Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 115 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vztah mezi svépomocnou a odbornou pomocí na příkladu spolku Plzeňská zastávka
FENCLOVÁ, Ivana
Tématem práce je vztah mezi svépomocnou a odbornou pomocí na příkladu spolku Plzeňská zastávka a jejím cílem je reflexe tohoto vztahu. Jedná se o zhodnocení, jakým způsobem uvedené spojení funguje, jak se obě formy pomoci doplňují, případně jaké má tato forma pomoci limity a omezení. Teoretická část je zaměřená na vymezení důležitých souvisejících pojmů a skutečností pomocí odborné literatury. Jsou zde popsány jednotlivé formy pomoci pozůstalým. Samostatná kapitola je věnována vzniku, vývoji a současnosti spolku Plzeňská zastávka. Na teoretickou část navazuje výzkum, jehož cílem je zjištění, jak funguje spojení svépomocné a odborné pomoci v rámci spolku Plzeňská zastávka. Výzkumnou metodou je kvalitativní výzkum ve formě polo-strukturovaného rozhovoru.
Sociální práce s rodinou, ve které žije dítě s autismem
JUŘÍKOVÁ, Marcela
Bakalářská práce se zabývá sociální prací s rodinou dítěte s některou z poruch autistického spektra v prostředí rané péče, načež cílem této práce je uvést možnosti podpory a pomoci rodinám s autismem z hlediska sociální práce zejména rané péče. Práce obsahuje nejen obecnou a konkrétní charakteristiku dítěte s autismem a jeho rodiny, ve které žije, ale také komplexní nabídku sociálních služeb, přehled o dostupných příspěvcích a sociálních dávkách, na něž má rodina v takové situaci nárok. V poslední kapitole je práce doplněna skutečnými příběhy rodin s autistickým dítětem.
Krizová pomoc u Policie ČR
NOVOTNÁ, Kateřina
Bakalářská práce čtenáře seznamuje s pojmem krize a pomocí v krizi, jakožto krizovou intervencí či první psychickou pomocí, kdy však klíčovou část práce představují krizové pomoci u PČR s důrazem na jejich hodnocení z hlediska standardů psychosociální pomoci a spolupráce. Cílem práce je s oporou odborné literatury poukázat na diferencovanost v oblasti péče o příslušníky Policie České republiky, kdy značnou úlohu, co se komparace týče, má odborná psychologická péče a standardy psychosociální pomoci.
Systémové přístupy sociálních pracovníků k obětem domácího násilí
PROCHÁZKOVÁ, Alena
Bakalářská práce se věnuje tématu systémových přístupů sociálních pracovníků ve vztahu k obětem domácího násilí. Hlavním cílem této práce bylo zmapovat přístup sociálního pracovníka a jeho postup při jednání s obětí domácího násilí. V teoretické části práce byla představena problematika domácího násilí. Předloženy byly jednotlivé oblasti zaměřené na formy násilného chování, charakteristické znaky domácího násilí, včetně jeho příčin a důsledků, nebo také oblast zmiňující předpoklady sociálního pracovníka pro výkon sociální práce. Pozornost byla dále zaměřena na přístupy sociálních pracovníků k jednotlivým aktérům domácího násilí a na možné formy pomoci, včetně vybraných organizací, které se na tuto cílovou skupinu orientují. Pro vypracování empirické části byla použita kvalitativní výzkumná strategie. Jednotlivá data byla získána prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru s pěti sociálními pracovníky ze tří organizací zaměřených na pomoc osobám ohroženým domácím násilím. Výzkumné otázky byly orientovány na zjištění možností vzdělávání sociálních pracovníků a jejich vnímání slabých a silných stránek organizace, ve které pracují. Výzkumné otázky se dále zaměřovaly na způsob práce sociálních pracovníků s aktéry domácího násilí a na způsoby pomoci, které mohou těmto osobám poskytnout. Cílem výzkumných otázek bylo dále prozkoumat, v oblasti domácího násilí, spolupráci sociálních pracovníků a organizací poskytujících následnou péči a samotnou práci s ohroženou osobou. Práce by mohla být přínosem pro studenty sociálních oborů, kterým by mohla pomoci v reálném a praktickém náhledu na práci sociálních pracovníků s touto cílovou skupinou. Výsledek této práce může také sloužit pro laickou veřejnost, jako souhrn informací o obětech domácího násilí, možných formách pomoci a rozšíření povědomí o službách a poslání organizací poskytujících pomoc ohroženým osobám. Může také pomoci odhalit možné nedostatky v oslovených organizacích a případně přinést podnět k jejich zlepšení.
