Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zvýšení dojezdu vozidla s alternativním pohonem
Dryml, Tomáš ; Ranuša, Matúš (oponent) ; Navrátil, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zvýšením dojezdu vozidla s alternativním pohonem, jímž je stlačený vzduch. Nejprve je provedena analýza pneumatického okruhu, ze které následně vyplývají oblasti k úpravě. Pro zdokonalení je zvoleno nalezení vhodného pracovního tlaku a správného plnění, které je spočítáno na základě plnění konstantním tlakem a následné adiabatické expanze plynu. Z teoretického výpočtu jsou určeny dojezdy na jeden zdvih válce při různých tlacích a vybrané tlaky jsou následně experimentálně ověřeny. Z výsledků vyplývá, že nejvhodnějším nastavením byl dojezd zvýšen z 331 metrů při původním nastavení, na 616 metrů s novým nastavením.
Automatizovaná linka na testovaní těsnosti nádrží
Kropáč, Jan ; Prášek, Radovan (oponent) ; Zeizinger, Lukáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem segmentu výrobní linky, která má za úkol automaticky otestovat těsnost segmentu tepelného čerpadla. Pojednává tedy o různých druzích řešení dílčích problémů s manipulací a testováním. Výsledkem je volba nejvhodnějších konceptů, které jsou navrženy a následně zpracovány do 3D modelu. U vybraných částí jsou dále vytvořeny simulace jejich optimalizací. Na konci je stručně popsána realizace projektu. Součástí práce je vybraná výkresová dokumentace a pneumatické schéma stroje.
Obousměrný pneumatický krokový motor
Veselý, Václav ; Pavlík, Jan (oponent) ; Kolíbal, Zdeněk (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma Obousměrný pneumatický krokový motor se zabývá problematikou krokového pootočení hřídele v konkrétním schématu kinematického mechanismu. V úvodní, rešeršní, části práce jsou uvedeny různé druhy pneumatických prvků a proveden rozbor prvků v pneumatických obvodech. Další část se zabývá návrhem vlastního pneumatického krokového motoru včetně realizace funkčního modelu mechanismu. V závěrečné časti je provedeno celkové zhodnocení mechanismu včetně ověření jeho funkčnosti a jsou nastíněny následné úpravy pro jeho další využití.
Návrh a digitální zprovoznění chapadla pro manipulaci s pytli
Vávra, Daniel ; Pavlík, Jan (oponent) ; Vetiška, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje konceptuálnímu návrhu chapadla pro manipulaci s pytli o hmotnosti 25kg a jeho následnému digitálnímu zprovoznění. Teoretická část se věnuje problematice koncových efektorů pro manipulaci, včetně představení konkrétních koncepcí chapadel pro manipulaci s pytli vybraných firem a nakonec problematice virtuálního zprovozňování. Praktická část je zaměřena na samotný konceptuální návrh chapadla, který je následně podložený potřebnou pevnostní a kinematickou analýzou ve výpočtové zprávě. Hlavní předností navrženého řešení je kromě vysoké rychlosti pohybů také mechanismus úchopu palet, díky kterému je chapadlo schopno samo automaticky chystat palety pro následnou paletizaci pytlů. Na závěr je zvolené konceptuální řešení digitálně zprovozněno v programu ABB Robot Studio společně s vytvořením simulace pohybů chapadla.
Aplikace algoritmů prediktivní údržby na monitorování stavu experimentálního pneumatického zařízení
Štastný, Petr ; Brablc, Martin (oponent) ; Dobossy, Barnabás (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá hledáním indikátorů stavu pneumatického zařízení za použití algoritmů strojového učení a vytěžování dat. Cílem bylo určit měřitelnou veličinu a algoritmus jejího vyhodnocování, pomocí kterého bude možné identifikovat stav a zdroje poruch. Data o chování pneumatického válce byla získávána na testovacím zařízení, které bylo osazeno senzory 16 různých veličin. Zpracování a vyhodnocování dat proběhlo v nástrojích Matlabu, konkrétně Diagnostic Feature Designer a Classification Learner.
Návrh pracoviště pro dílčí montáž kompresoru klimatizace
Dračka, Miroslav ; Tůma, Zdeněk (oponent) ; Tůma, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této práce je konstrukční návrh jednoúčelového montážního zařízení pro lisování kruhových sedel do válců kompresoru klimatizace. Celá práce vede ke kompletnímu 3D modelu stroje včetně výkresové dokumentace. 3D model i výkresy byly vytvořeny v programu SOLIDWORKS.
