Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 237 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh přípravků pro měření geometrické přesnosti obráběcích strojů
Holcman, David ; Marek, Tomáš (oponent) ; Holub, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá moderními způsoby měření geometrické přesnosti obráběcích strojů, modální analýzou a definicí požadavků na používané přípravky při měření. Část se věnuje popisu numerické metody konečných prvků, která je hlavním stavebním kamenem při zjišťování vlastních frekvencí softwarovým programem. V závěru jsou navrženy vhodné úpravy pro minimalizaci vlivu vibrací na měření.
Určení NVH parametrů rovinné desky
Bouchner, Michal ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Práce se zabývá zkoumáním a ověřením funkčnosti výpočtového modelu pro řešení akustických problémů a vibrací na zdroji hluku ve zjednodušené podobě, konkrétně na litinové destičce, obrobené ze skříně převodovky. Hlavním cílem je provedení sady experimentálních a výpočtových analýz, popisujících chování nejen struktury, ale zejména akustického prostoru kolem desky. Díky možnosti porovnávat data mezi reálným vzorkem a výpočtovým modelem lze získat náhled na funkčnost či limity výpočtového řešení.
Vibrace při obrábění kovů
Fiala, Zdeněk ; Polzer, Aleš (oponent) ; Píška, Miroslav (vedoucí práce)
Práce ve své teoretické části uvádí matematický popis kmitání, způsoby vzniku chvění při obrábění a měření modálních parametrů obráběcího stroje. Praktická část obsahuje sestavení lobe diagramu stability pro poloautomatický soustruh SPN 12 CNC, určený na základě naměřených vlastních frekvencí stroje s konkrétním nástrojem a materiálem pomocí zařízení Brüel Kjaer.
Simulation anlysis of turbocharger vibrations
Valo, Lukáš ; Lošák, Petr (oponent) ; Březina, Lukáš (vedoucí práce)
The master thesis deals with computational modeling of a turbocharger vibrations and and assessment of influnce of passive dynamic vibration absorber on vibrations of actuator bracket. The use of dynamic vibration absorber was summarized in the research study. The analysis were performed using finite element method in ANSYS. Several computational models of turbocharger were created with different ways of modeling bolted joints between turbocharger parts. Modal analysis of each model was performed and the results were compared. For the selected model, the response to the kinematic excitation from the internal combustion engine for two load conditions was calculated using harmonic analysis. A simple model of vibration dynamic absorber was applied to the turbocharger model with reduced degrees of freedom and its influnce on vibrations of actuator bracket was investigated. Significant decrease of the maximum acceleration amplitude was achieved in a given frequency range when absorber parameters were optimized.
Konstrukční návrh moderního těla reproduktoru s využitím nových technologií
Kůst, Martin ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou a konstrukční optimalizací skříně reproduktoru (ozvučnicí), vyráběnou aditivní technologií 3D tisku pískem (3D Sand Printing). Úvodní část je věnovaná teorii, jak v oblasti hluku, vibrací a způsobu jejich výpočtů, tak teorii reproduktorů a jejich soustav. Je provedena numerická i experimentální modální analýza, jejichž porovnáním jsou zjištěny mechanické vlastnosti nového materiálu, včetně materiálového tlumení. Na to navazuje experimentální a numerická harmonická analýza, s výstupem v podobě numerického modelu popisujícího chování struktury při jejím buzení. Data jsou porovnána s modální analýzou vnitřního akustického prostoru a jsou určeny kritické tvary a jejich frekvence. V závěru práce jsou navrženy konstrukční úpravy zvyšující tuhost ozvučnic, jejichž vliv je vyhodnocován na vytvořených numerických modelech.
Dynamická analýza konstrukce zatížené seismickým zatížením
Janošková, Lenka ; Nevařil, Aleš (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá řešením seismického zatížení na dvou různých modelech, vazníkové hale a vícepodlažní budově. Pro výpočet byla použita metoda pomocí spekter odezvy (spektrální analýza) a metoda pomocí příčných sil (náhradních břemen) podle normy ČSN EN 1998-1 (Eurokód 8). Kombinace účinků seismického zatížení v různých směrech byly stanoveny pomocí kombinačních pravidel SRSS a CQC. Modely i výpočty byly provedeny ve studentské verzi programu RFEM 4.10 (Ing. Software Dlubal, s.r.o.). Výstupem této práce je porovnání uvedených metod na jednotlivých modelech, srovnání kombinačních pravidel ve výpočtu a závěrečné vyhodnocení účinků seismického zatížení na obou modelech.
Pětiválcový řadový vznětový motor s pryžovým tlumičem
Masnica, Pavel ; Dundálek, Radim (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh a uspořádání řadového pětiválcového vznětového motoru s pryžovým tlumičem se zadanými parametry, návrh uspořádání klikového mechanismu, návrh vyvážení setrvačných sil a jejich momentů, modální analýza, výpočet torzních kmitů a návrh pryžového tlumiče.
Modální analýza modelů hlasivek se soustředěnými parametry
Lekeš, Filip ; Švancara, Pavel (oponent) ; Hájek, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá modální analýzou vytvořených výpočtových modelů lidských hlasivek. Jedná se o konečnoprvkový a analytický model, kde hodnoty prvních vlastních frekvencí spadají do rozmezí pro mužské hlasivky. Rešeršní část práce se věnuje biomechanice lidského hlasu, na kterou navazuje přehled výpočtových modelů. Konečnoprvkový model je kompletně vytvořen a vyřešen v komerčním programu ANSYS Workbench, který využívá k simulaci konkrétní úlohy metodu konečných prvků. K řešení analytického modelu se naopak použije volně dostupný programovací jazyk Python. Analýza výsledků a srovnání přístupů patří mezi hlavní cíle předložené práce. Navržený analytický model může sloužit budoucím studentům k detailnějšímu pochopení problematiky kmitání lidských hlasivek.
Vliv příčného ztužení oblouků dvoukolejného železničního mostu při dynamické odezvě
Bureš, Vojtěch ; Vlk, Zbyněk (oponent) ; Martinásek, Josef (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je statická a dynamická analýza oblouků ocelového železničního mostu a zkoumaní vlivu jejich ztužení. Byl vytvořen deskostěnový model v programu Ansys, ten následně zatížen a staticky posouzen dle teorie druhého řádu s vloženými imperfekcemi. Dynamická analýza se věnovala vlivu ztužení na dlouhodobou životnost konstrukce. Výsledky na modelech s obloukovými ztužidly a bez ztužidel byly porovnány.
Analysis of dynamic properties of pneumatic actuator
Hrivňák, Ján ; Žatko, Miroslav (oponent) ; Malenovský, Eduard (vedoucí práce)
This thesis deas with dynamic analysis of pneumatic actuator which is used as regulation mechanis of turbochargers with Variable Nozzle Turbine (VNT) technology. The first part of work is focused on experimental modeling which goal is obtaining Frequency Response Function on specify frequency range by Frequency Response Function Analysis – FRFA. Dominant vibrations of pneumatic actuator active parts is expected on this specify frequency range. Results of experimental modeling will be used for gaining input parameters for numerical computation as well. The second part deal with Pre-Stressed Modal Analysis and subsequently Harmonic analysis. Obtained results with numerical and experimental analysis will be compared. This part of diploma thesis is solved in programmatic environment ANSYS Workbench.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 237 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.