|
In-store marketingová komunikace prodejny Tesco Letňany
Šolcová, Tereza ; Jesenský, Daniel (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá trendy chování zákazníka a možnostmi zapojení jednotlivých smyslů do komunikace v místě prodeje, se zaměřením na in-store marketingovou komunikaci hypermarketu Tesco Letňany. První část práce uvádí do problematiky in-store marketingové komunikace, seznamuje s prvky a nástroji prodejního místa, dále se zaměřuje na teoretické poznatky z oblasti nákupního chování zákazníka a definuje aktuální trendy jej ovlivňující. Následně rozebírá účinky a možnosti implementace jednotlivých smyslů v místě prodeje. Ve druhé části se zaměřuje na deskripci implementace in-store marketingové komunikace hypermarketu Tesco Letňany a její shrnutí s diskuzí se znalostmi nabytými v teoretické části. Cílem práce je popsat a zhodnotit současný stav a najít možnosti dalšího využití těchto aspektů v obchodech společnosti Tesco.
|
|
Porovnání nákupní atmosféry dvou vybraných maloobchodních jednotek
BAREŠOVÁ, Aneta
Hlavním cílem diplomové práce bylo porovnání nákupní atmosféry dvou vybraných maloobchodních jednotek. V první části byly na základě prostudované odborné literatury popsány obchod, velkoobchod, maloobchod a s tím související prvky nákupní atmosféry. V druhé části práce byly nejdříve popsány obě maloobchodní jednotky. Druhým krokem byl sběr dat, první metodou sběru byly řízené rozhovory uskutečněné s majitelkami obou maloobchodních jednotek. Druhou metodou bylo dotazníkové šetření, které bylo provedeno mezi zákazníky obou maloobchodních jednotek a to buď tváří v tvář, nebo online dotazováním. Na základě těchto dat byly maloobchodní jednotky porovnány a vytvořeny návrhy na zlepšení nákupní atmosféry maloobchodních jednotek
|
| |
|
Space management vybrané obchodní jednotky
MACHÁČKOVÁ, Lenka
Cílem bakalářské práce je zmapovat situaci prostorového uspořádání prodejní plochy ve vybraném obchodním řetězci, kterým je Jednota, spotřební družstvo v Kamenici nad Lipou a na základě dotazníkového šetření navrhnout změny v nákupním prostoru prostřednictvím nového modelu. Teoretická část se věnuje základním poznatkům a informacím týkajících se vybraného tématu. Praktická část představuje vlastní marketingový výzkum a prostřednictvím vyhodnoceného dotazníku je navržen nový dispoziční model obchodní jednotky.
|
|
Analýza nákupní atmosféry vybraných prodejen obchodních řetězců Lidl a Penny
Baráková, Alžběta ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Jakešová, Patricia (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou nákupní atmosféry prodejen společností Lidl a Penny Market. Konkrétně se jedná o prodejny situované v Praze na Jižním městě. První kapitola se věnuje teoretickému vymezení nákupní atmosféry a definuje prvky, kterými je tvořena. V závěru kapitoly jsou popsány metody vícekriteriálního hodnocení, které jsou v práci použity. Druhá kapitola je zaměřena na představení obou společností, konkrétně na nabízený sortiment a poskytované služby. Třetí kapitola se zabývá samotnou analýzou a následným porovnáním nákupní atmosféry vybraných prodejen. Obsahuje jak subjektivní posouzení, tak objektivní hodnocení zákazníků. Tato kapitola přináší také návrhy na odstranění nalezených nedostatků.
|
|
Point of sale as one of the crucial factors of purchase
Pohančeniková, Dagmar ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Jakešová, Patricia (oponent)
Cílem této bakalářské práce je provést analýzu in-store aktivit hypermarketu Albert s bližším zaměřením na POP nástroje a nákupní atmosféru. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy jako in-store komunikace, shopper marketing a smyslový marketing. Dále jsou zde podrobně popsány POP nástroje používané v obchodních jednotkách dle jednotlivých typů. V praktické části najdeme podrobnou analýzu vybrané prodejní jednotky podle zvolených kritérií. V závěru provádím vyhodnocení a přikládám také návrhy na zlepšení.
|
|
Posouzení nákupní atmosféry vybraných prodejen obchodních řetězců Albert a Billa
Šarlovský, Martin ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Komůrková, Lenka (oponent)
Cílem práce je posoudit nákupní atmosféru dvou vybraných prodejen Albert a jedné prodejny Billa a navrhnout možnosti zlepšení případných nedostatků. Zvolenými metodami je osobní návštěva supermarketů a online dotazování. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se zabývá vymezením teoretických pojmů nákupní atmosféra, nákupní prostředí a obchodní jednotka. Druhá kapitola popisuje vybrané obchodní řetězce Albert a Billa, jejich organizační strukturu, vlastnické poměry a vnitřní i vnější design vybraných maloobchodních jednotek. Třetí kapitola je praktická a posuzuje vlastní nákupní atmosféru prodejen a to pomocí SWOT analýzy, párovým srovnáním a vlastním online průzkumem. Neopomíjí ani zhodnocení výsledků a návrh možných řešení na zlepšení.
|
|
Space management vybrané obchodní jednotky
KODATOVÁ, Kateřina
Cílem bakalářské práce je zmapovat space management vybrané obchodní jednotky, což je supermarket Billa v Českých Budějovicích, a navrhnout změny prostřednictvím nového modelu. Teoretická část se týká literatury a vysvětlení klíčových slov. Druhá, praktická, část práce je založena na dotazníkovém šetření a analýze získaných dat. Na základě vyhodnocení jsou navrženy změny v prostorovém uspořádání prodejní plochy, a to prostřednictvím novhého modelu. Tento model má uspokojit více zákazníků.
|
|
Space management vybrané obchodní jednotky
PEŠKOVÁ, Lenka
Tato bakalářská práce se zabývá space managementem obchodní jednotky Kaufland v Jindřichově Hradci. V teoretické části popisuje také category management, jeho části, výhody a bariéry. Krátce je zde zmíněno něco o merchandisingu, zejména o jeho taktikách nebo umístění zboží v regálech. Důležitou složku hraje atmosféra nakupování. V práci je také popsáno, jak ovlivní zákazníky nejen hudba a vůně, ale také barvy a osvětlení. Zmíněné jsou také často používané prezentační techniky, které vedou k upoutání pozornosti zákazníka na výrobek a následné koupi výrobku. Jedna z kapitol je věnována nákupnímu chování spotřebitelů. Praktická část je zaměřena na spokojenost zákazníků s uspořádáním prodejní plochy. Dále se práce zaměřuje na spokojenost s umístěním zboží v regálech, frekvenci nákupu, a v neposlední řadě zahrnuje i faktory, které nejvíce ovlivňují zákazníky při nákupu.
|
|
Space management vybraného obchodního řetězce
PICKA, Ondřej
Práce se zabývá zjištěním, co nejvíce ovlivňuje nákupní rozhodování zákazníků, jejich spokojenost s dispozičním řešením prodejny a srovnání současného a nového modelu. K porozumění problematiky space managementu a jeho oblastí je první část práce věnována základním zásadám space managementu, typům spotřebitelů, nákupnímu chování, merchandisingu a dispozičnímu řešení. V druhé části se předložená práce zabývá popisem současného modelu obchodní jednotky, dotazníkovým šetřením zákazníků a navržením nového modelu na základě dotazníkového šetření. Součástí práce je i dotazník jako příloha, srovnání současného a nového modelu a navržení změn.
|