Sociální služby pro rodiny s dětmi s PAS
NOVOTNÁ, Kristýna
Bakalářská práce má za cíl zjistit, jaké sociální služby využívají rodiny s dětmi s poruchami autistického spektra. Práce je rozdělena na dvě části, na teoretickou a na výzkumnou. V teoretické části nalezneme čtyři kapitoly. V první kapitole je definováno onemocnění PAS jako takové, ve druhé kapitole problematika onemocnění PAS v rámci rodiny. Třetí kapitola se týká sociálních služeb, které jsou těmto rodinám nabízeny, a v poslední kapitole nalezneme popsání sociálního zabezpečení pro tyto rodiny. Pro dosažení určeného cíle byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie, metoda dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Pro výzkum byly vybrány rodiny, které mají dítě ve věku od 6 do 18 let s PAS a využívají sociální služby. Rozhovory proběhly celkem s osmi informanty, z nichž někteří byli z mé širší rodiny a ostatní byli vybráni pomocí metody sněhové koule. Následně byly rozhovory doslovně přepsány a vyhodnoceny skrze otevřené kódování, technikou tužka a papír. Bakalářskou práci lze použít jako studijní materiál nebo jako zpětnou vazbu zejména pro organizace, ve kterých rodiny s dětmi s PAS využívají sociální služby. Z výsledků práce vyplývá, že rodiče dětí s PAS využívají 5 sociálních služeb, prostřednictvím kterých mohou využít volný čas buď pro sebe k odpočinku, nebo k péči o další členy rodiny. Bez sociálních služeb by si rodiny jen těžko představily jejich každodenní fungování, které je s nemocným dítětem velice náročné.
Zajištění péče o seniory v rámci vícegeneračního soužití v rodině
FLESAROVÁ, Ludmila
Tato bakalářská práce se zabývá zajištěním péče o seniory v rámci vícegeneračního soužití v rodině. Hlavním cílem práce bylo zjistit názor střední generace na problematiku zajištění péče o seniory v rámci vícegeneračního soužití v rodině. Byly stanoveny dva dílčí cíle. Prvním dílčím cílem bylo zmapovat, jaké možnosti péče o seniory rodiny využívají. Dalším dílčím cílem bylo zjistit, jaké představy o dalším zajištění péče o seniora rodiny mají. Vzhledem k cílům práce byla stanovena hlavní výzkumná otázka: "Jak pohlíží střední generace na zajišťování péče o seniora v rámci soužití v jedné domácnosti?" Bakalářská práce má dvě části. V teoretické části jsou popsány druhy zajištění péče a sociální služby, které senioři mohou využívat. Praktická část je zaměřena na výzkum. Tento výzkum byl proveden kvalitativně a proběhl metodou dotazování. Byla zvolena technika polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumu se účastnilo osm komunikačních partnerů. Z výzkumu vyplývá, že vícegenerační soužití v rodině je častěji vidět na venkově nežli ve městě. Bylo zjištěno, že všem dotazovaným společné soužití vyhovuje. Péči o seniory zajišťují převážně ženy, avšak v některých rodinách se zapojují do péče všichni členové domácnosti. Vztahy v rodinách, kde žije více generací jsou většinou dobré. Dále z výzkumu vyplynulo, že vícegenerační soužití má řadu výhod, ale je zapotřebí tolerance a respektu mezi členy domácnosti. Tato práce může pomoci jiným rodinám při rozhodování, zda se o seniora budou starat v domácím prostředí nebo jestli využít nějakou ze sociálních služeb. Sekundárním přínosem této bakalářské práce bylo zvýšení dostupnosti informací o sociálních službách pro seniory. Práce by také mohla pomoci studentům sociálních oborů.
Rodiče a učitelé při prevenci rizikového chování dětí na internetu a sociálních sítích
JURÁŠOVÁ, Aneta
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jak moc jsou žáci 2. stupně informováni o rizikách internetu a sociálních sítí. Vedlejšími záměry je zjistit, jak vypadá prevence v praxi ve školním prostředí a jak se k této problematice staví budoucí učitelé. Práce je rozdělena do dvou částí, a to na teoretickou a praktickou. Teoretická část je vypracována na základně aktuálních zdrojů. Věnuje se internetu a sociálním sítím, rizikovému chování, prevenci rizikového chování a pomoci. Praktická část je zpracována pomocí kvantitativní výzkumné metody, konkrétně se jedná o dotazníkové šetření. Cílem je zjistit, jak moc jsou žáci informovaní o rizikách online prostoru. Vedlejšími cíli je zjistit, jak prevence ve školách vypadá a jak vnímají tuto problematiku budoucí učitelé.
Úloha rané péče v přípravě dítěte s postižením na vstup do mateřské školy
JIRKŮ, Lenka
Bakalářská práce se zabývá otázkou podílu Rané péče v kontextu integrace vstupu dítěte se zdravotním postižením/znevýhodněním do mateřské školy. V práci se zabývám hledáním odpovědí na dvě základní výzkumné otázky, tj. Jakou roli sehrává Raná péče při vstupu dítěte do mateřské školy z pozice rodiny? Jaký je přínos Rané péče pro mateřskou školu v době přijetí dítěte se zdravotním postižením/znevýhodněním? Práce je rozdělena do dvou částí, v teoretické části je popsán koncept rané péče, její cíle, metody a formy práce. Dále se zde zabývám je podán popis dítěte v období předškolního věku, a zároveň popis tří skupin dětí se zdravotním postižením/znevýhodněním. Praktická část je zpracována na podkladě kvalitativního výzkumu, za použití polostrukturovaného rozhovoru. Šetření se účastnily tři skupiny respondentů. První skupinu představoval pracovník konkrétní spolupracující Rané péče. Druhou skupinu respondentů tvořili tři rodiče dětí se zdravotním postižením/znevýhodněním a poslední rozhovory poskytli pracovníci (ředitelka, učitelky a asistentka) tří mateřských škol. Z výzkumu vyplynula důležitost a přínos Rané péče, která rodinám poskytuje psychosociální podporu, dětem pomáhá v jejich rozvoji a začlenění se. Pro mateřské školy má přínos zejména pochopení potřeb dítěte a jeho metodické vedení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 115 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.