specific drive units. At the end of the thesis, there is a reflection on possible future development in this sphere.
Pohybová aktivita a přežvykování dojnic ve vztahu k jejich skupinové rutině životních projevů a vybraným fyziologickým funkcím
RŮŽKOVÁ, Michaela
Tato diplomová práce byla zaměřena na sledování pohybové aktivity, přežvykování a změn v rutinním chování dojnic ve vztahu k jejich zdravotnímu stavu, mléčné užitkovosti a reprodukci. Ke sledování přežvykování a pohybové aktivity byla vybrána dvě stáda dojnic v podniku Zemědělské obchodní družstvo Mrákov, na farmách Tlumačov a Starý Klíčov. Při monitoringu těchto aktivit byl využíván přístroj SCR Heatime ? PRO. Sledování dojnic proběhlo od června 2019 do února 2020. Získaná data byla zpracována z hlediska vzájemných vztahů mezi jednotlivými ukazateli s přihlédnutím ke změnám mikroklimatických podmínek v průběhu roku.
Catalytic converter and particulate filter functions on diesel vehicles
Šišpera, Adam ; Beran, Martin (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
This bachelor's thesis aims to present diesel emission-reduction systems to a broader public, uncovering the basic principles of diesel engine and mechanisms of emission-creation. Catalytic reduction and diesel particulate filter functions are then described, explaining the importance of operating temperature and methods it can be controlled. Finally, it discusses the possibilities of reducing the carbon footprint and complying with the upcoming EURO VII standard.
Snižování oxidů dusíku z proudu spalin na katalyzátorech při nestandardních podmínkách
Minář, Marek ; Brummer, Vladimír (oponent) ; Jecha, David (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je snižování oxidů dusíku z proudu spalin na katalyzátorech při nestandardních podmínkách. Důraz je kladen na popis vybraných znečišťujících látek ve spalinách (zejména oxidů dusíku), legislativních požadavků na ochranu ovzduší a technologií pro odstraňování oxidů dusíku, hlavně metody selektivní katalytické a nekatalytické redukce. Experimentální část se věnuje snižování oxidů dusíku pomocí selektivní katalytické redukce na poloprovozní jednotce INTEQ II v laboratoři NETME Centre. Předmětem zájmu je stanovení účinnosti redukce NOx v závislosti na teplotě pro vybrané katalyzátory. Konec praktické části se zabývá porovnáním výsledků měření a jejich vyhodnocením.
Exhaust Gas Energy Recuperation in a Commercial Vehicle Diesel Engine
Šroba, Roman ; Janoušek, Michal (oponent) ; Vondrák, Adam (vedoucí práce)
The scope of this thesis investigates value added by a turbocharger with an associated motor-generator unit to a diesel engine used by a commercial vehicle. A thermodynamic model of the engine was prepared in GT-SUITE software. Case studies were primary focused on a reduction of specific fuel consumption as well as a nitrogen oxides production using an energy recuperation of exhaust gas. Furthermore, there are described potential benefits of using an electric assistance in order to increase an exhaust gas temperature during a steady state engine operation. Additionally, there is an investigation of potential benefits of a turbocharger assistance in a transition engine mode operating during rapid acceleration of the vehicle. The results of individual analysis will be taken into account for a selection of turbocharger regarding specific engine implementation. The results of simulation suggest that it is possible to lower specific fuel consumption, production of nitrogen oxides, as well as accelerate turbocharger response.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.