Zvýšení dojezdu vozidla s alternativním pohonem
Dryml, Tomáš ; Ranuša, Matúš (oponent) ; Navrátil, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zvýšením dojezdu vozidla s alternativním pohonem, jímž je stlačený vzduch. Nejprve je provedena analýza pneumatického okruhu, ze které následně vyplývají oblasti k úpravě. Pro zdokonalení je zvoleno nalezení vhodného pracovního tlaku a správného plnění, které je spočítáno na základě plnění konstantním tlakem a následné adiabatické expanze plynu. Z teoretického výpočtu jsou určeny dojezdy na jeden zdvih válce při různých tlacích a vybrané tlaky jsou následně experimentálně ověřeny. Z výsledků vyplývá, že nejvhodnějším nastavením byl dojezd zvýšen z 331 metrů při původním nastavení, na 616 metrů s novým nastavením.
Konstrukce jednoúčelového montážního stroje pro kompletaci rozvaděče plynu v plynovém grilu
Procházka, Petr ; Pavlík, Jan (oponent) ; Knoflíček, Radek (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vytvoření konstrukce jednoúčelového montážního stroje pro montáž sestavy rozvaděče plynu v plynovém grilu. Jedná se o horní část plynového varného grilu, která se skládá z nerezové desky a hořáků. Hořáky jsou tři typy, jeden malý, dva střední a jeden velký. Každý se skládá z hliníkového těla, trysky, zapalovací elektrody a pojistky proti úniku plynu. Před samotnou konstrukcí jsou určeny variantní řešení uspořádání montážních operací. Z nich je pak vybráno, multikriteriální váhovou metodou, to nejvhodnější. Konstrukce montážní linky je vytvořena v 3D modelovacím programu s provedením nutných konstrukčních výpočtů. Ke konstrukci je také vytvořená výkresová dokumentace u zvolených sestav a dílů. Nedílnou součástí práce je i analýza rizik a zabezpečení běžného chodu stroje. Analýza rizik je vytvořena pro běžný provoz stroje. Na závěr jsou spočítány náklady pořízení celé montážní linky a vyhodnocení návratnosti investice za pořízení stroje.
Konstrukční návrh testovacího zařízení pneumatických válců
Macek, Tomáš ; Pavlík, Jan (oponent) ; Tůma, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem testovacího zařízení vybraných typů pneumatických válců. V první, teoretické, části práce je provedena analýza současného stavu poznání v oblasti pneumatických válců. Dále je zde popsána problematika v oblasti měření a zkoušení pneumatických prvků, jsou zde také popsány vybrané lineární snímače polohy. Druhá, praktická, část se zabývá volbou vhodné varianty konstrukce a vlastním řešením konstrukce testovacího zařízení. Je zde také navržen pneumatický okruh. Součástí práce je 3D model testovacího zařízení a výkresová dokumentace. Závěr práce je věnován celkovému zhodnocení práce a doporučení pro praxi.
Diagnosis of Pneumatic Cylinders Using Acoustic Emission Methods
Mahmoud, Houssam ; Baran,, Ireneusz (oponent) ; Santos, Serge Dos (oponent) ; Mazal, Pavel (vedoucí práce)
This work demonstrates the development of a new efficient diagnostic procedure for checking the function of pneumatic cylinders using acoustic emission. The aim of this work is to suggest and determine the diagnostic criteria that evaluate the quality of the pneumatic cylinder. The first step is to find the typical acoustic emission signal associated with a particular type of damage in the cylinder by the frequency spectrum. This parameter was replaced later by the parameter RMS during the monitoring of changes in the test results. The relationship between Acoustic Emission (AE) and different types of defects in pneumatic cylinders was discussed, shedding light on a new approach to determining these types of defects and distinguishing between them through Acoustic Emission. The second step is to compare undamaged and damaged cylinders to find distinctive differences that determine whether the cylinder is damaged or undamaged. Several undamaged cylinders were tested by acoustic emission before artificial defects were created in each one. The signals from the progress and retreat strokes were recorded and analysed into many parameters. The RMS was normalized, and the different responses between damaged and undamaged pneumatic cylinders were recognized by the time delay of the strokes. The differences were identified by the ratio of the max RMS from the sensor that fixed in the head cap of the cylinder and the max RMS from the sensor that fixed in the rear cap of the cylinder for one cycle in the retreat stroke. The damaged and undamaged cylinders were distinguished using the difference in energy values which present in the signals from the two sensors in the retreat stroke. The final evaluation of the cylinder was determined by the calculation of the total value of RMS. In the third step in the experiment, the cylinders were loaded gradually by different weights in a vertical direction. The signals of the acoustic emission were recorded from the progress and retreat strokes and then analysed. The time delay is calculated between the digital input and the initiation of movement. The energy and root mean square of the acoustic emission compare between the different responses in damaged and undamaged pneumatic cylinders, with and without loading. The results of the test showed a linear relationship between the RMS curve and loading. The defect affects the relationship between the applied load and the recorded signal of the sensors.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.